Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi vaikuttaisi sinun arkeen enemmän: hoitajien vai opettajien lakko?

Vierailija
30.03.2022 |

Pk:ssa lienee molempia: varhaiskasvatuksen opettajia ja hoitajia, mutta noin muutoin kumpien poissaolo sotkee sinun elämääsi enemmän?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juuri nyt olemme koko sakki terveenä, opettajien lakko vaikuttaisi enemmän. No niin tai näin, olen töissä "yhteiskunnan kannalta tärkeällä alalla", joten ei tässä mitään, arki rullaa.

Vierailija
2/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien ei yhtään.

Hoitajien häiritsee vain mikäli sairastun.

Eli pitää jatkaa turvassa, sisätiloissa, etätöissä, kuten jo kaksi vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien lakko vaikuttaisi enemmän nyt kun terveenä ollaan. Ja kun yleensä ollaan terveenä niin opettajien lakko vaikuttaisi pidemmälläkin aikavälillä.

Vierailija
4/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien. Toivottavasti pääsevät sopuun, eikä tarvitse mennä lakkoon 😔

-sivusta-

Vierailija
5/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska juuri nyt olemme koko sakki terveenä, opettajien lakko vaikuttaisi enemmän. No niin tai näin, olen töissä "yhteiskunnan kannalta tärkeällä alalla", joten ei tässä mitään, arki rullaa.

Mitä tällä meinaat ? Ajattelit, että sinun lapsille järjestetään lakosta huolimatta opettaja ja opetusta ?

Jos lakko alkaa, ei kenenkään lapsilla ole asiaa kouluun. Silloin koulu on tyhjillään ja opettajat lakossa.

Vierailija
6/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä meinaat ? Ajattelit, että sinun lapsille järjestetään lakosta huolimatta opettaja ja opetusta ?

Jos lakko alkaa, ei kenenkään lapsilla ole asiaa kouluun. Silloin koulu on tyhjillään ja opettajat lakossa.

Se siitä nyt vielä puuttuisi, että lapsille jaettaisiin jotain etätehtäviä viikon ajaksi, kun opettajat lomalla. Vanhemmat töissä, lapset etäkoulussa tehtävien parissa ilman opea. Jos itse lakkoillaan, niin lapsille sitten kanssa loma.

Vierailija
7/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siitä nyt vielä puuttuisi, että lapsille jaettaisiin jotain etätehtäviä viikon ajaksi, kun opettajat lomalla. Vanhemmat töissä, lapset etäkoulussa tehtävien parissa ilman opea. Jos itse lakkoillaan, niin lapsille sitten kanssa loma.

Ei tietenkään jaeta mitään etätehtäviä, sillähän tekisi koko lakon tyhjäksi ja turhanpäiväiseksi.

Vierailija
8/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien. En edes muista koska olisin viimeksi ollut sairaalassa/lääkärillä. Paitsi synnytyksissä, mutta sieltäkin olen joka kerta lähtenyt samana päivänä kotiin vauvan kanssa.

Vierailija
9/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään jaeta mitään etätehtäviä, sillähän tekisi koko lakon tyhjäksi ja turhanpäiväiseksi.

Tämmöiseen ulostuloon vaan törmäsin Vantaalla, että oppilaille jotain touhua koko viikoksi.

Vierailija
10/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pöljä ajattelee lakon olevan sama kuin koronasulun. Tietenkään ei mitään tehtäviä lakon ajaksi.

Itse ottaisin varmaan lapset töihin pariksi päiväksi ja mies omaansa, jos päiväkodit olisi kiinni. Meillä molemmilla se onneksi onnistuu.

Vierailija
11/27 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään äkillistä sairautta tai tapaturmaa tule, niin kummallakaan ei ole vaikutusta. Ei edes välillistä (esim. vaikutusta omaan työyhteisöön).

Vierailija
12/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeilla on ihan liikaa loma!

Ihme marisijoita opet!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17370077/miten-tama-asia-on#comment-113…

Vierailija
13/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan suoranaisesti vaikuta, meinaan pysyä terveenä ja jos sairastun, joudan tästä jo kuolemaan, eikä ole kouluikäisiä lapsia.

Epäsuorasti opettajien lakko vaikuttaisi lisääntyneenä metelinä pihalla.

Vierailija
14/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien lakko huolettaa. Kuka ahdistelee lapsia ilman ammattipedofiilejä?

Vierailija
15/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huono tuuri kävisi, hoitajien lakko haittaisi enemmän.

Vierailija
16/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien lakko näin kouluikäisten vanhempana. Hoitajien lakolla ei merkitystä meidän elämään.

Vierailija
17/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajille lisäkorotuksen suon mielellään.

Vierailija
18/27 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana sanoisin että hoitajien lakko. Tosin olen itse ollut jokaisen suunnitellun työvuoron suojelutöissä eli ei ole vaikuttanut minuuttiakaan työaikoihin mutta asiat ovat sekaisin työpaikalla ja kamala kotkotus käynnissä joka asiasta.

Vierailija
19/27 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei suoranaisesti minuun vaikuta kumpainenkaan, mutta opettajien lakko vaikuttaa sen verran omaan talouteen, että teinin ei tarvitse mennä tänään kouluun (huomenna olisi joka tapauksessa ollutkin vapaa, koska koeviikko ja ei koetta torstaina).

Vierailija
20/27 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun sossupummit menisivät lakkoon. Asiat olisivat täydellisesti ja julkista rahaa säästyisi kivasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän