Kauan sinulla meni suoritttaa peruskoulun matematiiikka. Itse suoritin koko peruskoulun matematiikan 8-9 arvosanallla 1 ja puolessa kuukaudessa.
Kommentit (19)
Äidinkielen kurssi jäikin sitten kesken
Äidinkieli onkin sitten hakusessa.
En ole suorittanut peruskoulun matikkaa. Aikoinaan opiskeltiin algebraa ja geometriaa.
Nekin aivan yhtä turhia kuin peruskoulun matematiikka.
Eikö peruskoulussa alin annettava arvosana ole neljä?
Seuraava ponnistus lienee äidinkielen oppimäärä?
Siinä ajassa, mitä nyt peruskoulu kesti. Tosin sain ylimääräisiä tehtäviä kuten matematiikkapelejä, kun olin tunnilla niin nopea. Lopullinen arvosana 10, pitkä matematiikka.
Taisi mennä se 9 vuotta, aloitin ekalla luokalla ja lopetin ysillä ;)
Jos tässä nyt uudestaan suorittaisi, niin eiköhän viikossa tai parissa, jos lähtisi tasolta 1+1=5 vai oliko se sittenkin 7.
Miksi tämä aloitus ja aina vähän väliä uudestaan?
Taaaaaaaas tämä aloitus, aika vaan lyhenee😂
Vierailija kirjoitti:
Siinä ajassa, mitä nyt peruskoulu kesti. Tosin sain ylimääräisiä tehtäviä kuten matematiikkapelejä, kun olin tunnilla niin nopea. Lopullinen arvosana 10, pitkä matematiikka.
Minulla oli sama juttu englannin kielessä.
Matematiikka oli minusta aivan liian tylsää ja turhaa. Elämään riittää, kunhan osaa kertotaulun, jakolaskun ja laskea yhteen ja vähentää. Kaiken maailman derivointeja en ole 40 vuoteen tarvinnut yhtään mihinkään.
Oletko siis vankilassa?
Me muut suoritimme silloin kun kävimme koulun, ihan ajallaan.
Koulutussysteenimme on aivan liian pitkä ja hidas. Asioita voisi opetella tiivistetymmin, nopeammin muutamassa vuodessa. Ja karsia kaiken tyrhan opetussuunnitelmasta. Niutä juttuja, samojakin. jankataan vuodesta toiseen, eikä sitä nippelitietoa muista kukaan enää jonkun ajan päästä. Aivan turhaa ajanhukkaa junnata kaikkien kanssa niitä asioita, kun lapset on niin erilaisia oppijoita. Peruskouluststeemu on persseestä!
Ja entäs sitten 6-vuotinen maisteritutkintoin tähtäävä koulutus! Puolet pois ja ihmiset töihin!!
Minkä ikäinen olit suorittaessasi peruskoulun matematiikan? Missä oli ikävuosina 7-16 v.
Jos suorittaisin peruskoulun matikan nyt aikuisena, tuskin menisi edes kokonaista päivää kun tekisin vain kokeet. Olen peruskoulun jälkeen opiskellut matematiikkaa lukiossa ja yliopistossa lähes kyllästymiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Koulutussysteenimme on aivan liian pitkä ja hidas. Asioita voisi opetella tiivistetymmin, nopeammin muutamassa vuodessa. Ja karsia kaiken tyrhan opetussuunnitelmasta. Niutä juttuja, samojakin. jankataan vuodesta toiseen, eikä sitä nippelitietoa muista kukaan enää jonkun ajan päästä. Aivan turhaa ajanhukkaa junnata kaikkien kanssa niitä asioita, kun lapset on niin erilaisia oppijoita. Peruskouluststeemu on persseestä!
Aikuinen omaksuukin sen tietomäärän muutamassa kuukaudessa tai vuodessa, mutta lapsille peruskoulussa on aina ikätasoista juttua.
Me muut olemme peruskoulumme jälkeen suorittaneet jo muitakin opintoja, jotka ovat oleellisempia kehityksellemme. Mutta ap:lle toki onnittelut, siitä se lähtee. Pala kerrallaan, omia voimia kuunnellen.