Miksi lihavia/tupakoitsijoita/alkoholisoituneita ei saa arvostella?
Mikä on syynä siihen ettei esimerkiksi lihavia saa arvostella? En nyt tarkoita tässä sitä että kaikkia lihavia pitäisi mennä päin naamaa haukkumaan ja poikkeuksena tietysti lihavat jotka laihduttavat ja pyrkivät parantamamaa elintapojaan.
Jos me verorahoillamme kustannamme heidän terveydenhuoltokulut, miksi ei ole hyväksyttävää arvostella ja paheksua heitä? Joskus tämä saattaa olla juuri se tekijö joka jysäyttää lihavat maanpinnalle.
Mielipiteitä puolesta ja vastaan etsinnässä. :)
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:00"]Voin elää terveellisesti sitten kun minua aletaan kohdella terveellä tavalla. [/quote] Laiha kuin lattialauta olin kun huono kohtelu alkoi. :)
[/quote]
mikä tähän oli syynä?
[/quote]
Nörtteys. Nörtit ei saa seksiä joten älkää maksako veroja vaan hyötykää muista.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:07"]
En pahastunut. Totesin oman kantani, koska sairaudet eivät näy. Läski näkyy ja sitä kritisoidaan.
Jos olisin ämpärityhmä, niin tatuoittaisin sanan SYÖPÄ otsaani.
[/quote]
Jos minulle tulisi syöpä, en tuhlaisi voimavarojani loukkaantumiseen jos tiedostaisin etten olisi lihava omista valinnoistani johtuen.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"] Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt. [/quote] Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit? [/quote] No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen. Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa.
[/quote]
No niin, eli kumpikaan ei sinua paranna. Arvostelu saa sinut sentään miettimään ja pohtimaan mitä voisi tehdä että pääsisi pois siitä tilanteesta missä sinua arvostellaan vaikka aluksi tuleekin paskempi olo. Pohjalta on suunta vain ylöspäin.
Mene lääkäriin/hanki tukihenkilö tai ryhmä ja pikkuhiljaa lähde rakentamaan elämääsi uudestaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä :-) Tsemppiä!
[/quote]
Riippuu vähän siitä, mihin sävyyn se arvostelu tulee. On ihan ok sanoa, että juomiseni on huolestuttavaa. Mutta jos siihen sisältyy sellainen viesti, että olen jotenkin huono ihminen, uskon sen aika helposti, enkä edes usko ansaitsevani parempaa. Pohjimmiltani pidän jo itseäni tilanhukkana, siitä muistuttaminen saa mut itsetuhoiseksi. Pohdin alkoholismiani joka päivä. Koitan etsiä tulevaisuutta, mutta lähtökohdat ei tosiaan ole hyvät.
Olen jo jonkin aikaa koittanut saada itseäni menemään johonkin ryhmään. Mulla on paha sosiaalinen fobia, mutta jonain kauniina päivänä vielä menen.
Kiitos tsempeistä.
Mikä tuo outo olettamus on, ettei lihavat, tupakoijat ja alkoholistit tee itse työtä ja näin ollen myös kerrytä omaa valtionosuuttaan, eli maksaa veroja?
Tää mua aina näissä trolleissa ihmetyttää.
Kenenkään arvostelu ja haukkuminen ei ole hyvää käytöstä, joten jos haluat olla käytöstavaton moukka, niin anti mennä vaan!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:25"]Lihavuushan on periytynyttä. Tupakka on yksilön oikeus omaan valintaan. Ja alkoholismi on sairaus, jolle ei mitään voi. [/quote] Lihavuus ei periydy. Tupakoidessa vahingoittaa ympärillä olevia, joten se siitä omasta valinnasta. Alkoholismista parantuminen on tietoinen valinta[/quote]
Mistä tiedät että se on valinta? Onko se todistettu jossain?
koska ei ole kivaa kiusata jälkeenjääneitä.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"] Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt. [/quote] Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit? [/quote] No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen. Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa. [/quote] No niin, eli kumpikaan ei sinua paranna. Arvostelu saa sinut sentään miettimään ja pohtimaan mitä voisi tehdä että pääsisi pois siitä tilanteesta missä sinua arvostellaan vaikka aluksi tuleekin paskempi olo. Pohjalta on suunta vain ylöspäin. Mene lääkäriin/hanki tukihenkilö tai ryhmä ja pikkuhiljaa lähde rakentamaan elämääsi uudestaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä :-) Tsemppiä! [/quote] Riippuu vähän siitä, mihin sävyyn se arvostelu tulee. On ihan ok sanoa, että juomiseni on huolestuttavaa. Mutta jos siihen sisältyy sellainen viesti, että olen jotenkin huono ihminen, uskon sen aika helposti, enkä edes usko ansaitsevani parempaa. Pohjimmiltani pidän jo itseäni tilanhukkana, siitä muistuttaminen saa mut itsetuhoiseksi. Pohdin alkoholismiani joka päivä. Koitan etsiä tulevaisuutta, mutta lähtökohdat ei tosiaan ole hyvät. Olen jo jonkin aikaa koittanut saada itseäni menemään johonkin ryhmään. Mulla on paha sosiaalinen fobia, mutta jonain kauniina päivänä vielä menen. Kiitos tsempeistä.
[/quote]
Ota yhteyttä sähköpostitse lähimpään AA-kerhoon. Kerro että sinulla on sosiaalinen fobia, ja haluaisit tukihenkilön. Tutustukaa ensin sähköpostin välityksellä ja kun olet valmis, tavatkaa kasvotusten. Kun tästä henkilöstä on tullut sinulle turvallinen ihminen, hän voi tukea sinua. Tukihenkilö tsemppaa sinua ja tulee vaikka tarvittaessa mukaasi henkiseksi tueksi lääkäriin. Loppujen lopuksi tämä elämä on lyhyt ja parantuminen on omista valinnoista kiinni.
Jos puhuminen lääkärille tuntuu vaikealta, kirjoita etukäteen lappu missä on kaikki mitä haluat sanoa. Jos menet lukkoon, ojenna lappu lääkärille.
Jos tarvitset juttuseuraa niin mulle voi laittaa sähköpostia. :)
47, et varmaankaan. Suhtautuisit tyynen rauhallisesti siihen, että sinua osoitetaan todella usein ja sinulle hihitetään.
Olisit äärettömän kärsivällinen myös silloin, kun sinua ei tunnisteta henkilöllisyystodistuksen valokuvasta, joka on otettu kuukausi aiemmin.
Olisit varmasti ilahtunut, kun silmälasiesi sanka katkeaa, kun olet niin pahasti turvonnut, ettei lääkärisi tunnista sinua.
Nauttisit joka hetkestä, kun nuoret naiset tirskuvat ja hokevat läski-sanaa ohittaessasi heidät.
Olet upea henkilö, kun pystyt olemaan tyyni tuollaisissa tilanteissa!
PS Pikku vinkki: kasvattakaa lapsenne paremmin.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:11"]
Mikä tuo outo olettamus on, ettei lihavat, tupakoijat ja alkoholistit tee itse työtä ja näin ollen myös kerrytä omaa valtionosuuttaan, eli maksaa veroja?
Kenenkään arvostelu ja haukkuminen ei ole hyvää käytöstä, joten jos haluat olla käytöstavaton moukka, niin anti mennä vaan!
[/quote]
En ole trolli vaan tiedostan faktat. Sairaalakulut ovat ihan uskomattoman suuria jos ne tulisi itselle maksettavaksi. Ei siinä yhden ihmisen verorahat riitä kattamaan kaikkea,
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:11"]
[/quote]
En ole trolli vaan tiedostan faktat. Sairaalakulut ovat ihan uskomattoman suuria jos ne tulisi itselle maksettavaksi. Ei siinä yhden ihmisen verorahat riitä kattamaan kaikkea,
[/quote]
Noniin. Jos ei saa seksiä yhteiskunta joutuu maksamaan kaiken. Oikein.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:16"]
47, et varmaankaan. Suhtautuisit tyynen rauhallisesti siihen, että sinua osoitetaan todella usein ja sinulle hihitetään.
Olisit äärettömän kärsivällinen myös silloin, kun sinua ei tunnisteta henkilöllisyystodistuksen valokuvasta, joka on otettu kuukausi aiemmin.
Olisit varmasti ilahtunut, kun silmälasiesi sanka katkeaa, kun olet niin pahasti turvonnut, ettei lääkärisi tunnista sinua.
Nauttisit joka hetkestä, kun nuoret naiset tirskuvat ja hokevat läski-sanaa ohittaessasi heidät.
Olet upea henkilö, kun pystyt olemaan tyyni tuollaisissa tilanteissa!
PS Pikku vinkki: kasvattakaa lapsenne paremmin.
[/quote]
Näistä seikoista en tiennyt, joten turha väittää että minut on huonosti kasvatettu. Kaikki sympatiat sinulle. Nämä tapaukset kaikista lihavuustapauksista on kuitenkin niin pieni osa, ettei voi olettaa että kaikilla lihavilla olisi syöpä. Edelleenkään en tarkoittanut sinua aloitus- tai missään muussakaan viestissäni.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"] Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt. [/quote] Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit? [/quote] No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen. Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa. [/quote] No niin, eli kumpikaan ei sinua paranna. Arvostelu saa sinut sentään miettimään ja pohtimaan mitä voisi tehdä että pääsisi pois siitä tilanteesta missä sinua arvostellaan vaikka aluksi tuleekin paskempi olo. Pohjalta on suunta vain ylöspäin. Mene lääkäriin/hanki tukihenkilö tai ryhmä ja pikkuhiljaa lähde rakentamaan elämääsi uudestaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä :-) Tsemppiä! [/quote] Riippuu vähän siitä, mihin sävyyn se arvostelu tulee. On ihan ok sanoa, että juomiseni on huolestuttavaa. Mutta jos siihen sisältyy sellainen viesti, että olen jotenkin huono ihminen, uskon sen aika helposti, enkä edes usko ansaitsevani parempaa. Pohjimmiltani pidän jo itseäni tilanhukkana, siitä muistuttaminen saa mut itsetuhoiseksi. Pohdin alkoholismiani joka päivä. Koitan etsiä tulevaisuutta, mutta lähtökohdat ei tosiaan ole hyvät. Olen jo jonkin aikaa koittanut saada itseäni menemään johonkin ryhmään. Mulla on paha sosiaalinen fobia, mutta jonain kauniina päivänä vielä menen. Kiitos tsempeistä.
[/quote]
Ota yhteyttä sähköpostitse lähimpään AA-kerhoon. Kerro että sinulla on sosiaalinen fobia, ja haluaisit tukihenkilön. Tutustukaa ensin sähköpostin välityksellä ja kun olet valmis, tavatkaa kasvotusten. Kun tästä henkilöstä on tullut sinulle turvallinen ihminen, hän voi tukea sinua. Tukihenkilö tsemppaa sinua ja tulee vaikka tarvittaessa mukaasi henkiseksi tueksi lääkäriin. Loppujen lopuksi tämä elämä on lyhyt ja parantuminen on omista valinnoista kiinni.
Jos puhuminen lääkärille tuntuu vaikealta, kirjoita etukäteen lappu missä on kaikki mitä haluat sanoa. Jos menet lukkoon, ojenna lappu lääkärille.
Jos tarvitset juttuseuraa niin mulle voi laittaa sähköpostia. :)
[/quote]
Hmm, outoa, mutta musta tuntuu, että neuvoistasi voi vielä olla hyötyä. Sähköpostin lähettäminen ei ole kovin uhkaavaa. :) Ehkä teen niin.
[/quote]
[/quote]
Sun faktat tuntuu olevan pitkälti mutua. Siitähän ne trollit on tehty.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:10"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"] [quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"] Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt. [/quote] Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit? [/quote] No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen. Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa. [/quote] No niin, eli kumpikaan ei sinua paranna. Arvostelu saa sinut sentään miettimään ja pohtimaan mitä voisi tehdä että pääsisi pois siitä tilanteesta missä sinua arvostellaan vaikka aluksi tuleekin paskempi olo. Pohjalta on suunta vain ylöspäin. Mene lääkäriin/hanki tukihenkilö tai ryhmä ja pikkuhiljaa lähde rakentamaan elämääsi uudestaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä :-) Tsemppiä! [/quote] Riippuu vähän siitä, mihin sävyyn se arvostelu tulee. On ihan ok sanoa, että juomiseni on huolestuttavaa. Mutta jos siihen sisältyy sellainen viesti, että olen jotenkin huono ihminen, uskon sen aika helposti, enkä edes usko ansaitsevani parempaa. Pohjimmiltani pidän jo itseäni tilanhukkana, siitä muistuttaminen saa mut itsetuhoiseksi. Pohdin alkoholismiani joka päivä. Koitan etsiä tulevaisuutta, mutta lähtökohdat ei tosiaan ole hyvät. Olen jo jonkin aikaa koittanut saada itseäni menemään johonkin ryhmään. Mulla on paha sosiaalinen fobia, mutta jonain kauniina päivänä vielä menen. Kiitos tsempeistä. [/quote] Ota yhteyttä sähköpostitse lähimpään AA-kerhoon. Kerro että sinulla on sosiaalinen fobia, ja haluaisit tukihenkilön. Tutustukaa ensin sähköpostin välityksellä ja kun olet valmis, tavatkaa kasvotusten. Kun tästä henkilöstä on tullut sinulle turvallinen ihminen, hän voi tukea sinua. Tukihenkilö tsemppaa sinua ja tulee vaikka tarvittaessa mukaasi henkiseksi tueksi lääkäriin. Loppujen lopuksi tämä elämä on lyhyt ja parantuminen on omista valinnoista kiinni. Jos puhuminen lääkärille tuntuu vaikealta, kirjoita etukäteen lappu missä on kaikki mitä haluat sanoa. Jos menet lukkoon, ojenna lappu lääkärille. Jos tarvitset juttuseuraa niin mulle voi laittaa sähköpostia. :) [/quote] Hmm, outoa, mutta musta tuntuu, että neuvoistasi voi vielä olla hyötyä. Sähköpostin lähettäminen ei ole kovin uhkaavaa. :) Ehkä teen niin.
[/quote]
Hienoa, kaikkea hyvää sinulle. :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:34"]Mua nyt lähinnä vaan ärsyttää se, että kaikkien pitäisi olla hoikkia tai laihoja. Jopa normaalipainoisesta kommentoidaan, että "tuollakin olisi varaa kiinteyttää". Ylipäänsä toisten ihmisten arvostelu. Tuskinpa kaikki "täydelliset ja hoikat" elävät niin eettisesti täydellistä elämää, etteikö voisi moitteen sanaa sanoa. Ylipainosta on vaan tehty elämää suurempi synti. Kaikki ylipainoiset eivät ole sairaita.
Tupakointi on tyhmää. Voin sen myöntää vaikka tupakoin itsekin. Suunnittelen kuitenkin vakavasti lopettamista. Tupakointia saa arvostella, mutta kaikenlaiset rääkyjät ("TUPAKOIVAT OVAT IDIOOTTEJA JOILTA PITÄÄ OTTAA KANSALAISOIKEUDET POIS!!!") lähinnä ärsyttävät. Jos ei osaa keskustella rakentavasti, silloin vaietkoon.
[/quote]
Laihuus nyt vain sattuu olemaan kaunista, siksi.
[/quote]
Mielipidekysymys. Minusta normaalipainoinen on paremman näköinen kuin laiha.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:22"]
[/quote]
[/quote]
Sun faktat tuntuu olevan pitkälti mutua. Siitähän ne trollit on tehty.
[/quote]
Todista toisin. Huomioi että parikin vuotta vanhat tutkimukset ovat jo vanhentuneita, sillä lihavuus lisääntyy rajusti vuosittain.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:38"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:34"]
Mua nyt lähinnä vaan ärsyttää se, että kaikkien pitäisi olla hoikkia tai laihoja. Jopa normaalipainoisesta kommentoidaan, että "tuollakin olisi varaa kiinteyttää". Ylipäänsä toisten ihmisten arvostelu. Tuskinpa kaikki "täydelliset ja hoikat" elävät niin eettisesti täydellistä elämää, etteikö voisi moitteen sanaa sanoa. Ylipainosta on vaan tehty elämää suurempi synti. Kaikki ylipainoiset eivät ole sairaita. Tupakointi on tyhmää. Voin sen myöntää vaikka tupakoin itsekin. Suunnittelen kuitenkin vakavasti lopettamista. Tupakointia saa arvostella, mutta kaikenlaiset rääkyjät ("TUPAKOIVAT OVAT IDIOOTTEJA JOILTA PITÄÄ OTTAA KANSALAISOIKEUDET POIS!!!") lähinnä ärsyttävät. Jos ei osaa keskustella rakentavasti, silloin vaietkoon.
[/quote]
Normaalipainoinen, vähän pulleampi on terveempi kuin tikkulaiha. Ei normaalipainoisia saisi arvostella kun ne ovat juurikin niitä terveimpiä noista komesta vaihtoehdosta. Kaikki ylipainoiset eivät ole sairaita, siinä olet pikeassa, mutta on vain ajan kysymys millon ne sydän- ja verisuonitaudit iskevät. Harva sairaalloisen ylipainoinen selviää kuolemaan asti sairastumatta itseaiheuttamiin tauteihin. :-)
[/quote]
Totta, mutta kaikki ylipainoiset eivät ole sairaalloisen lihavia.
Seksiö myös laihoille nörteille etteivät menetä otettaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:23"]
No sama kuin, finninaamasia,anorektikkoja,sairaita..... jne. Miks ketään pitää arvostella?
[/quote]
Ootko tosiaan noin tyhmä? Lihavuus, tupakka ja alkoholi ovat OMIA valintoja. Finnit ja sairaudet myös psyykkiset kuten anoreksia EIVÄT OLE OMIA valintoja.
En pahastunut. Totesin oman kantani, koska sairaudet eivät näy. Läski näkyy ja sitä kritisoidaan.
Jos olisin ämpärityhmä, niin tatuoittaisin sanan SYÖPÄ otsaani.