Alan kulutuslakkoon!
Tästä lähtien ostan vain ja ainoastaan välttämättömiä asioita. Aion hyödyntää kirppareita ja nettikirppareita. Teen itse niin paljon kuin pystyn ja jaksan. Välttämättömät vaatehankinnat teen nettikupoista ulkomailta. Ruoan ostan lidlistä niin edullisesti kuin mahdollista. Kesämökinostosuunnitelmat laitan nyt jäihin enkä vaihda autoaan niin kuin oli suunnitteilla.
Tämä on minun mielenilmaukseni säästötoimia vastaan. Ja samalla tietysti säästyy mukavasti rahaa. Lähde sinäkin mukaan!
Kommentit (54)
Hyvä hyvä, lopettakaa vaan suomalaisen ostaminen ja kuluttaminen, se on just se keino jolla Suomen talous EI nouse ja sitten leikkaillaan lisää eikä mitään toivoa siitä että nää nyt kaavailtavat jutut peruttais myöhemmin. Tietenkin ymmärrän että jos rahaa on vähemmän, sitä voi käyttää vähemmän mutta näkisin kyllä että omastakin parhaastaan (ja muiden) välittävä ihminen mahdollisuuksien mukaan ostais suomalaisia tuotteita.
Boikotoin kulutushistoriaa olemalla puoli vuotta ilman vaatteiden ostamista. Sitten menin ostamaan jotkut sukat, pöh. Mulla on vaatekaapit ihan täynnä kaikkea, en ikinä ehdi käyttää niitä roskikseen saakka. Siksi ajattelin seuraavaksi olla vuoden ostamatta vaatteita, koko ensi vuoden. En halua mitään materiaa, kun sitä pursuaa joka paikassa.
Tässä nyt syyllistetään kansaa ihan syyttä. Jos meidät halutaan köyhälistöksi niin ollaan sitten köyhiä eikä osteta mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:36"]
Hyvä hyvä, lopettakaa vaan suomalaisen ostaminen ja kuluttaminen, se on just se keino jolla Suomen talous EI nouse ja sitten leikkaillaan lisää eikä mitään toivoa siitä että nää nyt kaavailtavat jutut peruttais myöhemmin. Tietenkin ymmärrän että jos rahaa on vähemmän, sitä voi käyttää vähemmän mutta näkisin kyllä että omastakin parhaastaan (ja muiden) välittävä ihminen mahdollisuuksien mukaan ostais suomalaisia tuotteita.
[/quote]
Jos hallitus ei kuuntele kansalaista, niin miksi kansalaisen pitäisi kuunnella hallitusta? Eikös sitä niin sanota, että kuluttaja äänestää jaloillaan.....
Tarvittiin uudet rattaat. Tilattiin sitten Saksasta. Rattaat, sadesuoja ja rahti oli yhteensä 120 euroa vähemmän kuin pelkät rattaat tuossa läheisessä lastentarvikekaupassa. Ei tarvi ihmetellä miksei ihmiset osta Suomesta enää mitään.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:51"]Taidat olla joku amis? Tolla tavalla vas pahennat tilannetta ja tulee lisää leikkauksia. Aivoja saa käyttää.
[/quote]
Sinä taidat olla amis kun et ymmärrä että hallitus ajaa jo nyt ehdotuksillaan duunarit säästötoimiin. Eräs yrittäjä tässä vetosi muihin yrittäjiin että vastustaisivat hallituksen ehdotusta sillä ihmisillä ei ole varaa enää kuluttaa ja kohta alkaa yrityksiä kaatumaan kuin kypsää viljaa. Alle 2000e nettoavalta hoitajalta lähtee vuodessa yli kuukauden palkka, luuletko etteivät he vedä kukkaronnyörejä kiinni? Pakkohan heidän on! Minun on myös pakko vähentää useampi kauppareissu kuukaudessa.
[/quote]
Ihan perusostokset jos teet ulkomaisiin puljuihin ja jos moni tekee saman, menettää Suomi sairasti verorahaa ja työllisyys kärsii kun ei kukaan osta mitään suomalaista.
[/quote]
Niin? Pointtihan on se, että hallitus toimillaan pakottaa ihmiset tähän. Ei tarvitse kysyä kuka on mukana kun ihmisten on pakko säästää. Itse en Lidliin pääse, mutta kyllä sieltä kaupasta lähtee halvinta mahdollista kotimaisen sijaan mukaan kun EI OLE RAHAA ENÄÄ MUUHUN.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]
Minä aion tukea Suomen yrittäjiä kuluttamalla jatkossakin. Samalla työpaikkoja pysyy Suomessa ja syntyy myös uusia. En osta ulkomaisista nettikaupoista kovin usein, pääasiassa kivijalkakaupoista. Käyn syömässä ravintoloissa ja harrastan kulttuuria, haluan että täällä on teattereita ja festareita jatkossakin. Onneksi en ole missään matalapalkka-alalla vaan kunnon työpaikassa. Mulla on varaa kuluttaa, koska opiskelin aikoinaan ahkerasti.
[/quote]
Voi ei, kaikki opiskelusi on mennyt hukkaan, koska olet noin tyhmä :( Ilmeisesti tyhmyys ei työssäsi kuitenkaan haittaa, joten pysy alallasi. Et pärjäisi esim. teho-osaston sairaanhoitajana päivääkään.
Mä olen jo aloittanut kulutuslakon. Harrastuksiin käytän vielä paljon rahaa, mutta vaatteita ym. ostan vain pakon edessä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 14:47"]
Minä olen vähentänyt kulutusta jo pitkään, on alkanut ällöttää tämä kulutushysteria ja luonnonvarojen tuhlaaminen. Ihmiset ostavat koko ajan uusia vaatteita, vaikka kaappi on jo täynnä, sohvat ym. vaihdetaan muutaman vuoden välein jne. En siedä sellaista järjestöntä kuluttamista. Ostan vaatteita ja tavaroita tosi harkiten nykyään. Aion siirtyä pikkuhiljaa luonnonkosmetiikkaan, ostaa entistä enemmän vaatteita ja tavaroita käytettynä jne. Mietin tarkasti, mitä ostan. Mielelläni tukisin suomalaista, mutta vaadin tuotteilta myös laatua ja sitä, että tuotantoa ei siirretä ulkomaille. Boikotti-listalle siis siirtyvät myös Iittala, Nanso jne jotka juuri ilmoittivat siirtävänsä lopunkin tuotantonsa ulkomaille. Pitäköön tuotteensa, voin siis ostaa aivan hyvin ulkomaista vastaavaa.
Vaikka tavarassa karsin, en aio luopua kampaamokäynneistä ym. palveluista kuin vasta sitten, jos säästöt ja leikkaukset todella pakottavat siihen. Kampaajat, hierojat ym. ovat pienyrittäjiä, joita haluan tukea. Muuten säästän kaikessa mahdollisessa, ja säästän ulkomaan matkoihin, joista en myöskään mielelläni luovu kuin ihan pakon edessä. Että säästetyt nekin rahat valuvat sitten ulkomaille, kiitos hallituksen.
[/quote]
Niin, ja lisään tähän vielä sen, että tässähän on pakkokin alkaa säästää ylimääräistä pahan päivän varalle. Toki meillä siirretään joka kuukausi osa tuloista säästöön, mutta nyt siihen täytyy alkaa toden teolla. Oletteko oikeasti ajatelleet, mitä nuo sairauslomauudistukset tarkoittavat? Kyse ei ole vain yhdestä palkattomasta päivästä, vaan sen 2-9 80% päivän jälkeen putoat suoraan Kelan päivärahoille. Mitä jos huomenna ajat pahan kolarin? Miehesi sairastuu syöpään? Tulot romahtavat välittömästi, pitkäksi aikaa, ehkä pysyvästi. Elämässä voi sattua kaikenlaista, mutta minä en ole ainakaan varautunut siihen, että perheemme tulot voivat yhtäkkiä 10 päivän päästä olla huomattavasti pienemmät pitkään. Joten tällä kulutuslakolla varaudun myös siihen, että selviämme mahdollisista vakavista, pitkäaikaisista sairastumisista. En osta mitään, enkä kuluta mihinkään palveluun, mitä en välttämättä tarvitse tai halua (kampaamokäynti ei ole välttämättömyys, mutta siitä en VIELÄ tingi).
Mukana! Vaikka olenkin hyvätuloinen eikä hallituksen kaavailut juurikaan koske minua, en silti pidä hallituksen halusta kurittaa pienituloisia.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:59"]
Tästä lähtien ostan vain ja ainoastaan välttämättömiä asioita. Aion hyödyntää kirppareita ja nettikirppareita. Teen itse niin paljon kuin pystyn ja jaksan. Välttämättömät vaatehankinnat teen nettikupoista ulkomailta. Ruoan ostan lidlistä niin edullisesti kuin mahdollista. Kesämökinostosuunnitelmat laitan nyt jäihin enkä vaihda autoaan niin kuin oli suunnitteilla. Tämä on minun mielenilmaukseni säästötoimia vastaan. Ja samalla tietysti säästyy mukavasti rahaa. Lähde sinäkin mukaan!
[/quote]
Oon ollut jo pitkän aikaa. Ainoa, mihin ylimääräiset rahani ja säästöni laitan, on matkustelu ja ripsienpidennykset. Alkoholia en paljoa käytä ja ne vähätkin haen kerralla Virosta. En käy Suomessa ravintoloissa ja yökerhojen/baarien sisäänpääsymaksut maksan hammasta purren. Vaatteet ja muut hyödykkeet tarpeen tullen ulkomaan matkoilta. Ja jokainen reissu vaan vahvistaa ajatustani siitä, ettei ole järkeä kuluttaa Suomessa. Oli ne tuotteet sitten suomalaisia tai ulkomailta tulevia halpatyövoiman massatuotantoa. Olen varautunut siihen, että tulevaisuudessa joudun maksamaan jenkkityyliin terveydenhuollostkina omasta pussistani vakutuuksen muodossa, kun julkinen sektori ajetaan alas.
Mihin sulla sitä rahaa säästyy jos et aio sitä kuluttaa :D heh
Liha on helppo säästökohde. Juuri oli uusia suosituksia joiden mukaan täällä syödään liikaa punaista lihaa. Luontokin kiittää!