Mitä kasveja sun kotoa löytyy?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kasveja. Haluaisin kyllä, mutta jostain syystä mikään kasvi ei ole koskaan selvinnyt "hoidossani". Lisäksi huushollissa on kissa, joka on maanisen kiinnostunut kukkakimpuista ja salaattipusseista, niin en uskalla suunnitellakaan edes mitään helppohoitoisia.
Vinkkinä, että kissalle kannattaa kasvattaa omat kasvit. Esim. popcornin jyvistä saa kissalle kasvamaan pureskeltavaa, ja säästyy muut kasvit. Kissa tarvitsee heinää ruuansulatuksensa takia.
Aarnipeikko, kultaköynnös ja kiinanruusu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönsylilja x 2,viirivehka,banaani,orkidea,nukkatyräkki,kirjovehka,flamingonkukka x 2,soihtuköynnös
Mistä banaaneja saa? Kasvia siis, ei hedelmää, niistä tiedän kyllä mistä saa.
Niitä voi ilmeisesti kasvattaa itse https://www.youtube.com/watch?v=fFINc1PNq6M
T.eri
Ihan informatiivinen video, mutta ei vastannut kysymykseen mistä. Saako jostain siemeniä, pistokkaita?
Vähän off topic mutta aina sama juttu, piti hakea Tokmannilta terassimattoa ja kun siellä myydään niitä viherkasveja halvalla... :D Haluisin aina ostaa ne kaikki ja pyörin siinä sitten kuin mikäkin kun en meinaa saada lähdettyä pois ja päädyn ostamaan jonkin mansikkakaktuksen kun ei vaan pysty lähtemään tyhjin käsin (viherkasvikiintiö on täynnä jo)
Cannabis sativa
Papaver somniferum
Erythoxylon coca
Suosin hyötykasveja.
Palmuvehka on ainakin ap. todella anteeksiantavainen kasvi, samoin tuo jo edellä mainittu kultaköynnös.
Vierailija kirjoitti:
Cannabis sativa
Papaver somniferum
Erythoxylon cocaSuosin hyötykasveja.
Luulin että papaver somniferum on joku uusi hieno k annabislajike jolla saa hyvät unoset mutta se olikin oopiumunikko :D
Aika paljon nyt kun esikasvatuskausi. Daalioita enimmäkseen, joku 50 purkkia. Sisällä viherkasveina säilyy hengissä vaan kalanruotokaktukset (lemppari), anopinkielet, aarnipeikonlehti, minipeikonlehti ja vesikasvatuksessa kultaköynnökset (multaan ne mulla kuolee).
Yrttejä ja babyleafsalaattia.
Pihalla on sitten kaikenlaista puskaa, puuta ja perennaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönsylilja x 2,viirivehka,banaani,orkidea,nukkatyräkki,kirjovehka,flamingonkukka x 2,soihtuköynnös
T.eri
Ihan informatiivinen video, mutta ei vastannut kysymykseen mistä. Saako jostain siemeniä, pistokkaita?
Pinnistelepä kovasti ja koita arvata mistä saa banaanin siemeniä. Keksitkö millään? Muistatko peruskoulun biologiasta missä kasvien siemeniä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Pinnistelepä kovasti ja koita arvata mistä saa banaanin siemeniä. Keksitkö millään? Muistatko peruskoulun biologiasta missä kasvien siemeniä on?
Tiesitkö että kaupoissa myytävän banaanin hedelmät ovat lisääntymiskyvyttömiä ja banaaniviljelmillä kaikki kasvit ovat toistensa geneettisiä klooneja joita lisätään pistokkaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Auts, pätemistä tietämättä aiheesta itse mitään
Tomaatin, chilin, paprikan, melonin ja basilikan taimia. Ja ananaskirsikan
2x anopinkieli ja marraskuunkaktus.
Tomaatintaimia, salkoruusuntaimia, hyasinttipavun taimia, samettiruusun taimia, pari metriä korkea kiinanruusu ja jukkapalmu, marraskuunkaktus, joulukaktus, kalanruotoksktus, yonkuningatar ja yön prinsessa, enkelinsiipi...Noita viherkasveja on n. 30 purkkia.
Pihalla kasvihuone.
Kissakoteihin vinkki: amppelit. Niissä saa kasvit kasvaa kissoilta rauhassa.
Vain sieniä. Mikään ei hoidossani kyllä kauaa selviä.
Jos on kissoja, niin laittakaa niille jotain itämään, vaikka maissinjyviä :)
Palmuvehka, orkidea, kolme mehikasvia joiden nimi hakusessa, anopinkieli, jukkapalmu, hopeaköynnös, rahapuu, kultaköynnöksiä, viirivehka, kilpipiilea, isomuori, muorinkukka, aloe vera, peikonlehti, aralia, pikkuinen lyyraviikuna
Muistinkohan kaiken :D
Vierailija kirjoitti:
Palmuvehka, orkidea, kolme mehikasvia joiden nimi hakusessa, anopinkieli, jukkapalmu, hopeaköynnös, rahapuu, kultaköynnöksiä, viirivehka, kilpipiilea, isomuori, muorinkukka, aloe vera, peikonlehti, aralia, pikkuinen lyyraviikuna
Muistinkohan kaiken :D
Ja todennäköisesti tulee myös vielä lisää viherkasveja koska olen heräteostelija. Ongelmana viherkasveissa on tuholaiset ja muut öttiäiset, yksi uusi kasvi saattaa tuoda niitä. Itselläni on harsosääskiä joidenkin kasvien mullassa joista olen yrittänyt päästä erilleen liimapapereilla ynnä muulla. Toinen on kun on useampia kasveja ja kaikki vaatii vähän omanlaista hoitoa ja lannoitusta. Joudun pitämään listaa miten hoidan kasveja. Ja paljonko saakaan rahaa uppoamaan oheisjuttuihin, mullanvaihtoihin, lannotteisiin, ruukkuihin ja kasvilamppuihin ja niin edelleen...
T.eri