Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan kulutuslakkoon!

Vierailija
16.09.2015 |

Tästä lähtien ostan vain ja ainoastaan välttämättömiä asioita. Aion hyödyntää kirppareita ja nettikirppareita. Teen itse niin paljon kuin pystyn ja jaksan. Välttämättömät vaatehankinnat teen nettikupoista ulkomailta. Ruoan ostan lidlistä niin edullisesti kuin mahdollista. Kesämökinostosuunnitelmat laitan nyt jäihin enkä vaihda autoaan niin kuin oli suunnitteilla.

Tämä on minun mielenilmaukseni säästötoimia vastaan. Ja samalla tietysti säästyy mukavasti rahaa. Lähde sinäkin mukaan!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:48"] En liity. Soriii. Tuhlaan ihan samaan tapaan kuin ennenkin ja nautin elämästä. [/quote]   En mäkään elämästänauttimista meinaan lopettaa vaikka kulutusta vähentäisinkin. [/quote] Kaikkien elämästä nauttimiseen ei vaan sisälly kirpparit ja muiden jo kuluttamien tavaroiden ostaminen :) myös vain välttämättömien asioiden ostaminen olisi aika ankeaa. Ja kyllä se kunnon sisäfilepihvi vaan maistuu niin hyvältä.

[/quote]

Sisäfilepihvin voi ostaa kaupasta ja valmistaa itse. Tokihan ihminen ruokaa tarvitsee ja se voi olla hyvää. En näkisi sitä kuluttamisena.
[/quote]

Sisäfilepihvit syön mieluummin kunnon ravintoloissa. :)

Vierailija
22/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm taidan tehdä vastaiskun ja kuluttaa tuplasti enemmän! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt pakon sanelemana jo kolme vuotta sitten. Silloin sain kuulla, että työpaikkani lakkautetaan. Ja sattumoisin olen sellaisella alalla, että todellinen lottovoitto on, jos vielä joskus saan vakituisen työpaikan omalta alaltani. Niinpä ne viimeiset työssäoloajat vain säästin ihan hullun lailla. Sen jälkeen on ollut joitakin pikku pestejä, joista jokaisen liikenevän pennin laitan säästöön. Onneksi olen vähään tyytyväinen. Tällä systeemillä pystyn pitämään kotini ainakin toistaiseksi. Ja jos sen lisäksi kaapissa on ruokaa ja lämpimiä vaatteita, niin se riittää.

Vähän hämmästyneenä tätä nykymenoa seuraan. Olen korkeakoulutettu vähän alle nelikymppinen nainen. Olen aina tehnyt kaiken niin kuin kunnon kansalaisen oletetaan tekevän. Kouluttautunut, mennyt töihin jo opintojen ohessa (aloittanut pohjalta ja raivannut tieni ylöspäin), maksanut veroni, käynyt töissä vähän sairaanakin, jos tilanne työpaikalla on sitä edellyttänyt, jopa vastannut työpuheluihin ja sähköposteihin viikonloppuisin ja lomallakin... Vasta vasten tahtoani työttömäksi jäätyäni minulle valkeni, että olenkin päättäjien silmissä töitä vieroksuva loinen.

Vierailija
24/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:48"] En liity. Soriii. Tuhlaan ihan samaan tapaan kuin ennenkin ja nautin elämästä. [/quote]   En mäkään elämästänauttimista meinaan lopettaa vaikka kulutusta vähentäisinkin. [/quote] Kaikkien elämästä nauttimiseen ei vaan sisälly kirpparit ja muiden jo kuluttamien tavaroiden ostaminen :) myös vain välttämättömien asioiden ostaminen olisi aika ankeaa. Ja kyllä se kunnon sisäfilepihvi vaan maistuu niin hyvältä. [/quote]   Sisäfilepihvin voi ostaa kaupasta ja valmistaa itse. Tokihan ihminen ruokaa tarvitsee ja se voi olla hyvää. En näkisi sitä kuluttamisena. [/quote] Sisäfilepihvit syön mieluummin kunnon ravintoloissa. :)

[/quote]

Suosittele mulle edes yhtä suomalaista ravintolaa, jossa asiakkaalla on mahdollisuus valita sisäfilepihvin kypsyys viidestä eri vaihtoehdosta kuten USAssa?

Vierailija
25/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]Mulla on varaa kuluttaa, koska opiskelin aikoinaan ahkerasti.

[/quote]

Kaikki, joilla on sinua huonompi palkka olivat laiskoja? Kaikki nekin, joiden palveluita käytät? Saanko tulla mukaasi ravintolaan, kun kerrot tarjoilijalle "Sinäkin voisit tienata enemmän, kun vaan olisit ollut ahkera"?

Vierailija
26/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]

Minä aion tukea Suomen yrittäjiä kuluttamalla jatkossakin. Samalla työpaikkoja pysyy Suomessa ja syntyy myös uusia. En osta ulkomaisista nettikaupoista kovin usein, pääasiassa kivijalkakaupoista. Käyn syömässä ravintoloissa ja harrastan kulttuuria, haluan että täällä on teattereita ja festareita jatkossakin. Onneksi en ole missään matalapalkka-alalla vaan kunnon työpaikassa. Mulla on varaa kuluttaa, koska opiskelin aikoinaan ahkerasti.

[/quote]

Mulla ei ole varaa kuluttaa, vaikka opiskelin aikoinani ahkerasti, hankin maisterinpaperit ja vieläpä hyvin arvosanoin. Pätkätyötä toisensa perään, vuoden sain olla samassa paikassa projektityöntekijänä ja se oli elämäni paras vuosi se. 

Vierailija
27/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan säästää ihan urakalla. Kaiken ylimääräisen sijoitan muihin kuin suomalaisiin osakkeisiin ja rahastoihin. Valmistaudun loikkaamaan paremman elintason perään heti kun mahdollista.

Vierailija
28/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähentänyt kulutusta jo pitkään, on alkanut ällöttää tämä kulutushysteria ja luonnonvarojen tuhlaaminen. Ihmiset ostavat koko ajan uusia vaatteita, vaikka kaappi on jo täynnä, sohvat ym. vaihdetaan muutaman vuoden välein jne. En siedä sellaista järjestöntä kuluttamista. Ostan vaatteita ja tavaroita tosi harkiten nykyään. Aion siirtyä pikkuhiljaa luonnonkosmetiikkaan, ostaa entistä enemmän vaatteita ja tavaroita käytettynä jne. Mietin tarkasti, mitä ostan. Mielelläni tukisin suomalaista, mutta vaadin tuotteilta myös laatua ja sitä, että tuotantoa ei siirretä ulkomaille. Boikotti-listalle siis siirtyvät myös Iittala, Nanso jne jotka juuri ilmoittivat siirtävänsä lopunkin tuotantonsa ulkomaille. Pitäköön tuotteensa, voin siis ostaa aivan hyvin ulkomaista vastaavaa. 

Vaikka tavarassa karsin, en aio luopua kampaamokäynneistä ym. palveluista kuin vasta sitten, jos säästöt ja leikkaukset todella pakottavat siihen. Kampaajat, hierojat ym. ovat pienyrittäjiä, joita haluan tukea. Muuten säästän kaikessa mahdollisessa, ja säästän ulkomaan matkoihin, joista en myöskään mielelläni luovu kuin ihan pakon edessä. Että säästetyt nekin rahat valuvat sitten ulkomaille, kiitos hallituksen. 

Vierailija
29/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siirtääkö iittala kaiken tuotantonsa ulkomaille? Ainakin kastehelmeä löytyi viime viikolla vielä tarralla made in Finland, siinä vaiheessa siirryn toisiin astioihin jos ne valmistetaan kaikki Thaimaassa tai Indonesiassa :(.

Vierailija
30/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]

Minä aion tukea Suomen yrittäjiä kuluttamalla jatkossakin. Samalla työpaikkoja pysyy Suomessa ja syntyy myös uusia. En osta ulkomaisista nettikaupoista kovin usein, pääasiassa kivijalkakaupoista. Käyn syömässä ravintoloissa ja harrastan kulttuuria, haluan että täällä on teattereita ja festareita jatkossakin. Onneksi en ole missään matalapalkka-alalla vaan kunnon työpaikassa. Mulla on varaa kuluttaa, koska opiskelin aikoinaan ahkerasti.

[/quote]

Mulla ei ole varaa kuluttaa, vaikka opiskelin aikoinani ahkerasti, hankin maisterinpaperit ja vieläpä hyvin arvosanoin. Pätkätyötä toisensa perään, vuoden sain olla samassa paikassa projektityöntekijänä ja se oli elämäni paras vuosi se. 

[/quote]

Mä en valmistunut hyvin arvosanoin, mutta sain hyvän työpaikan. Suhteet ja alavalinta ratkaisee.

Vierailija
31/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, käsityöläisiä ja pienyrittäjiä voin tukea jos lompakko kestää. Mutta esim ravintolassakäynti saa loppua. Teemme sitäpaitsi itse parempaa ruokaa kotona.

Vierailija
32/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:48"] En liity. Soriii. Tuhlaan ihan samaan tapaan kuin ennenkin ja nautin elämästä. [/quote]   En mäkään elämästänauttimista meinaan lopettaa vaikka kulutusta vähentäisinkin. [/quote] Kaikkien elämästä nauttimiseen ei vaan sisälly kirpparit ja muiden jo kuluttamien tavaroiden ostaminen :) myös vain välttämättömien asioiden ostaminen olisi aika ankeaa. Ja kyllä se kunnon sisäfilepihvi vaan maistuu niin hyvältä.

[/quote]

Sisäfilepihvin voi ostaa kaupasta ja valmistaa itse. Tokihan ihminen ruokaa tarvitsee ja se voi olla hyvää. En näkisi sitä kuluttamisena.
[/quote]

Sisäfilepihvit syön mieluummin kunnon ravintoloissa. :)
[/quote] Miksi ihmeessä, kun yleensä kotona saa parempaa? Paitsi jos ei osaa tietty...

Vierailija
33/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:55"]Minä liityn mukaan. Tai olen liittynyt jo pakon edessä. Vaatteet ja kengät, koulutarvikkeet yms. tilaan ebaysta, kosmetiikan, puhdistusaineet, vaipat ja kuivat ruokatarvikkeet saksalaisesta nettikaupasta. Ei ole varaa ostaa suomesta.
[/quote]
Mistä saksalaisesta nettikaupasta? Mitkä kuivat ruokatarvikkeet ovat halpoja? Postikulut? Kuljetus?
Itselläkin harkinnassa, mutta hirveitä hintaeroja en löytänyt esim. kauppojen omiin merkkeihin täällä. Tosin ehkä ihan jokunen kymmensenttinen voi säästyä kun tuo pienten kauppojen hintataso tälläkin paikkakunnalla on korkeampi kuin marketeissa, joita meillä siis ei ole.
Kotiinkuljetuskin parhaimmillaan kuluitta houkuttaisi, jos joudun autosta luopumaan.

Vierailija
34/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana! Rahaa säästyy ja luonto kiittää.

Vierailija
35/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse alkaa kulutuslakkoon, se tulee jo annettuna. Tienaan bruttona yli 4000e kuukaudessa. Toki siitä jotain jää käteen, mutta ei noilla tuloilla koskaan rikastu. Toimeen tulee ja asuntolainaa maksaa, ainakin toistaiseksi. Hyvällä säkällä voi tehdä yhden etelän reissun vuodessa. Nyt sinne tuskin kannattaa mennä, koska etelä tulee tänne.

Vierailija
36/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin liityn mukaan. En käy enää kampaajalla, kasvatan oman värin tai värjään itse. Kasvatan myös pitkät hiukset ja opettelen tasaamaan latvat itse. 

En osata vaatteita kuin tarpeeseen. Samoin lapsille. Ennen tuli ostettua paljon heräteostoksia. Nyt ne loppuu täysin. Ja jos löydän tarvittavan vielä kirpparilta tai alennuksesta niin vielä parempi.

Emme käy elokuvissa tai ravintolassa enää. Elokuviin saattaa herkkuineen mennä perheeltä jopa 60€

En tilaa lehtiä.

Ostan kosmetiikkaa vaan tarpeeseen ja ostan sen ulkomailta, samoin rasvat ym hiustuotteet. Onneksi kaapeissa on varastoa vielä pitkään.

Ostan kaiken mahdollisen mitä saa niin ulkomailta nettikaupoista ja vertailen hintoja. En tue suomalaista yrittäjää koska hinnat korkeita ja haluan ostaa tarvittavan netistä edullisemmin. 

Teen ruuan itse. Vertailen myös kaupassa hintoja. Rupean tarvittaessa tilaamaan ulkomailta ruuat. Tuoreruuat tietty vielä kotimaasta. 

En tilaa tai osta lehtiä vaan käytän nettiä ja kirjastoa. 

Korjaan, omepeln, huollan vaatteet hyvin että jälleenmyyntiarvo pysyy. Myyn tarpeettomat kirpparilla ja nettikirppiksellä.

Vierailija
37/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 12:55"]Minä liityn mukaan. Tai olen liittynyt jo pakon edessä. Vaatteet ja kengät, koulutarvikkeet yms. tilaan ebaysta, kosmetiikan, puhdistusaineet, vaipat ja kuivat ruokatarvikkeet saksalaisesta nettikaupasta. Ei ole varaa ostaa suomesta. [/quote] Mistä saksalaisesta nettikaupasta? Mitkä kuivat ruokatarvikkeet ovat halpoja? Postikulut? Kuljetus? Itselläkin harkinnassa, mutta hirveitä hintaeroja en löytänyt esim. kauppojen omiin merkkeihin täällä. Tosin ehkä ihan jokunen kymmensenttinen voi säästyä kun tuo pienten kauppojen hintataso tälläkin paikkakunnalla on korkeampi kuin marketeissa, joita meillä siis ei ole. Kotiinkuljetuskin parhaimmillaan kuluitta houkuttaisi, jos joudun autosta luopumaan.

[/quote]

miten tilaat ja mitä kenkiä ebaystä? houkuttaisi itseänikin. Entä koulutarvikkeet?

Vierailija
38/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 21:59"]

Tästä lähtien ostan vain ja ainoastaan välttämättömiä asioita. Aion hyödyntää kirppareita ja nettikirppareita. Teen itse niin paljon kuin pystyn ja jaksan. Välttämättömät vaatehankinnat teen nettikupoista ulkomailta. Ruoan ostan lidlistä niin edullisesti kuin mahdollista. Kesämökinostosuunnitelmat laitan nyt jäihin enkä vaihda autoaan niin kuin oli suunnitteilla. Tämä on minun mielenilmaukseni säästötoimia vastaan. Ja samalla tietysti säästyy mukavasti rahaa. Lähde sinäkin mukaan!

[/quote]

AP tänä aamuna kun heräsin ja kuunneltuani eilen Sipilä puhetta, päädyin aivan samaan ratkaisuun :)

Minua ei nyt juurikaan kosketa mitenkään tällä hetkellä hallituksen vaatimat säästötoimet, mutta silti olen järkyttynyt asiasta.

Hallitus miettii vain ja ainoastaan oman kansansa elämän kiristystä ja samaan aikaan rajat on sepposen selälään ja sieltä voi tulla ihan ketä huvittaa, rikollista, terroristiä, sosetuuksia vaativia, sitten toki ihan oikeita hädässä olevai..

Tilanne kaaottinen, milestäni meillä on hätätila kriisi !

Ja mitä tosiaan täällä tehdään asialle ? ei mitään

Mitä tuo pakolaisten hotítaminen maksaaa, todellakin monin kertaisesti mitä nyt vaaditut leikkaukset.

Mitäpä meillä on vielä edessä, viedäänkö kantasuomalisilta työntekijöiltä tuhkatkin pesästä ?

Eli minä olen kulutuslakossa, en osta yhtään mitään mitä ei ole pakko !

Teen kuten ap

saan säästöön ja lähden vaikka ulkomaille kuluttamaan.

Vierailija
39/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman ydin on se, että tässä pelataan vaan elinkeinoelämän pussiin. Myykööt sitten pelkästään porvareille tuotteitaan, kun muut on ostolakossa. Ja vieköön sinne vientiin tuotteitaan. Ai niin, niitäkään ei kukaan osta koska eivät osaa myydä ja kehittää tuotteitaan.

Vierailija
40/54 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut osittaisessa kulutuslakossa jo pitkään; sisustus on pitkälti kierrätettyä ja teen vaatteita itse. Tämän ketjun innoittamana laajennan kulutuslakkoani niin usealle osa-alueelle kuin mahdollista. Voisin jopa kokeilla lihasta (en kalasta) luopumistakin. Toisaalta lihasta luopumisesta pääsen kyllä aika helpolla, kun nytkään sitä ei juurikaan käytä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi