Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on kokemasi ammatillinen väheksyntä?

Vierailija
29.03.2022 |

Oletko kokenut väheksyntää? Millä alalla olet?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

- lehtien puhelinmyyjä

Vierailija
22/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varhaiskasvatuksen asiantuntija, mutta silti kohtaan tädittelyä liki päivittäin, varhaiskasvatusyksikköä jossa työskentelen kutsutaan "tarhaksi" yms. Ilmeisesti suurella osalla lasten vanhemmista ei ole oikeaa arvostusta varhaiskasvatusta kohtaan eikä tiedosteta lasten tarvetta tulla varhaiskasvatetuiksi, vaan varhaiskasvatusyksikkö on vaan joku paikka johon lapset viedään hoitoon.

Niin, ennen oli lastentarhat ja niin monelle vieläkin. Lastentarha ei kuitenkaan poikkea päiväkodista. Lastentarhassa oli samat asetukset kuin nykyäänkin. Ongelma oli? N51

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varhaiskasvatuksen asiantuntija, mutta silti kohtaan tädittelyä liki päivittäin, varhaiskasvatusyksikköä jossa työskentelen kutsutaan "tarhaksi" yms. Ilmeisesti suurella osalla lasten vanhemmista ei ole oikeaa arvostusta varhaiskasvatusta kohtaan eikä tiedosteta lasten tarvetta tulla varhaiskasvatetuiksi, vaan varhaiskasvatusyksikkö on vaan joku paikka johon lapset viedään hoitoon.

No, ei kait se auta ku maanantaina sanoa eskarilaiselle, että muistaa aikuista kutsua varhaiskasvatuksen asiantuntijaksi.

Vierailija
24/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentäjä n29. Ei kai muuta tarvitse kertoa.

Vierailija
25/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kolme vuotta lukiota ja sitten 5 vuotta yliopistoa. Kun sitten on työelämässä, niin näköjään olen vaan sitä varten, että puen kurahousuja ja annan vauhtia keinussa.

Vaihda alaa. Törkeä asenne akateemisesti koulutetulta henkilöltä. Nyt alan ymmärtää miksi perheet ei arvosta, kun vähättelet päiväkoti-ikäisen lapsen tärkeitä tarpeita.

Kun olin lastentarhassa, lastentarhanopettajat olivat juuri meitä lapsia varten. Vm-71

Vierailija
26/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskuslääkäriksi nimittely. Sitä tosin tapahtuu vain Vauvapalstalla. IRL potilaat ovat asiallisia ja kiitollisia saamastaan hoidosta.

Vierailija
27/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen arkistonhoitaja (FM). Mun työ on aina turhaa (kummasti huuto alkaa jos papereita ei saada heti).

Mut pitäisi korvata tekoälyllä, mun työ pitäisi osa-aikaistaa ja kuka tahansa osaa vahtia paperia (mun työ toki sisältää paljon muutakin, mutta miten vain).

Jatkuva hämmästelyn aihe on myös se miksi pitää olla ylipäänsä koulutus saati maisterin koulutus (erilaiset säilytysolosuhteet eri tuotteille ja jotenkin kellään ei taivu esim 1600-luvun käsiala, vanha ruotsi tai symbolit, myöskään ei ole kykyä ymmärtää asiakirjaa kontekstissaan) Harva myöskään osaa tarkistella mitä säilytetään ja mitä heitetään pois.

Tiivistettynä ihmisten mielipiteet: mun työ on yhtä tyhjän kanssa ja istun vain pölyssä vanhojen paperien keskellä tekemättä mitään.

Vähän sama homma näin kirjastonhoitajana: työtäni voisi tehdä kuka vain, ihan turhaan on käyty yliopisto ja työni koostuu vain kirjojen laittamisesta hyllyyn.

Vierailija
28/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Hei myyjä!!!!!!”

Olen esimiehenä ruokakauppaketjussa. Työ on huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin moni luulee. Syynä kansakunnan koko kirjo. Koskaan ei tiedä, kuka ovesta tulee ja mitä tapahtuu. Usein tuntuu, että olemme kuin psykiatrinen avohoitolaitos.

Mutta asian ydin oli siis se, että pitkän uran tehnyt kaupanalan ammattilainen on todella hyvä ihmistuntija. Kun saavut portista, näemme usein jo samantien kehonkielestäsi, oletko narkomaani. Juopot liikkuu erilailla. Mummoille höpötellään perusjutut, teinejä paimennetaan, hyvä puhuja rauhoittaa hermostumassa olevan asiakkaan (vaikka tekisi mieli sanoa: go away!), varkaiden perässä hiiviskellään (ennen vartijan tuloa), välillä poliisi hakee sut, jos et oo kunnolla, joku tarvii ”psykologia”…

Älä vähättele meitä. Kiitos.

Vierailija
29/29 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Suomen pääministeri ja kaikki vaan haukkuu.

Mene lepäämään muutamaksi kuukaudeksi, minä kyllä tulen tuuraamaan ja ottamaan taakan harteilleni.

t. Paavo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan