Uskotko, että Suomi lähtee nousuun?
Onko Suomi v. 2019 Sipilän kauden lopussa toipunut lamasta?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:01"]Uskon ainakin näin ravintola-alan yrittäjänä että työpaikat lisääntyvät. Ay-liike on Suomessa liian vahva ja yrittäjien asema huono. [/quote] Sinähän se varsinainen järjen jättiläinen olet. Itse olen ravintola-alan yrittäjä ja olen kauhulla katsellut näit [/quote] Lähti vahingossa liian aikasin, joten jatketaan: ..ä hallituksen leikkausehdotuksia ja olen sitä mieltä, että jos ne ehdotetun kaltaisina tulevat menemään läpi, niin moni ravintolayrittäjä tulee itseni mukaanlukien lyömään lapun luukulle. Viime vuodet on jo muutenkin ollut vaikeata aikaa, kun ihmiset ovat kiristäneet kukkaronnyörejään. Nyt jos ostovoimaa potentiaalisimmalta asiakaskunnalta heikennetään niin radikaalisti kuin hallitus on ehdottanut, niin ravintola-ala tulee kärsimään todella raskaasti. Siinä ei muutaman prosentin palkkakustannusten pieneneminen lohduta pätkääkään, jos liikevaihto putoaa jopa neljänneksen. Minä ravintolaäyrittäjänä toivon todella, ettei näitä hallituksen ehdottomia leikkauksia missään nimessä tulla toteuttamaan.
[/quote]
Ravintola-alalla kilpailu on kovaa, mutta kyllä pärjääjiäkin on. Itse olen catering-yrittäjä ja olen huomannut että lamasta huolimatta perhejuhlat järjestetään. Yritykset ovat tinkineet juhlistaan, mutta viime vuodet ovat olleet ainakin meillä kasvua. Samalla muutama alan yritys paikkakunnalla on kaatunut.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:10"]Ei taatusti nouse. Mitään nousua ei ole näkyvissä vuosikymmeniin. Suomella on nyt edessään paluu takaisin köyhäksi maatalousmaaksi, jollainen sen kuuluu ollakin. [/quote] Hyvä mä voin sitten opiskella farmariks ja perustaa oman maatilan tai periä sitten mummon ja ukin maatilan.:) T: 21-vuotias nuori mies/poika
[/quote]
Siitä vaan. Silloin saa ainakin omavaraisena oman mahansa täyteen. Katovuosina tosin voi joutua pettua laittamaan jatkoksi.
Ei Suomi nouse, koska 50% miehistä on halveksittuja ja seksinkin puutteessa. Yhteisöllisyys on muutenkin laskenut olemattomiin. Jokainen joka tekee jotain tilanteelle on kilpailija mikä pitää kaataa.