Kumpi sattuu enemmän??(kierukka-asiaa)
Kierukan laittaminen vai poistaminen? Vai sattuuko molemmat yhtä paljon? Auttaako paikallispuudutus yhtään? Voiko normaalisti elellä toimeenpiteen jälkeen vai onko rajoituksia? Olen kuullut erilaksia vastauksia (ei saa urheilla viikoon, saa urheilla vaikka heti jne.)
Kommentit (50)
Minulla ainakin oli lääkärin lisäksi myös hoitaja, joka tarkkaili vointia ja muistutti hengityksestä pahimman kivun kohdalla. Huimasi jälkikäteen, mutta ainoa mikä oli kivuliasta oli se kun kohdunkaula "venytettiin" suoraksi pihdeillä, minulla kun se on vino tai jotenkin kiero. Se on tosi ikävä tunne, mutta kyllä sä selviät kun otat kipulääkkeet etukäteen (mulle neuvottiin 800mg Buranaa ja 1g Panacodia) ja keskityt hengittämiseen sillä hetkellä kun nipistää. Voi olla ettei sua satu lainkaan niin paljon, varsinkin jos paikkasi on suorat toisin kuin mun! :)
Ok, kiitos.. Hyvä tietää mihin ja miten varautua!! :) - ap
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:06"]Sattui ihan mielettömän paljon, sain 1 g Panadolia ennen laittoa ja taju lähti hetkeksi kivusta! Kauheita kipuja katselin melkein vuoden ja laukkasin eri lääkäreillä kunnes viimein menin yksityiselle joka sitten totesi että kierukka on jo tulossa itsestään ulos. Niin kovasti oli kohtu supistellut kivusta. Sanoi myös kyllä että laittaessa on jotain mennyt pieleen koska ei pitäisi niin kovasti sattua oikein laitettuna. Ja en ole synnyttänyt, monesti kun sanotaan että synnyttämättömillä koskisi enemmän.
[/quote]
No kuka sen oli laittanut? Ei kai vaan yleislääkäri? Ja asennuksen jälkeenhän käydään kontrolliultrassa jossa tsekataan että kierukka on ok paikallaan.
Itselleni laitettiin viikko sitten toinen, 17 vuotiaana ensimmäinen. Ei kipuja eikä mitään ihme rajoituksia.
En ole vielä päässyt huoneeseen... Luulen jodtain syystä ett tulee sattuu ihan hirveästi! Mulla on muutenki kuivat limakalvot ja seksikin sattuu välillä!! Tekis mieli itkeä mutten kehtaa :D ap
Ja sattuu varmasti enemmän jos koko ajan ajattelen että tämä tulee sattumaan, mutten voi rauhoittua ja olla ajattelematta kipua!!
Narkoisissa? Teillä on sitten ollut anestesialääkärikin toimenpiteessä mukana
Enkä varmasti voi olla rentona vaan luulen että jännitän kyllä kaikki paikat ihan lukkoon!!! Miten tossa tilanteessa VOI olla rentona?! Tuleeko tästä mitään?? :,(
Ja numero 42, kyllä oli nukkumatti mukana!! Ja erittäin mukava olikin! :)
Minäkin luin ennen kierukan laittoa, että se sattuu enemmän kuin mikään ikinä aiemmin. Olin ihan kauhuissani mennessäni lääkärille, mutta se ei oikeasti tuntunutkaan miltään. Hämmästyin, kun lääkäri sanoi, että valmista tuli. En ollut edes huomannut koko juttua. Myöskään kierukan poistaminen ei tuntunut miltään.
Mietin silloin, että riippuuko kipu kipukynnyksestä, siitä kuka kierukan laittaa vai ehkä siitä, onko synnyttänyt vai ei. En tiedä, mutta itselläni se laittaminen oli helpoin homma kierukassa, muuten se ei sitten sopinut pätkääkään.
Kierukan asennus sattui aivan helvetisti. Pahin kipu mitä olen ikinä kokenut. Kierukan poisto oli taas todella helppoa, tuntui vain minimaalisen pieni nippaisu. En ole synnyttänyt.