Apuaaa miksi autot vilkutteli mulle valoja???
Ajoin juuri kaupasta kotiin ja kaksi vastaantulevaa autoa vilkauttivat etuvalojaan minulle!!! Eilen tapahtui sama kerran ja ajattelin että se oli sattumaa, kuski painoi jotain väärää nappia.
Kuin ne autot iskisi silmää. Miksi???
Ajoin ihan tavallisesti eteenpäin. Miten se silmänisku tehdään? Jos joku iskee minulle silmää niin kuuluuko minun iskeä takaisin? Neuvokaa kiltit av-mammat!
Kommentit (50)
Istuitko kuskin takana takapenkillä ja auto meni miten sattuu? Kuskin paikka on siinä ratin takana.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:55"]miks jotkut "vilkuttaa" jarruvaloilla? vaikkei niillä oo mitään aikomusta pysähtyä eikä edessä oo ketään... [/quote] ajat liian lähellä toisen perässä, edellä ajava pelkää sun ajavan perään jos joutuu jarruttamaan äkkiä
[/quote]
Tai on näitä uusia automaatilla ajelijoita, jotka moottorijarrutuksen puuttessa hiplaavat sitä jarrupoljinta vähän väliä. Perheestä löytyy moinen...
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:37"]
Kertokaa mullekin, miten silmänisku tehdään. Tiedän vain miten molemmat valot saa pois päältä. Silloin kyse on silmienräpäytyksesta, ei silmäniskusta.
[/quote]
Siinä kojelaudassa, yleensä melko keskellä, on sellainen punainen painike jossa on kaksi valkoista kolmiota sisäkkäin.
Aina kun sulle joku vilkuttaa valoja, niin on kohteliasta huomioida se. Huomioiminen tapahtuu painamalla se punainen painike pohjaan, niin kauan kun se toinen autoilija on näköpiirissä.
Siitä muut tietävät että olet huomannut ne.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:35"]Kiitos mä tarkistan! Sain kortin hetki sitten Ap [/quote] No tuo selittäiskin koko keskustelun. [/quote] No eikä selitä! Päinvastoin ap.lla pitäisi olla tuoreessa muistissa autokoulun opit!
[/quote]
Autokoulussa mitään valojen vilkkumis juttuja opeteta.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:31"]
Olet tainnut ajaa ilman valoja tai pitkät päällä, joskus niillä varoitellaan myös edessä olevasta "vaarasta" hirvistä, peuroista tai kerran mullekin jopa tielle kannetusta isosta kivestä. Jotkut vilauttelee myös tutkasta, mutta se tapa on syvältä.
[/quote]
Itse varoitan aina tutkasta ja monta sakkao olen näin itse välttänytkin.
No lamppu palanut tai sit pitkät päällä. Jos asut pohjoisessa, poroja metsän reunassa tai ojassa.
Soot niin sexy.
Vähän kuin silmää vinkkaisi.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:43"]
Tämäkin ketju on osoitus siitä, että naisilla ei tulisi olla ajokorttia.
[/quote]
Perusteletko?
[/quote]
En tiedä yhtäkään miestä, joka kysyisi tällaista asiaa. Jos noin perusasiat ovat hukassa, niin ei kannattaisi mennä sinne liikenteeseen sekaan.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:55"]
miks jotkut "vilkuttaa" jarruvaloilla? vaikkei niillä oo mitään aikomusta pysähtyä eikä edessä oo ketään...
[/quote]
Roukutko edellä menneen perseessä?
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:55"]miks jotkut "vilkuttaa" jarruvaloilla? vaikkei niillä oo mitään aikomusta pysähtyä eikä edessä oo ketään... [/quote] ajat liian lähellä toisen perässä, edellä ajava pelkää sun ajavan perään jos joutuu jarruttamaan äkkiä
[/quote]
en koskaan aja toisten perseessä kiinni koska se on hirveän ärsyttävää... tää oli maantiellä välissä reilusti tilaa..