Miksi kampaajalla laitetaan väri ennen leikkausta
eikä toisinpäin? En oo ikinä tajunnut syytä enkä kehdannut kysyä. Luulisi maalaisjärjellä kannattavan ensin leikata ja sitten värjätä, väriäkin kuluu tällöin vähemmän?
Kommentit (12)
No ei mulla ainakaan laiteta paljon väriä latvoihin silloin kun on tarkoitus leikata. Itsekin olen kyllä miettinyt tätä samaa :D Olen ajatellut, että liittyy jotenkin siihen että jos leikkaa ennen värjäystä ei tarvitse erikseen kastella tukkaa
Ihan miehen logiikalla vastaisin, että lopullinen tulos väreineen näkyy helpommin ja värjätyn hiuksen leikkaaminen ja "hahmottaminen" olisi kampaajalle helpompaa.
Sänkitukkamies
Mulla kasvaa hiukset aika nopeesti, ja toisaalta käyn tosi harvoin kampaajalla, joten yleensä aina tehdään niin, et kampaaja ensin ihan "vapaalla kädellä" napsaisee ensin latvasta pois sellaisen kymmenisen senttiä. Sitten väri, pesu, föönaus ja lopullinen leikkaus. Kuvittelisin, että se leikkaus on helpompi tehdä, jos hiukset on puhtaat. Ja eikös värjäyksen kannaltakin olis suositeltavaa, ettei hiuksia olis samana päivänä pesty.
Mulla taas on aina ensin leikattu "sinnepäin" malliksi, heitetty värit päähän ja värin jälkeen viimeistelty.
Jos hiukset ekaks leikataan jonka jälkeen värjätään niin "vahvat latvat" kärsivät leikkauksesta jonka jälkeen taas jouduttaisiin leikkaamaan huonot latvat pois..
Riippuu hiuksista. Mulla on yleensä niin kurjat latvat, että ottaa ensin latvoista vähän pois ja sitten vasta värjää ja viimeistelee leikkauksen.
Mun mielestä on ihan loogista, että ensin värjätään. JOS värjäys esim vauriottais hiuksia, niin sitten leikkaa niitä surkeita hiuksia pois.
En tiedä miten se oikeasti menee.
Hiusten latvukset keräävät enemmin väriä, joten eka värjäämällä saa tasaisemman värin, eikä näytä itetehdyltä. Jos tekee toisin päin saattaa latvaosa näyttää tummemmalta.
Pesemätön hiuspohja suojaa jonkin verran allergisilta reaktioilta. Tietenkin, jos on paljon leikattavaa tai aivan uusi malli johon täytyy värit katsoa paikoilleen on eri juttu. Jos on allerginen ( yleensä ppd ) ei värjäystä saa tehdä.
Kestoväri ja vaalennusaineet aina pesemättömään kuivaan hiukseen! Hiuspohjan oma rasva suojaa ihoa värin vaikutukselta! Hiukset pestään vaikutysajan jälkeen ja puhtaita hiuksia on parempi leikata! Jos pitkästä leikataan lyhyt, niin silloin leikataan ennen väriä!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 15:52"]
Kestoväri ja vaalennusaineet aina pesemättömään kuivaan hiukseen! Hiuspohjan oma rasva suojaa ihoa värin vaikutukselta! Hiukset pestään vaikutysajan jälkeen ja puhtaita hiuksia on parempi leikata! Jos pitkästä leikataan lyhyt, niin silloin leikataan ennen väriä!
[/quote]
Miksi nuo kaikki huutomerkit?
Varmaan siks, että menis paremmin perille sunlaisille!
kai joku tietää?