Soininvaaralta kova väite: Pimeä työ rehottaa maaseudulla
Sö oot Osmo välkky mies. Mitäs jos miettisit tuota juttua vielä uudemman kerran....
Kommentit (123)
Soininvaara ja Fatima voivat mennä huutelemaan maaseudun pilkkauksia maaseutukaupunkien keskustaan perjantai-iltaisin. Voi olla että saavat turpaansa ja kunnolla 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me tehdään sitä ihan valoisan aikaan ja jos on pimeä vuodenaika niin laitetaan valot niin ei tarvitse tehdä pimeänä.
👍
Näin on, järki-ihmisiä ollaan. Osmo tais kirjoittaa juttunsa pimeässä, tuli ulos mitä sattui.
Pimeys rehottaa poliisissa, "lastensuojelussa", eduskunnassa ja "virkahenkilöissä". Ne perkeleet ovat myyneet sielunsa saatanalle.
Niinpä Iin..ja tämän sanomisen jälkeen tämä ukko nostaa verotonta kulukorvausta ja hallituspalkkioita.
minäkin aion harjoittaa tätä harmaata taloutta. Menen kohtapuoliin renkaanvaihdolle kaverin tykö ja annan hälle setelin vaivanpalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
minäkin aion harjoittaa tätä harmaata taloutta. Menen kohtapuoliin renkaanvaihdolle kaverin tykö ja annan hälle setelin vaivanpalkkaa.
Minä vaihdan itse renkaani...teenkö silloin pimeää työtä kun en teetä tämä ammattilaiselle kuitilla
Vierailija kirjoitti:
Osmo vois kysellä taksikuskilta kuittia ihan siellä pääkaupungissa. Kuinka monelta nappisilmältä saa kuitin?
Itse joudun käyttämään taksia sairauteni takia. Tilaan auton tunnetun firman puhelinpalvelusta ja ihan joka kerta on kuljettaja kysynyt, haluanko kuitin. Näin on ollut 10 v minun kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
ihan itse vaihdoin autooni kesärenkaat. ei tullut kuittia. nyt verottajaa vituttaa
ja eilen keitin perkele perunoita pimeästi, enkä mennyt ravintolaan syömään
Vierailija kirjoitti:
No niinhän se juuri on. Maaseutu on täynnä hommia jossa joku käy tekemässä työn jollain epävirallisella palkalla. Harva siellä maksaa naapurin putkimiehelle kaikki tellit ja lellit tai auton korjanneelle serkulle kaikki verot.
Kun kaupungissa tarvitaan ammattimiestä niin se etsitään googlella ja palkataan joku firma, maalla kysellään vähän ja aina joku tuntee jonkun joka tulee tekemään asian "sopuhintaan".
Jep. Muutenkin maalla on mutkattomampaa ihmisten kesken, vähemmän pönötystä ja leuhkimista. Siellä tehdään palveluksia puolin ja toisin. Ei tuollaisista pikkujutuista valtio köyhdy tipan tippaa. Sitäpaitsi joku naapurin poika tulee niin pienellä rahalla ajamaan nurmikon tai vastaavaa että saa sillä just lipun ja hampparin paikallisessa.
Kyllä maalla on mukavaa. Vaikka stadilainen olenkin syntyjään mutta aina kesäisin täyttänyt päästä nauttimaan ihanasta Suomen maaseudusta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman pimeää työtä ja "talkooapua" asuminen maaseudulla olisi mahdotonta. Kyseessä on verkosto ihmisten välillä ja ei siinä kuitteja kirjoitella.
No sehän se tästä vielä puuttuisikin, kun kirjoittaisin laskun jokaiselle, jonka vaikkapa ojasta olen kaivanut. Yksi kaupunkilaismuori toi villasukat, toinen ojasta kaivettu tarjosi ravintolassaan sapuskat ja joku muu sitten auttoi ehkä seuraavaa.
Ei maalla eletä hinnaston mukaan. Kun emäntä joutuu keskenmenon takia punkkaan, niin pottua tulee nostamaan muutama tuttu. Vievät sitten talvipotut mennessään.
Jos naapurin pappa vetäisee koivet pystyyn postilaatikolla, vie joku hänelle toipumisaikana polttopuut, lehden ja kauppakamat sekä tekee lumityöt. Hintako sille pitäisi olla? Ehei. Kyllä siinä otetaan ennemmin oppia vaikka sorvin käytössä vastaan.
Eli ennemmin pitäisi tukea näitä verkostoja, kuin tehdä niistä jollakin tavalla "luvattomia". Maalla on opittu jo kauan sitten, että ilman apua ei selviä lopulta kukaan.
Kaveri tulee huomenna vaihtamaan kesäkiekot alle (itse en pysty) ihan kalja- ja saunapalkalla (ei ottaisi noitakaan mutta pakotan).
Ei muuta kirjoitti:
Kaveri tulee huomenna vaihtamaan kesäkiekot alle (itse en pysty) ihan kalja- ja saunapalkalla (ei ottaisi noitakaan mutta pakotan).
Ilmiannettu verottajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osmo vois kysellä taksikuskilta kuittia ihan siellä pääkaupungissa. Kuinka monelta nappisilmältä saa kuitin?
Itse joudun käyttämään taksia sairauteni takia. Tilaan auton tunnetun firman puhelinpalvelusta ja ihan joka kerta on kuljettaja kysynyt, haluanko kuitin. Näin on ollut 10 v minun kohdallani.
Asiakkaalle annettava kuitti on eri asia kuin kuljettajan maksamat verot.
Se on sitä naapuriapua se... En tuomitse, itse ovat ajaneet asiat tähän pisteeseen!
Hyvä vaan, että tekevät pimeästi. Stoppi tälle verorahojen ulos vuotamiselle pitääkin laittaa!
Kohta kieltävät käteisenkin. Mitäs sitten tehdään? Aletaan maksaa luonnossa?
Tai sitten pitää keksiä ihan rahat. Sysmässä taannoinhan oli jo "sysmät" käytössä. Olivat suorastaan edellä aikaansa!
Joo, vain Helsingissä ja Uudellamaalla asuville ne verot kuuluvatkin. Muut voivat olla vapaamatkustajia.
Meidän mökille tilatiin eräältä mökkikunnan asukkaalta pari kuutiota halkoja. Maksu suoritettiin pimeänä hänen toiveestaan.
Samoin uuden laiturin kävi rakentamassa puolituttu henkilö ja hänelle piti kanssa maksaa homma pimeästi.
Kyllä mun kokemuksen mukaan maaseudulla rahaa liikkuu ohi verotuksen eri tavalla kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen kesken se vasta harmaa talous rehottaakin! Ukko vaihtoi renkaat autooni ja minä ompelin paitaansa napin. Missä verottaja!!
Olisit ottanut edes poskeen, se olisi sentään käypä taksa renkaanvaihdosta.
Taas joku ääliö paikalla, joka ei saa muuten kuin kauppahommilla...
Soininvaara voi nuolla hevoseni perceen ja rynkätä niille shemaleille. Pitäköön se ääliö mölyt mahassaan ja turpansa kiinni.