Onko ok ettei vihkisormus ole kallis?
Vihkisormukseni hinta 600e ja alennuksen kanssa lopullinen hinta 450e. Kaveripiirissä kaikki vouhkanneet isoja häitä ja isoja sormuksia. Me menemme naimisiin maistraatissa. Olisin voinut ottaa kalliin sormuksen, mutta tuntui ettei halua laittaa niin paljon rahaa kiinni siihen (myös mies, joka valitsi 200 sormuksen). Sormukseni on kuitenkin suht näyttävä, se ei varmaan vaan ole kovin hyvälaatuinen (ohut), mutta ainahan ne voi uusia. Olisitko tyytyväinen vähemmän kalliisiin sormuksiisi?
Kommentit (46)
Meillä halvat sormukset. Olisi ollut varaa kalliimpiin mutta ei halua.
Mies piti sormusta ehkä pari vuotta. Minä omaani noin 5vuotta. Sittemmin kumpikaan ei ole jaksanut käyttää sormuksia arjessa joten ajelevat kaapissa. Minä laitan sormukset jos mennään esim. Perhejuhliin. Miehelle sormus ei mahdu enää sormeen.
Eli halpa ja mieluisa riittää oikein hyvin.
Jos vihkisormus on liiton mittari, niin ainakin sulhasen kannattaa häipyä.
Ihastuin edulliseen sormukseen ja yhä siitä tykkään näin 25 vuotta myöhemmin. Sopii jotenkin juuri minulle ja minun sormeeni. Ja koska ei ole öky niin sitä voi käyttää aina.
Vierailija kirjoitti:
Huonolle morsiammelle riittää muutaman € kindersormus.
"Hyvälle" morsiamelle tehdään itse tuohisormus :)
Oletko joku 18v. ja vasta ulos päästetty pimeästä, äänieristetystä pöntöstä ?
Jokaisen oma asia, minkälaiset häät, ja sormukset haluaa, samoin niihin syydettävä rahasumma.
Mun kihlasormus on samalla mun vihkisormus. Mies osti sormuksen, kun oltiin köyhiä opiskelijoita, ja sormus maksoi ehkä noin 200 euroa. En enää muista, kun siitä on jo melkein 20 vuotta. Olen tyytyväinen enkä koskaan ole ajatellut, että sormusta pitäisi jotenkin päivittää. Olen ortodoksi eikä meillä ole tapana ostaa erillistä vihkisormusta, vaan kihlasormus toimii samalla vihkisormuksena. Olin oikeastaan tosi tyytyväinen siitä, koska en olisi edes halunnut toista sormusta. Se on ainoa sormus, joka mulla edes on, koska en pidä sormuksista. Vihkisormus on minulle rakas, koska se tuo mieleen kaikkia muistoja suhteen varrelta.
Mun mielestä se että kihla- tai vihkosormuksiin ”pitäis” laittaa joku tietty summa tai niiden pitäsi olla kalliit, kertoo vaan jostain epävarmuudesta. Joko liitossa tai sit ylipäätään elämässä. Totta kai voi ostaa ikuiset kalliit sormukset jos on ylimäärästä fyrkkaa, ei siinä mitään.
Meillä on kauniit hopeiset sileät ja kapeat hopeasormukset. Makso varmaan pari kymppiä kpl. Ei tarvii todistella kellekään mitään.
En edes muista, mitä sormukseni maksoi 20 vuotta sitten. Kihlat vuodelta-97 oli kultasormukset edullisimmasta päästä, opiskelijoina ostettu ja ne uusimme hieman vahvempiin samalla, kun vihkisormukseni ostettiin. Olen ollut sormuksiin tyytyväinen.
Yhdessä työpaikassa eräs työkaveri kerran tuijotteli sormuksiani ja kysyin, että mitä hän katsoo. Totesi sitten että jäin katsomaan, että onpa vanhanaikainen sormus. Okei, ai jaa.
Ihan ajaton sormus on, keltakultaa ja kolme kiveä vierekkäin.
Kuinka monta kertaa tätäkin täysin itsestään selvää asiaa täytyy kysyä? Tietenkin sillä on väliä! Mies ei panosta rahallisesti naiseen, jota ei arvosta ja päinvastoin.
Oma sormus on ihan tavallinen sileä noin 5mm levyinen. Äitini sai sormuksen isältäni kun veljeni syntyi. Äidin kuoleman jälkeen sormus kulkeutui mulle kun olen ainoa tytär. Ja kun lopulta noin 25 vuoden kihlauksen jälkeen menin naimisiin niin siitä tuli mun kihlasormus. Mitä lie maksanut vuonna 1960.
Kalliilla vihkisormuksella aviovaimo voi viestiä ympäristölleen päässeensä hyviin naimisiin.
Ihan ok, ei se hinta vaan raukkaus riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kalliilla vihkisormuksella aviovaimo voi viestiä ympäristölleen päässeensä hyviin naimisiin.
Kyllä se on miehen antama suvussa kulkenut aatelissormus, jolla sitä hyvää naimaonnea viestitään.
Minusta tuokin on kallis. Hirvittäisi pistää sormukseen tuollaista summaa näin köyhänä. Toisaalta kai olisin jotenkin onnellinen jos joskus vihkisormuksen saisin, mikähän siinäkin lie. Mutta tosiaan, halvin nikkelitön sileä olisi paras.
Vierailija kirjoitti:
No jo on aatteet kuin agraariyhteiskunnasta. Päästä hyviin naimisiin?
Jos kukaan tulee sinulle kommentoimaan sormuksesi liiasta halpuudesta joidenkin tunkkaisten, jenkkityylisten "sääntöjen" perusteella (valitettavasti tiedän pari tällaista prinsessaa), hänen mielipiteensä ei ole huomiosi arvoinen ja hän voi ihan vapaasti suksia vaikka kuuseen.
Kaveri teki meidän sormukset häälahjana materiaalien hinnalla. Saatiin mieleiset. Ei mitään hajua mitä hinta olisi ollut jos täysi hinta olisi maksettu.
Me mentiin mieheni kanssa naimisiin 19-vuotiaina halvan vihkisormuksen kanssa. Halpa sormukseni on jo mennyt hukkaan mutta rakkaus ja onni jo 20 vuotta kestäneessä avioliitossamme kukoistaa. Ajattelen että sormuksen hinnalla ei ole oikeasti mitään väliä. Voi olla halpa tai kallis, miten kukakin haluaa siihen rahaa laittaa.
Kun sitä sormusta pitää katsella erilaisten vetimien kanssa, niin mielestäni parempi on, että se ei ole kovin kookas tai muuten huomiota herättävä. Käsiä jos pitää työn vuoksi pestä usein, niin ne sormukset on sitten otettava aina pois. Sillä tavoin oma sormukseni on kadonnut, että unohtui lavuaarin reunalle.
Juhliin voi sitten tällä muita koruja, jos on korutyyppiä. Kaikki eivät ole.
Tässä on oltu naimisissa 27 vuotta enkä aina edes pidä sormuksiani.