Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko menkkakipujen takia olla töistä pois?

Vierailija
16.09.2015 |

Mulla fyysinen työ ja kauheet menkkakivut, hikoiluttaa, pyöryttää välillä ja mahaan sattuu, oksettaa. En usko, että esimieheni ymmärtäisi jos olisin tämmöisen takia pois, mutta en tiedä miten pystyn tällä olotilalla menemään töihin.. onko menkkakipujen takia sallittua olla pois? Miten sairaustoditustus?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:24"] Kyllä todellakin voi, mutta kannattaa tosiaan selvittää voisiko kyse olla esim. endometrioosista, jonka sitten saisi leikattua pois. Itse olen joutunut monta kertaa olemaan jopa sairaalassa asian takia. [/quote] Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on ????? [/quote] Sitä, että kaikki joilla on oikeasti kovat menkkakivut, tietävät endometrioosista ja suurimmalla osalla se on jo tutkittu.

[/quote]

Ai jaa. Täälläpäin terveyskeskuksessa endometrioosia ei edes aleta tutkia.

Vierailija
2/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tiedät pystytkö menemään töihin, terkkariin.sun on pakko ainakin mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat sairaustodistuksen, niin kyllä.

Vierailija
4/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itselläni on aina välillä niin kamalat kivut, että hengittäminenkin sattuu. Kerran olen jäänyt pois, koska ei työnteosta olisi tullut mitään..

Vierailija
5/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin tehtävä on määritellä työkunto. Kysy lääkäriltä

Vierailija
6/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit

Vierailija
7/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Jos et ole työkykyinen, et voi mennä töihin.

Tiedätkö, mistä kovat menkkakipusi johtuvat? Kannattaa tutkituttaa.

Vierailija
8/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten ollenkaan ole koskaan käynyt mielessä, että niin järkyttävät menkkakivut eivät ole normaaleja. Niille voisi ehkä tehdä jotain, lääkkeitä on kyllä keksitty.

Tavallinen sairauslomatodistus lääkäriltä tai sairaanhoitajalta pätee tässäkin. Mutta oikeasti kannattaisi käydä lääkärissä sen vuoksi, että selvittäisi onko noihin joku lääketieteellinen syy ja on jotain hoitoa.

Vierailija
9/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vuosin kuin seula, mikään side ei riittänyt kuin vartiksi-puoleksi tunniksi siis paksuinkaan yksiselitteistä. Olin tuolloin päivän kuussa poissa. En ollut työkuntoinen.

Vierailija
10/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan velliperseitä

Vierailija
11/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkkakivut ovat niin vaikeat kuin kuvaat, niin sinun ensinnäkin pitää mennä lääkäriiin. Et nyt varmaankaan halua elää helpotusta saamatta noin epämukavien oireiden kanssa? Lääkäri voi auttaa lievittämään oireita, niin että työkykysi palautuu. Tai jos oireet eivät silti tarpeeksi helpota, niin kirjoittaa sinulle todistuksen, jonka nojalla voit olla pois töistä. Työnantajasi, ellei teillä ole todella luottamuksellisia välejä, tuskin arvostaa sitä, että olet poissa vain omalla ilmoituksellasi. Eli kaikki selviää, kunhan menet lääkäriin.

Vierailija
12/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin voi, mutta kannattaa tosiaan selvittää voisiko kyse olla esim. endometrioosista, jonka sitten saisi leikattua pois. Itse olen joutunut monta kertaa olemaan jopa sairaalassa asian takia.

Vierailija
13/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi olla pois töistä, vaarana on että tila jää pysyväksi ja palkkaakaan ei tule

Vierailija
14/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:24"] Kyllä todellakin voi, mutta kannattaa tosiaan selvittää voisiko kyse olla esim. endometrioosista, jonka sitten saisi leikattua pois. Itse olen joutunut monta kertaa olemaan jopa sairaalassa asian takia. [/quote] Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on ????? [/quote] Sitä, että kaikki joilla on oikeasti kovat menkkakivut, tietävät endometrioosista ja suurimmalla osalla se on jo tutkittu.

[/quote]Mutta kyllähän jokainen kuulee endometrioosista joskus ensimmäisen kerran. Joku nuori nainen, jolla on kivut vaikkapa äkillisesti pahentuneet, ei välttämättä ole aiemmin tiennyt endometrioosista. On saattanut kuulla, muttei tiedä mitä tarkoittaa.

Vierailija
15/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menkkakivut on hyväksyttävä syy olla pois töistä. Mietin itse joskus, että onneksi en ole tavallisessa palkkatyössä, koska olisin menkkojen vuoksi joka kuukausi 2-5 päivää pois töistä. Ensin päivän, kaksi menkkakipujen vuoksi, sitten yhdestä kolmeen migreenin vuoksi.

Ja joka sanoi, että mennä lääkäriin, särkylääkkeet on keksitty. Joo.. Kunhan löytyisi vielä sellainen, joka toimii. Olen kokeillut 8 erilaista särkylääkettä ja 4 yhdistelmää. Vielä ei ole tärpännyt oikein. Mutta etsintä jatkuu...

Vierailija
16/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Mulla menkkakivut tarkoittaa vatsakivun lisäksi oksentelua, pyörtymistä..

Eikä sille ole välttämättä mitään selitystä, miksi näin on. Lääkärissä on juostu kymmeniä kertoja. Toisilla vaan on kovemmat kivut. Kaikenlaisia lääkkeitä on kokeiltu, mutta kolmiolääkkeetkään eivät tehoa.

Vierailija
17/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla. Mäkin oon joutunut olemaan töistä pois kun on niin kovat kivut ettei tiedä mitenpäin olisi. Mistään hommista ei kyllä tuu mitään kovissa kivuissa.

Vierailija
18/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Buranaa.

Vierailija
19/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:24"]

Kyllä todellakin voi, mutta kannattaa tosiaan selvittää voisiko kyse olla esim. endometrioosista, jonka sitten saisi leikattua pois. Itse olen joutunut monta kertaa olemaan jopa sairaalassa asian takia.

[/quote]

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on ?????

Vierailija
20/20 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 08:24"]

[/quote]

Mitä alapeukuttamista tässä viestissä on ?????
[/quote]

Sitä, että kaikki joilla on oikeasti kovat menkkakivut, tietävät endometrioosista ja suurimmalla osalla se on jo tutkittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä