Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettavainen tarina siitä miksi vaistoonsa kannattaa luottaa

Vierailija
17.09.2015 |

Minulla oli kaveri, sanotaan häntä vaikka A:ksi. A:lla oli se valitettava piirre, että kylässä ollessaan hän penkoi toisten lipastoja ja kaappeja. Olin epäilyt häntä tästä ja lopullinen varmuus tuli kun järjestin hänelle ansan. En tiedä tiesikö hän jääneensä kiinni. En ottanut asiaa puheeksi ja koska A oli osa yhteistä laajaa tuttavapiiriämme, en myöskään katkaissut välejä häneen mutta pidin huolen siitä ettei hän pääse tonkimaan kaappejani.

Kävi sitten niin, että yhteinen tuttavapariskunta, sanotaan heitä vaikka B:ksi, lähti kahden viikon lomalle ja pyysi A:ta, jota he pitivät rehellisyyden perikuvana, kastelemaan heidän kukkansa. He olivat viherkasvi-intoilijoita. Sitten kuitenkin kävi niin, että A "sairastui" mystiseen yhden päivän flunssaan ja pyysi minua käymään kastelemassa kukkaset hänen puolestaan. Koska olin yksinkertainen ja luottavainen ihminen, joka haluaa auttaa muita, tein niin. Jostain syystä kuitenkin tämän jälkeen tuttavapariskunnan mies alkoi inhoamaan minua.

Vasta jälkikäteen juolahti mieleeni, että tuttavapariskunta oli tietenkin virittänyt ansan kukkienkastelijalle ja koska he eivät voineet tietäät kumpi meistä oli se joka ansan laukaisi, he luultavasti olettivat sen olevan minä.

Eli huomatkaa kuinka ovela A oli. Hän ehkä tiesi jääneensä kiinni ja ainakin epäili sitä ja lavasti minut syylliseksi. Hassuinta asiassa on se, että alusta lähtien minusta A:ssa oli jotain todella hämärää. Vaistoni sanoi ettei hän ole aivan normaali.

En ole enää väleissä A:n tai B:n kanssa. En tiedä ovatko A ja B keskenään väleissä. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoon kannattaa luottaa, kyllä sen huomaa jos ihminen on jotenkin "epämääräisen" tai epäluotettavaa oloinen. Sen huomaa jo ilmeistä ja eleistä: pälyily, selittely..

Vierailija
22/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi, että mihin ansaan sä lankesit, jos sä vaan kastelit ne kukat. Vai teitkö sä siellä jotain epäilyttävämpääkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:57"]

Mulle jäi epäselväksi, että mihin ansaan sä lankesit, jos sä vaan kastelit ne kukat. Vai teitkö sä siellä jotain epäilyttävämpääkin?

[/quote]

A laukaisi ansan ja tiesi tai epäili jääneensä kiinni joten hön kutsui minut kastelemaan kukat jotta B:t epäilisivät minua. 

Vierailija
24/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:51"]

Vaistoon kannattaa luottaa, kyllä sen huomaa jos ihminen on jotenkin "epämääräisen" tai epäluotettavaa oloinen. Sen huomaa jo ilmeistä ja eleistä: pälyily, selittely..

[/quote]

Mutta sehän siinä onkin, että kukaan vieraampi ihminen ei olisi ikinä epäillyt A:sta mitään tälläistä. Vain ne jotka tunsivat hänet paremmin.

Vierailija
25/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:51"]

[/quote]

Uskon olevani epäilyttävän oloinen, mutta olen oikeasti vähän sosiaalisesti estynyt ja pelkoinen. En ole rikollinen tai käytä päihteitä. Miten tunnistat semmoisen "oikeasti epäilyttävästä"?

Vierailija
26/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko A pyytänyt sinua kastelemaan kukat ilman B-pariskunnan lupaa? Toivottavasti siellä ei tosiaan ole näpistelty tai muuta, ja B ei sitten kehdannut ottaa asiaa puheeksi, vaan alkoi vain hylkiä. Who knows...

Vierailija
27/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:12"]

Viherkasveja ei kastella joka päivä, miksi siis muka ei yhtä päivää voinut jättää väliin? Enkä menisi ilman lupaa kenenkään kotiin kuten ap.

[/quote]

Ei niitä joka päivä tarvinnut kastella. Sehän siinä omituista olikin, että A:n flunssa parani heti kun kävin kastelemassa kukat.

[/quote]

Niin? Kirjoitit itse näin "Sitten kuitenkin kävi niin, että A "sairastui" mystiseen yhden päivän flunssaan" eli kyseessä oli päivän mittainen flunssa, ei monen päivän mittainen, jolloin olisit esim. 4. päivänä käväissyt kukat kastelemassa. Flunssan ekana päivänä ei lähdetä etsimään kukkien kastelijaa, joten kerropa selitys sille, miksi muka yhden päivän flunssa sai sinut "lankeamaan ansaa".

Vierailija
28/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:12"]

Viherkasveja ei kastella joka päivä, miksi siis muka ei yhtä päivää voinut jättää väliin? Enkä menisi ilman lupaa kenenkään kotiin kuten ap.

[/quote]

Ei niitä joka päivä tarvinnut kastella. Sehän siinä omituista olikin, että A:n flunssa parani heti kun kävin kastelemassa kukat.

[/quote]

Niin? Kirjoitit itse näin "Sitten kuitenkin kävi niin, että A "sairastui" mystiseen yhden päivän flunssaan" eli kyseessä oli päivän mittainen flunssa, ei monen päivän mittainen, jolloin olisit esim. 4. päivänä käväissyt kukat kastelemassa. Flunssan ekana päivänä ei lähdetä etsimään kukkien kastelijaa, joten kerropa selitys sille, miksi muka yhden päivän flunssa sai sinut "lankeamaan ansaa".

[/quote]

Mitä nyt et tajunnut? A ilmoitti, että hänellä on flunssa joten hän ei varmaankaan pääse kastelemaan kukkia joten pyysi minua. Yleensä flunssa kestää monta päivää joten on aivan ymmärrettävää, että kukille täytyy löytää kastelija. Mutta tämä flunssa olikin yllättävän lyhyt.

Vierailija
29/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sinun, ap, tekemä ansa oli?

Vierailija
30/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:36"]

Mikä se sinun, ap, tekemä ansa oli?

[/quote]

En kerro. Saatan käyttää sitä uudelleen.

Vierailija
31/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui ootte noin huonoja lukijoita?

Vierailija
32/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kävit itse kaivelemassa kaappeja? Urpo.

Vierailija
33/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:04"]

Ja kävit itse kaivelemassa kaappeja? Urpo.

[/quote]

En tietenkään käynyt. Urpo.

Vierailija
34/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista.

Vierailija
35/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, voisitko avata tuota tarinaa vähän lisää? :O

Vierailija
36/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kertonu B:lle, että A on tonkinut paikkoja sinun luona?

Vierailija
37/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla lienee paljon moraalista selkärankaa. :)

Vierailija
38/38 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla oli kaveri, sanotaan häntä vaikka A:ksi"

Ei voi. Ei A ole mikään nimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi