Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies leipoo sämpylöitä ja leipää, niin miksi moni vanhempi nainen ei pidä siitä?

Vierailija
30.03.2022 |

Tiedän monia nykyajan miehiä jotka häärää keittiössä ja hoitaa perheen ruuan pöytään. Mikä tässä on vaikea yli 50-vuotiaiden ymmärtää?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä moista typeryyttä kuullutkaan.

APn oma äiti siis on jotenkin epävarma leipomistaitoisesta vävystä ja ap sitten yleistää sen kaikkiin vanhempiin naisiin?

Itse teen keittiöhommia ja paljonhan noita miehiä/poikia on meillä töissäkin. Ihan yhtä päteviä ovat kuin me naisetkin.

N49

Vierailija
22/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n kommentti edustaa itse asiassa hyvin sitä, kuin somessa yhden ihmisen subjeltiivinen tarina pyrkii edustuksellisuuteen. Toki tässä epäonnistuen, koska niin moni tuntee keski-ikäisen sämpylöiden ja pullantuoksuisen miehen, jota arvostetaan.

Hyvä osata kyseenalaistaa tarina ja laittaa se oikeaan kontekstiin. Yhden ihmisen kokemus ei toki automaattisesti oli väärä ja sitä voi ymmärtää ajatellen, että harmillinen kokemus. Silti se ei edusta isoa osaa kyseistä väestöä (stereotypia), johon se koetetaan yhdistää.

Ps. Mun mies leipoo pullaa. Sämpylöitä ei ole leiponut, mutta innostuisi kyllä ehdottaessa.

Pps. Ikävä kokemus ap:llä. Älä anna periksi! Jos tykkäät leipoa, leivo ihmeessä uudestaan ja usein. Sämpylöiden paistaminen on edullista. Voit koettaa halutessasi myös pataleipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi jotenkin tosi outoa jos mies ei osaisi leipoa tai tehdä ruokaa.  Miehen paikka on keittiössä.

Syöttihän tämä, mutta jokaisen ihmisen, lapsesta asti, pitäisi osata laittaa ruokaa. Kuuluu ihan yleissivistykseen/maalaisjärkeen, vain uusavuttomimmat eivät osaa laittaa ruokaa. Huvittavaa, kun yliopiston käyneetkin ihmiset ovat olevinaan niin viksuja, mutta aivan avuttomia ruoanlaittajina, eineksiä lykkivät turpaansa tai käyvät ulkona syömässä/tilaavat woltin.

Muistan kun Andy McCoy oli kokkisodassa Angelican kanssa. Sikke päivitteli, että Andy sä siis osaat ihan oikeasti tehdä ruokaa. Andy meni vähän änkäksi ja tuumas, että tietenkin osaan. Kyse on kotikasvatuksesta. Jos sitä ei kotona opeteta, niin vanhempien on syytä katsoa peiliin.

Mä silmät suurina tölläsin, että Andy puhuu asiaa ja ymmärrettävästi. Samaa mieltä.

Vierailija
24/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yli 50 v. mies tekee ruokaa ja leipoo.

Vierailija
25/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kyllä ketään, joka vastustaisi toisen leipomisia. Oli kyseessä sitten mies tai nainen.

Joku virittelee näitä typeriä avauksia ihan vaan kiusatakseen toisia.

Harrastukset kullakin. Ja hulluilla on halavat huvit....

Vierailija
26/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56v. ja ihmettelen sun puheitasi.

Vierailija
27/36 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne naiset jotka leipoo niin ne ei tykkää siitä että mies tekisi parempia mutta kuitenkin odottaa että mies leipoo, kunhan ei leivo parempia jotta nainen säilyttää arvovaltansa huushollissa.

Naiselle on kova paikka, jos nainen on mielestään hyvä jossain ja sit huomaakin että mies tekee senkin homman paremmin. Sitä ei taatusti myönnetä!

Vierailija
28/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt ole ihan keksitty juttu? Kuka kypsä yli 50-vuotaa ei pitäisi leipovasta miehestä?

Vierailija
29/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tekee omasta rajallisesta kokemuspiiristään yleistyksiä, jotka tietenkään eivät päde. Tavanomaista laput silmillä elämistä ap:ltä.

Kyl. Mainitsi jo otantansa, joka oli kokonaista yksi henkilö.

Vierailija
30/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulee, että äitinsä on kateellinen, koska tyttärellään on leipova mies?

Voi pyhä yksinkertaisuus!

Vierailija
31/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset eivät ole ennakkoluuloisia kotityranneja, vaan luottavat myös miehen osaamiseen. 

En voi syödä tavisleipää, siksi täytyy skipata leipurimiehet. Jauhopölyt yms.

Vierailija
32/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaat ovat syntyneet 1970-luvulla. He ovat olleet kouluikäisiä 1970-1980-luvuilla. AP:n teksti kuulostaa siltä, kuin hän itse kirjoittaisi sitä tuona aikana ja puhuisi silloin viisikymppisten, nyt satavuotiaiden asenteista.

Minä opin lapsena 1980-luvulla leipomaan sämpylöitä nyt 70-vuotiaalta isältäni.

Vierailija
33/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homohomohomolta ei saa peenistä

Vierailija
34/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyhmä ja tietämätön aloitus.

Ei mitään päätelmiä kannata tehdä minkään yhden hullun sanomisten perusteella. 

Vierailija
35/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on kokannut aina

Sanon kohta 80 vuotias

Vierailija
36/36 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka "moni" tästä asiasta on huomauttanut? Anoppi ei riitä moneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi