Ostaisitko 200 euron talvitakin?
Kommentit (56)
Mä luulin, että 200 euroa on hinta ihan tavallisesta, lämpimästä talvitakista? Ostin toissa keväänä alesta talvitakin 150 eurolla ja luulin sen olevan tosi halpa löytö...
Maksaahan lasten talviasutkin jo reippaasti yli satkun!
Mieluummin maksan hyvästä takista kuin palelen. Ei 200 euroa ole edes paha hinta kunnon takista. Ostan lapsillekin laadukkaita vaatteita. Sisävaatteet voivat olla kirpparilta mutta pakkaseen ja sateeseen hankin laatuvaatteita ettei tarvi kastua ja palella.
Mun lämpimin ja paras talvitakki on ostettu hennesiltä kun olin lukiossa, ja tämä siis tapahtui 2000-luvun alussa. Kyseinen untuvatakki maksoi 99 euroa.
Takki on on edelleenkin käytössä pahimmilla pakkasilla ja vieläkään ei näy merkkejä rispaantumisista yms. Joskus löytää laatua siit halpiskaupoistakin :)
Omistan siis myös kalliitakin takkeja, joten vertailukohteita löytyy.
Ostin Joutsenen alesta parilla sadalla. Arvioin, että se menee mulla kymmenisen vuotta eikä tartte palella.
En, kirppikseltä saa halvalla. Ja oman villakangastakkini olen ostanut n. 10 vuotta sitten kirpparilta. Suurin korjaus on ollut nappien ompelu takaisin kiinni. Isän peruja on sitten jo vuosikymmeniä vanha lampaanvillatakki, joka on tuolla odottamassa josko pk-seudullekkin tulisi kunnon talvi. Näillä talvilla sen takin kanssa pärjäisi hyvin pelkällä t-paidalla :)
Voisin ostaa jos se on alehinta ovh yli 350€:n takille.
Huh, mulla ei ole ikinä ollut mitään yli 200e vaatetta. Olen ollut pitkään opiskelija ja pätkätöissä, ei ole todellakaan ollut varaa tuollaisiin. Nyt ostin Gaborin nahkakengät, jotka oli alessa, varmaan eniten mitä olen kengistä maksanut. Eli vähän päälle satasen.
Olen valmistunut, muttei tradenomeille tosiaan ole töitä. Eli teen osa-aikahommia 1200 kuukausipalkalla, silläkään ei tuon hintaisia vaatteita osteta. Elämä näyttää aika surkealta, siltä, ettei tule ikinä olemaan varaa omaan asuntoon tai autoon, pelkkää kituuttamista. Mulla on kaksi muutakin koulutusta tradenomin lisäksi, muttei niistäkään saa työtä itselleen. Olen 30v. Meni vähän offariin, mutta tuntuu niin kaukaiselta, että olisi edes useamman tonnin kuukausipalkka, ihan kuin toisesta maailmasta.
Jos haluat näyttää tyylikkäältä niin osta. Jos on rahasta pulaa, niin osta muut vaatteet kirpparilta mutta takin kannattaa olla laadukas ja saapikkaiden hyvät.
Jos et halua paleltua tai kärsiä Suomen säästä niin silloinkin kannattaa ostaa kunnon takki ja kengät.
Ei ole vielä tullut niin hienoa takkia vastaan, että olisin kestänyt tuollaisen hinnan. Teoriassa jostain todella hyvän näköisestä JA säänkestävästä. Usein nuo kaksi sulkevat toisensa pois.
Mun kesätakkikin maksoi 400e. Ei vaan miehenä jaksa hirveesti etsiä, kun mulla on aika isot hartiat ja puristaa 90% takeista hartioista. Otan yleensä vaan ekan joka on ihan ok-näköinen ja menee hyvin päälle.
En. Viimeks löysin H&M:stä hyvännäköisen ja mun makuun sopivan 50 eerolla. m25
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:17"]
Jos haluat näyttää tyylikkäältä niin osta. Jos on rahasta pulaa, niin osta muut vaatteet kirpparilta mutta takin kannattaa olla laadukas ja saapikkaiden hyvät.
[/quote]
Tämä on totta. Päällystakeissa ja kengissä hinta näkyy ja myös tuntuu. Muita käyttövaatteita löytää ihan edullisestikin ja ne pysyvät hyvänä oikealla hoidolla. Halvat kengät usein jopa kuulee! Kannat kopisevat onttoina. Itse en ole halpoja kenkiä ostanut enää aikoihin, mutta halpohin takkeihin haksahdan toisinaan, ja aina saa pettyä. Ne vain jotenkin nuupahtavat nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 18:17"]
[/quote]
Tämä on totta. Päällystakeissa ja kengissä hinta näkyy ja myös tuntuu. Muita käyttövaatteita löytää ihan edullisestikin ja ne pysyvät hyvänä oikealla hoidolla. Halvat kengät usein jopa kuulee! Kannat kopisevat onttoina. Itse en ole halpoja kenkiä ostanut enää aikoihin, mutta halpohin takkeihin haksahdan toisinaan, ja aina saa pettyä. Ne vain jotenkin nuupahtavat nopeasti.
[/quote]
Osin alesta 600€ takin hintaan 250€ ja todella säästin viiden paskalaatuisen takin hinnan. Kerran ostin uutena Espritin takin hintaan 190€,ja hukkaan meni ne rahat.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:57"]
Onhan se niin että laatu kestää pidempään. Erityisesti kengissä näin. Joo, yritän puhua itselleni järkeä kun omatunto soimaa :). Ap
[/quote]
Tee siitä vuosipoistot, vaikka 25% vuodessa koko käyttöajan niin ei omatunto soimaa. Jos takkia käyttää vaikka 5v ei siitä tule niin hirveä kustannus /vuosi.
Toki ostaisin, olen ostanutkin pari sellaista. On mulla myös joku kolmen ja puolen sadan talvitakki.