Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavia/tupakoitsijoita/alkoholisoituneita ei saa arvostella?

Vierailija
16.09.2015 |

Mikä on syynä siihen ettei esimerkiksi lihavia saa arvostella? En nyt tarkoita tässä sitä että kaikkia lihavia pitäisi mennä päin naamaa haukkumaan ja poikkeuksena tietysti lihavat jotka laihduttavat ja pyrkivät parantamamaa elintapojaan. 

Jos me verorahoillamme kustannamme heidän terveydenhuoltokulut, miksi ei ole hyväksyttävää arvostella ja paheksua heitä? Joskus tämä saattaa olla juuri se tekijö joka jysäyttää lihavat maanpinnalle.

Mielipiteitä puolesta ja vastaan etsinnässä. :)

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:37"]

Eikös sokeriveroakin olla kohta taas nostamassa? Eli ap, kun seuraavan kerran näet minut herkkujen, alkoholin ja tupakan hakureissulla niin kättä lippaan! Me osallistutaan suomitalkoisiin enemmän kuin sinä ja näin ollen ollaan rakentamassa myös sinun lapsillesi parempaa tulevaisuutta!

[/quote]

Yhden leikkauksen hinta hipoo helposti 10000 euron hintaa. Lisätään vielä lääkäreiden palkat, hoitajien palkat ja se fakta että noita leikkauksia paskoilla elintavoilla tulee varmasti useampi vastaan, niin voit miettiä että riittääkö maksamasi verot kattamaan nuo kulut.
[/quote]

No kun on jo tutkittu, että valtio jää siinä plussalle.

Vierailija
22/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisössä eläminen perustuu siihen, että autetaan myös niitä, jotka eivät toimi "just niin kuin minä tykkään". Joistain tulee enemmän kuluja kuin toisista. Jos sitä ei kestä, pitää häipyä jonnekin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:37"]

Eikös sokeriveroakin olla kohta taas nostamassa? Eli ap, kun seuraavan kerran näet minut herkkujen, alkoholin ja tupakan hakureissulla niin kättä lippaan! Me osallistutaan suomitalkoisiin enemmän kuin sinä ja näin ollen ollaan rakentamassa myös sinun lapsillesi parempaa tulevaisuutta!

[/quote]

Yhden leikkauksen hinta hipoo helposti 10000 euron hintaa. Lisätään vielä lääkäreiden palkat, hoitajien palkat ja se fakta että noita leikkauksia paskoilla elintavoilla tulee varmasti useampi vastaan, niin voit miettiä että riittääkö maksamasi verot kattamaan nuo kulut.
[/quote]

Mä maksan pelkästään jo työstäni vuodessa veroja yli 10 000€, tähän myös lisäksi auto,bensa,tupakka,alholi,sokeri ym. verot.

Vierailija
24/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:45"]

Yhteisössä eläminen perustuu siihen, että autetaan myös niitä, jotka eivät toimi "just niin kuin minä tykkään". Joistain tulee enemmän kuluja kuin toisista. Jos sitä ei kestä, pitää häipyä jonnekin muualle.

[/quote]

Lähinnä vaan mietityttää että miten joku voi elää itsensä kanssa kun tietää että maksattaa muilla omista valinnoista koituvat kulut.

Vierailija
25/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:45"]

[/quote]

Lähinnä vaan mietityttää että miten joku voi elää itsensä kanssa kun tietää että maksattaa muilla omista valinnoista koituvat kulut.
[/quote]

Tää on ihan paskapuhetta!

Vierailija
26/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksatan mielelläni kulut jos en saa seksiä.

Vierailija
27/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"]

Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt.

[/quote]

Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit?
[/quote]

No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen.
Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa.

Vierailija
28/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi: tupakoitsija aiheuttaa hoidoistaan huolimatta tutkimusten mukaan yhteiskunnalle 25 % pienemmät kustannukset kuin tupakoimaton, koska kuolee aiemmin. Tähän ei ole laskettu mukaan yhteiskunnan hyötyä tupakkaverosta.
Alkoholisti: suurin osa alkoholin suurkuluttajista ja alkoholisteista kykenee tekemään pitkän työuran ja maksamaan runsaasti veroja. Moni heistä myös kokee kohtuullisen nuorena äkkikuoleman ynnä maksaa valtavia määriä alkoholiveroa.
Ylipainoinen: suurin osa aikuisikäisistä suomalaisista on ylipainoisia, ja johtuipa se perityistä elintavoista, geeneistä tai nyky-yhteiskunnan kulttuurista, tulisi sitä pitää pikemminkin harmittavana nykynormina kuin yksittäisten ihmisten syntisen elämän seurauksena. Ylipainoa tulee toki ehkäistä kaikin tavoin, muttei pidä yli puolta kansasta olemaan virallisesti alempaa kastia, jonka terveydestä ei huolehdita yhteiskunnan varoin.
Edustan itse kaikkia yllämainittuja ja lupaan tappaa itseni vuosikymmeniä ennen kuin joudutte maksamaan veroillanne terveydenhoidostani. Happy now?

Vierailija
29/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjasakkana pysyt kun et seksiä saa. Laskuta rauhassa yhteiskuntaa jumalan hylkäämä.

Vierailija
30/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"]

Tupakointi: tupakoitsija aiheuttaa hoidoistaan huolimatta tutkimusten mukaan yhteiskunnalle 25 % pienemmät kustannukset kuin tupakoimaton, koska kuolee aiemmin. Tähän ei ole laskettu mukaan yhteiskunnan hyötyä tupakkaverosta. Alkoholisti: suurin osa alkoholin suurkuluttajista ja alkoholisteista kykenee tekemään pitkän työuran ja maksamaan runsaasti veroja. Moni heistä myös kokee kohtuullisen nuorena äkkikuoleman ynnä maksaa valtavia määriä alkoholiveroa. Ylipainoinen: suurin osa aikuisikäisistä suomalaisista on ylipainoisia, ja johtuipa se perityistä elintavoista, geeneistä tai nyky-yhteiskunnan kulttuurista, tulisi sitä pitää pikemminkin harmittavana nykynormina kuin yksittäisten ihmisten syntisen elämän seurauksena. Ylipainoa tulee toki ehkäistä kaikin tavoin, muttei pidä yli puolta kansasta olemaan virallisesti alempaa kastia, jonka terveydestä ei huolehdita yhteiskunnan varoin. Edustan itse kaikkia yllämainittuja ja lupaan tappaa itseni vuosikymmeniä ennen kuin joudutte maksamaan veroillanne terveydenhoidostani. Happy now?

[/quote]

Ja taas valitaan kahdesta pahasta toinen. Miksi ei voi yrittää pyrkiä parempaan? Veikkaan että tämä yhteiskunta olisi aika paljon onnellisempi jos kaikki pyrkisivät elämään terveellisemmin. Elinikä ja työurat pidentyisivät. 

Vierailija
31/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:39"] Olen alkoholisti. Mitä hyötyä mun arvostelemisesta on? Luuletko, ettei ihmiset jo tee sitä? Eipä se ole auttanut. Jonkin aikaa sitten olin puoli vuotta juomatta, mutta vittuilu vain kiihtyi ja olo oli hirveä niiden kommenttien takia. Juon enemmän, jos ahdistaa. Mulla ei ole oikein muita keinoja käsitellä tunteita, vaikka terapiassakin olen ravannut. Luulen, että monella riippuvaisella on vähän sama juttu. Joku päänaukoja pahentaa ongelmaa aika helposti. Ja ei, kukaan muu ei edes kärsi tästä. Juon itsekseni. Ei ole perhettä tai ystäviä. Vain vittuilevia sukulaisia, joille joskus heikkona hetkenä mainitsin ongelmasta. Monet kännit olen heidän aiheuttamansa ahdistuksen takia vetänyt. [/quote] Okei, eli jos kaikki taputtelis sua päähän ja hyväksyisi sun ongelman niin parantuisit? [/quote] No en parantuisi. Rehellisesti sanottuna en tiedä, miten tästä pääsisin kokonaan. Arvostelusta ei vaan ole hyötyä. Ehkä arvostelija itse tuntee olevansa jotenkin parempi. En usko, että kukaan on vielä oikeasti tarkoittanut sillä vittuilulla auttaa mua. Kyllä mä jo tiedän, millaista pohjasakkaa olen. Yritän kovasti parantua. En ole edes suurkuluttaja tällä hetkellä. Arvostelijoille yrityksilläni vain ei tunnu olevan väliä, kun mun tuomitseminen on selvästi vaan liian kivaa.

[/quote]

No niin, eli kumpikaan ei sinua paranna. Arvostelu saa sinut sentään miettimään ja pohtimaan mitä voisi tehdä että pääsisi pois siitä tilanteesta missä sinua arvostellaan vaikka aluksi tuleekin paskempi olo. Pohjalta on suunta vain ylöspäin.

Mene lääkäriin/hanki tukihenkilö tai ryhmä ja pikkuhiljaa lähde rakentamaan elämääsi uudestaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä :-) Tsemppiä! 

Vierailija
32/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin elää terveellisesti sitten kun minua aletaan kohdella terveellä tavalla.

Vierailija
33/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:00"]

Voin elää terveellisesti sitten kun minua aletaan kohdella terveellä tavalla.

[/quote]

Tätä kutsutaan läskien syndroomaksi: minussa ei ole vikaa vaan se on muissa. 

Vierailija
34/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa.

Minä kritisoin doping-aineita ottavia urheilijoita, joille sataa yhteiskunnan ja yritysten tukea.

Suhtaudun kriittisesti ihmisiin, jotka ovat väkivaltaisia, kiroilevat, tekevät loputtomasti kirjoitusvirheitä jne.

Ilahdun aina, kun painoani kritisoidaan ja minua osoitellaan. Toivon silloin vilpittömin mielin, että kyseiset kritisoijat sairastuvat samaan syöpään kuin minä - lyhyt elinaikaennuste - ja saavat valtavan kortisonikuurin, joka muuttaa ulkonäköä erittäin ikävästi. Pidän sinullekin peukkuja. :)

Vierailija
35/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:48"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 11:45"] Yhteisössä eläminen perustuu siihen, että autetaan myös niitä, jotka eivät toimi "just niin kuin minä tykkään". Joistain tulee enemmän kuluja kuin toisista. Jos sitä ei kestä, pitää häipyä jonnekin muualle. [/quote] Lähinnä vaan mietityttää että miten joku voi elää itsensä kanssa kun tietää että maksattaa muilla omista valinnoista koituvat kulut. [/quote] Tää on ihan paskapuhetta!

[/quote]

Perustele.

Vierailija
36/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:01"]

Tietenkin saa.

Minä kritisoin doping-aineita ottavia urheilijoita, joille sataa yhteiskunnan ja yritysten tukea.

Suhtaudun kriittisesti ihmisiin, jotka ovat väkivaltaisia, kiroilevat, tekevät loputtomasti kirjoitusvirheitä jne.

Ilahdun aina, kun painoani kritisoidaan ja minua osoitellaan. Toivon silloin vilpittömin mielin, että kyseiset kritisoijat sairastuvat samaan syöpään kuin minä - lyhyt elinaikaennuste - ja saavat valtavan kortisonikuurin, joka muuttaa ulkonäköä erittäin ikävästi. Pidän sinullekin peukkuja. :)

[/quote]

Minäkin ilahdun siitä kuinka viestini ymmärretään tahalleen väärin. :) En ymmärrä miksi otit itseesi noin pahasti kun tiedostat sen hyvin itsekin ettei lihavuutesi ole itseaiheutettua. Kun tiedostat sen, ei osoittelu. Ja kritisoinnin pitäisi kolahtaa sinuun ollenkaan.

Vierailija
37/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:00"]Voin elää terveellisesti sitten kun minua aletaan kohdella terveellä tavalla.
[/quote]

Laiha kuin lattialauta olin kun huono kohtelu alkoi. :)

Vierailija
38/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:01"]

Tietenkin saa.

[/quote]

Minäkin ilahdun siitä kuinka viestini ymmärretään tahalleen väärin. :) En ymmärrä miksi otit itseesi noin pahasti kun tiedostat sen hyvin itsekin ettei lihavuutesi ole itseaiheutettua. Kun tiedostat sen, ei osoittelu. Ja kritisoinnin pitäisi kolahtaa sinuun ollenkaan.

[/quote]

ei osoittelun ja kritisoinnin pitäisi kolahtaa sinuun ollenkaan*

Vierailija
39/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun en saa seksiä aiheutan kustannuksia yhteiskunnalle!

Vierailija
40/74 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 12:00"]Voin elää terveellisesti sitten kun minua aletaan kohdella terveellä tavalla. [/quote] Laiha kuin lattialauta olin kun huono kohtelu alkoi. :)

[/quote]

mikä tähän oli syynä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan