Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sattuu enemmän??(kierukka-asiaa)

Vierailija
15.09.2015 |

Kierukan laittaminen vai poistaminen? Vai sattuuko molemmat yhtä paljon? Auttaako paikallispuudutus yhtään? Voiko normaalisti elellä toimeenpiteen jälkeen vai onko rajoituksia? Olen kuullut erilaksia vastauksia (ei saa urheilla viikoon, saa urheilla vaikka heti jne.)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto on kivuliaampi, poisto ei tunnu minusta ollenkaan. Minulla on neljäs hormonikierukka menossaa. Alle vuosi synnytyksen jälkeen laitto ei tuntunut kipuna ollenkaan. Viimeisin tuntui eniten mutta vähemmän kuin viimeisin papanäyte. Eli eri kerroissa voi olla vaihtelua

Mitään rajoituksia ei ole kukaan koskaan sanonut, töihin olen pystynyt samana päivänä aina

Vierailija
22/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää puudutuspiikki!!! Mä ainakin sain puudutuspiikin yksityisellä pyytämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan satu! Hetken voi tuntua, mutta ei kipuna vaan "kosketuksena".

Turha pelätä!

Vierailija
24/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varsinaisesti satu, mutta on.erittäin epämielyttävää.. laitto enemmän mulla ja alko heti valuun pitkin lattioita verta.

Vierailija
25/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukkaa asettaessa lääkäri avaa kohdunkanavaa tms, joka tuntuu omasta mielestäni hieman synnytyskipumaiselta poltolta tai aavistuksen normaalia pahemmalta kuukautiskrampilta. Varsinainen kierukan paikalleen asettelu ei muistaakseni tuntunut ollenkaan. Poisottamista en edes huomannut kunnolla, vähän hoitaja ronklasi alapäässä ja ilmoitti, että nyt voi lähteä kotiin. Mitään rajoituksia asettamisen jälkeen ei muistaakseni ollut, paitsi tietysti kortsulla piti jonkin aikaa ehkäistä...

Vierailija
26/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan mikään sattunut yhtä paljon kuin kierukan laittaminen. Olin pyörtyä hoitopöydälle. Papa-kokeen ottamiseen ei voi edes verrata. Toista kertaa ei hereillä laiteta.

Vierailija
27/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo papa ikinä tuntunut miltään, mutta kierukan laitto sattui todella paljon. Ja siis jollakin tavoin todella erilaista kipua kuin mikään ennen tuntemani. Pois sitä ei ole vielä otettu, joten siitä en sit tiedä. Myöskään mulle ei muistaakseni kerrottu mitään urheiluun liittyviä rajoituksia.

Vierailija
28/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto kestää noin minuutin, joten eiköhän siitä selviä vaikka vähän tuntuisikin. Puudutuspiikkkikin sattuu, joten vähän turha sellainen on. Laske vaikka laiton yhteydessä kuinka paljon säästät rahaa kuukautissuojista seuraavan viiden vuoden aikana.

Vierailija
29/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus... Ensin luin huojentuneena näitä kommentteja täällä että ei nyt vaikuta niiiin pahalta ja sit tämä nr. 16 mennä pamauttaa tollasia kauheita totuuksia!! :D kiitos kaikille vastauksista! Jos en huomenna ilmoittele itsestäni olen varmasti kuollut kipuun! -ap

Vierailija
30/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutuspiikki ei sattunut melkein ollenkaan.

Vierailija
31/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui ihan mielettömän paljon, sain 1 g Panadolia ennen laittoa ja taju lähti hetkeksi kivusta! Kauheita kipuja katselin melkein vuoden ja laukkasin eri lääkäreillä kunnes viimein menin yksityiselle joka sitten totesi että kierukka on jo tulossa itsestään ulos. Niin kovasti oli kohtu supistellut kivusta. Sanoi myös kyllä että laittaessa on jotain mennyt pieleen koska ei pitäisi niin kovasti sattua oikein laitettuna. Ja en ole synnyttänyt, monesti kun sanotaan että synnyttämättömillä koskisi enemmän.

Vierailija
32/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala!!! Nr.21 siis.. Menen yksityiselle ja luotan gynekologiin joten tumpeloimisen vaara on onneksi pieni mutta minkäs sille mahtaa jos jokin menee pieleen... Ihminen hänkin vain on. Mutta joo, pitänee tankata kipulääkkeitä oikein kunnolla. En tiedä miten saan unta :'( tänään. Nämä positiiviset kokemukset kuitenkin lohduttaa vähän. Lippu korkealla... -ap

Vierailija
33/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Haluaisinpa nähdä sen gynekologin ilmeen, jolta joku pyytää kierukan laittamista nukutuksessa.. :) Ymmärrän kyllä, että kipukynnys on eri ihmisillä erilainen, mutta tuskinpa ketään uneen laitetaan pelkästään ko. toimenpiteen takia. 

Vierailija
34/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei satu. kävin juuri vaihtamassa kolmannen. hieman menkkamaista kipua tuntuu, mutta ei kyllä varsinaisesti satu. poisotto oli inhottava kun ei meinannut löytyä langat niin ekati hetken ennen kun sai ne kaivettua. uuden laitto ei sit enää tuntunut missään ja meni hetkessä.

Vierailija
35/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto ei minulla varsinaisesti sattunut, mutta tunsin kyllä että jotain tehtiin. En ottanut kipulääkettäkään ennen sitä. Jälkeen taisin jonkun ottaa. Minulle sanottiin ettei saa päivään urheilla tai olla yhdynnässä, uida, käydä suihkussa eikä saunassa. Sen jälkeen olen urheillut normaaliin tapaan, eli aika paljon. Kierukka toiminut moitteettomasti. Suosittelen. Tosin jos ei toimikkaan niin tulee kyllä kalliiksi.

Vierailija
36/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:11"]

16: Haluaisinpa nähdä sen gynekologin ilmeen, jolta joku pyytää kierukan laittamista nukutuksessa.. :) Ymmärrän kyllä, että kipukynnys on eri ihmisillä erilainen, mutta tuskinpa ketään uneen laitetaan pelkästään ko. toimenpiteen takia. 

[/quote]

No minulla gynekologi itse ehdotti kierukan laittamista nukutuksessa :) Hän yritti laittaa hereillä, mutta se ei onnistunut kipujen vuoksi.

Vierailija
37/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 23, minulle siis laitettiin eka kierukka nukutuksessa koska pyysin, ja muuta syytä ei ollut kuin kivunpelko... No, se gynekologi on jäänyt eläkkeelle ja uusi ei tähän suostunut ainakaa yrittämättä ensin ilman nukutusta.. Että kai se riippuu lääkäristä. Ap

Vierailija
38/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu kuparikierukka, en ole synnyttänyt. Sattui n. 2sek ajan melko reilusti. Mutta tuntui jotenkin käsittämättömän inhottavalta, en oo koskaan ennen tuntenu mitään sellaista. Meinasin pyörtyä, niin inhottavaa oli. Vielä 20min päästäkin olo oli huono vaikka vaan makoilin. Toivottavasti poistaminen ei oo samanlaista!

Vierailija
39/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 jatkaa.. Vaikka ei mennyt ihan putkeen tuon ensimmäisen kanssa niin olen silti meinannut laitattaa uudelleen kunhan tämän vauvan saan synnytettyä maailmaan. Tosin yksityisellä ajattelin tällä kertaa laittaa.

Vierailija
40/50 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö joku hoitaja siellä kädestä kiinni ja silittää? Vai oonko ihan yksin toimenpiteen aikana? -ap :((((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän