Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elinkustannukset nousevat tuntuvasti, mistä voi säästää?

Vierailija
30.03.2022 |

Ainakin kirkosta voi erota, jos ei sitä vielä ole tehnyt. Säästöä tulee keskituloiselle ihmiselle helposti useampi sata euroa vuodessa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivän voi leipoa itse.

Leipä on niin halpaa, etten ymmärrä kuinka siinä säästää leipomalla itse, kun pitää huomioida myös sähkönkulutus.

Vierailija
22/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa 700 000 alle köyhyysrajan elävää ihmistä. Monilla kalliit lääkkeet joista ei voi säästää ja rahaa jää parisataa e/kk, siitä on paha säästää yhtään mitään.

Niin niihin elintapoihin olisi pitänyt kiinnittää huomiota jo lapsuudessa, mutta kun kaikille ei ole suotu sitä kyllin hyvää vanhempaa.

Mitä elintavat tähän liittyvät, on paljon vanhuuteen liittyviä sairauksia joita nyt ihmisille vääjäämättä tulee vaikka koko aikuisiän eläisikin terveellisesti. Ja nimenomaan eläkeläisissä on paljon köyhyydessä eläviä Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtio voisi lähettää seuraavaksi syanidikapselin jokaiselle kansalaiselle. Paskempaa politiikkaa saa hakea.

Vierailija
24/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen valtio voisi lähettää seuraavaksi syanidikapselin jokaiselle kansalaiselle. Paskempaa politiikkaa saa hakea.

Sama. En ole tältä yhteiskunnalta muuta vailla kuin kivutonta ja muille harmitonta lopetuspiikkiä. Aivam järjettömäksi mennyt maailma parissa vuodessa ja vauhti vain kiihtyy. En jaksanut menoa oikein ennen koronaakaan.

Vierailija
25/25 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mistä voit tai mistä on vähiten vaikeaa säästää, riippuu paljolti nykyisistä kulutustottumuksistasi.

Itse ajattelin säästää sillä, että ostan pitkään säilyviä elintarvikkeita varastoihin nyt, kun ne eivät ole vielä kallistuneet. Muutan ruokailutottumuksia enempi maanläheiseen suuntaan. Valmistan ruoat itse. Talviaikaan, kun leivinuuni/lämmitysuuni on joka päivä kuumana, hyödynnän sen ruoanvalmistuksessa. Ei kulu niin paljon sähköä.

Yhdistän kauppareissut työmatkoihin tai muihin pakollisiin kotoa poistumisiin, jolloin säästyy polttoainetta.

Luulin, että nämä ovat itsestäänselvyyksiä, joita tehdään aina, riippumatta siitä, onko millainen taloustilanne.

Sehän tässä onkin, että kaltaiseni, joka elää muutenkin säästeliäästi,ei monistakaan vinkeistä enää hyödy.

Minun säästökeinojani on sen ainoan lehtitilauksen peruminen ja ainoan paheeni,limukan juonnin,lopettaminen.

Sitten vai lisätään esim. Perunan osuutta ruuassa, ja syödään vähemmän lihaa.

Tosin nytkin jo 400g jauhelihasta tehty kastike tai makaronilaatikko riittää meillä minulle ja neljälle teinille.