Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako muovisia jäätelöpakkauksia laittaa tiskikoneeseen?

Vierailija
31.03.2022 |

Kysymys otsikossa

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järjetön ajatus, että kerran käytettyä elintarvikemuovia ei saisi enää toista kertaa käyttää vaan pitäisi ostaa   kallis kippo erikseen kaupasta.

Sen verran sopii maalaisjärkeä käyttää, että ei niissä kuumenneta ruokaa ja jatkokäytössä käytetään lähinnä kuivien aineiden kuten  leivonnaisten pakastussäilytykseen. Esimerkiksi irtokarkkirasiat, joita kaupoista joskus saa, ovat hyviä sellaisiin kertakäyttösäilytyksiin, joiden jälkeen se heitetään pois. Reissueväät on yksi sellainen käyttö enkä todellakaan tarkoita sitä, että rasia jätetään sinne missä se tyhjenee, mutta ei sitä enää tarvitse kotona tiskata jos on ollut vaikka koiran metsäeväs tai  naapurin mummolle viety ruoka.

Vierailija
22/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kysymys;

Miksi joihinkin muoviastioihin (joissa kyllä lukee pohjassa Dishwasher safe) jää se konetiskiaineen tuoksu, onko vaarallista?

Oon ehkä vähän uusavuton tän tiskikoneen kanssa, vasta olen hommannut elämäni ensimmäisen.

En osaa vastata kysymykseesi mutta ihmettelen vain miten olet pärjännyt ilman tiskikonetta? O.o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa.

Vierailija
24/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D Niin suomalaista. Jokainen viilipurkki ja voirasia säästetään :DD

Fiksuahan se eikä mitenkään erityisesti suomalaista.

Kyllä on juurikin suomalaista :D Lähipiirini on koko elämäni koostunut pääasiassa muista kuin suomalaisista ja he kaikki nimenomaan pitävät tätä nolona perisuomalaisena kummallisuutena :D

Sinun lähipiirisi on ihan ahterista.

Vierailija
25/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa laittaa ihan mitä vaan, omalla vastuulla ja vuokraluukussa olisin kyllä varovainen

Vierailija
26/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikein usko ettei niitä ole tarkoitettu pidempiaikaiseen käyttöön.eikai se purkki tiedäsäilytrtäänkö siinä jäätelöä vai marjoja?

Ehkä niitä ei ole tutkittu,muttaen usko muovia irtoilevan sen enempää,kuin oikeistakaan rasioista.

Kaikki on nykyisin niin vaarallista ja haitallista.

Järkevää hyötykäyttöä se minun mielestäni on.

Vierailija
27/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha :D Niin suomalaista. Jokainen viilipurkki ja voirasia säästetään :DD

Fiksuahan se eikä mitenkään erityisesti suomalaista.

Kyllä on juurikin suomalaista :D Lähipiirini on koko elämäni koostunut pääasiassa muista kuin suomalaisista ja he kaikki nimenomaan pitävät tätä nolona perisuomalaisena kummallisuutena :D

Höpölöpö.

Mitään noloa asiassa ei ole.

Oman pesän likaaja heti aamusta vauhdissa.

Rahvaanomaista on :D Pula-ajan jäänteitä :D

Vierailija
28/28 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oikein usko ettei niitä ole tarkoitettu pidempiaikaiseen käyttöön.eikai se purkki tiedäsäilytrtäänkö siinä jäätelöä vai marjoja?

Ehkä niitä ei ole tutkittu,muttaen usko muovia irtoilevan sen enempää,kuin oikeistakaan rasioista.

Kaikki on nykyisin niin vaarallista ja haitallista.

Järkevää hyötykäyttöä se minun mielestäni on.

Kasarilla muksutkin leikki muovileluilla, jotka on nykytietämyksen perusteella myrkyllisiä. Itse käytän elintarvikkeiden kanssa vaan bpa vapaata muovia. Kerttakäyttöset limupullot ym ei ole.