Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lukenut koko Raamatun?

Vierailija
29.03.2022 |

Mielipiteitä?
Minulle se oli lähinnä kulttuurihistoriallisesti mahtava kirjoituskokoelma myyttien ja legendojen maailmaan.
Myönnän lintsanneeni VT:n sukuluettelot...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä pysty, vaikka olen sitkeä lukija ja luen paljon. Raamatun lukemisen olen aloittanut muutaman kerran, mutta nuo satojen sivujen puuduttavat sukuselvitykset ovat joka kerta johtaneet siihen että lopetan turhautuneena.

Joku on neuvonut, että lukee ensin vaikka Uuden Testamentin, mutta ei, minä luen kirjat alusta loppuun enkä sieltä täältä hyppimällä. Nyt olen jo konmarittanut Raamattuni enkä enää edes yritä. Toki sen voisi lukeaa sähköisenäkin useista vaihtoehdoista valiten.

Tuttu pappi sanoi kerran, että Raamattua voi myös ajatella niin, että lukee "kirjan" kirjan sisällä.. Voisit lukea esim Johanneksen evankeliumin ja myöhemmin muuta ja ehkä aloittaa joskus alusta...

Vierailija
22/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 3 kertaa kannesta kanteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehova Jumala hävittää väärän uskonnon ja pahat ihmiset pian Harmagedonin taistelussa. Vain Jehovan todistajat säilyvät uuteen asiainjärjestelmään ja elävät siinä ikuisesti.

Vierailija
24/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Babylonialaisia lainatarinoita ja satuja kopioitu historiaksi.jee

Vierailija
25/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten paitsi osan psalmeista skippasin. Olin 13.

Vierailija
26/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut monta kertaa kannesta kanteen. Olen tutkinut Raamattua yli 20 vuotta.

Vierailija
27/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä, mutta luen ja v.1938 versiona.

Vierailija
28/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut niitä sukuluetteloita lukuun ottamatta. Ja joitakin osia lukuisia kertoja. Olen ateisti. On huvittavaa, miten vähän useimmat uskovaiset tietävät uskonnostaan ja Raamatusta.

Vierailija
29/33 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran. Melko sitkeänä ihmisenä luin myös sukuluettelot, ei niitä niin kovin paljoa ollut. Siellä oli mukavia nimiä.

Ja kun mielipidettä kysyit, niin Raamattu on mahtava kirja, Jumalan rakkauskirje meille. Jeesus on mahtava, hän on Pelastaja ja sovitti syntimme ristillä. Ei ole parempaa.

Vierailija
30/33 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja Koraanin sen perään. Melko samanlaisia tarinoita. Ainakin tiedän, mihin en usko.

Vierailija
31/33 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole,vaikka ns uskossa olenkin, ilmestyskirja mm ahdistaa.

Vierailija
32/33 |
01.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran. Melko sitkeänä ihmisenä luin myös sukuluettelot, ei niitä niin kovin paljoa ollut. Siellä oli mukavia nimiä.

Ja kun mielipidettä kysyit, niin Raamattu on mahtava kirja, Jumalan rakkauskirje meille. Jeesus on mahtava, hän on Pelastaja ja sovitti syntimme ristillä. Ei ole parempaa.

Vielä kun Jeesus vastaisi rukouksiin ja pelastaisi ennen vihan aikaa niin olisi hyvä,muuta en pyydä kuin etten joutuisi kadotukseen mikä tällä hetkellä hyvin todennäköistä.

Vierailija
33/33 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun Jeesus vastaisi rukouksiin ja pelastaisi ennen vihan aikaa niin olisi hyvä,muuta en pyydä kuin etten joutuisi kadotukseen mikä tällä hetkellä hyvin todennäköistä.

Olen lukenut ja luen edelleen. Tähän edelliseen viestiin:

"Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.

Hyvä on Herra häntä odottaville, sille sielulle, joka häntä etsii." - Val. 3:24-25

ja vielä:

Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. - Luuk. 24:46-47

Siellä Jeesus ristillä kuoli ja kärsi sen rangaistuksen mikä synneistä oli määrätty niille jotka syntiä ovat tehneet. Syytön syyllisten tähden ja puolesta. Hyvä sanoma niille, jotka syntisyytensä huomaavat ja tahtovat kääntyä pois synneistään ja antaa elämänsä Jeesukselle. Vielä Hän pelastaa. Osuupa tämä viesti vielä pääsiäisen päiville, vaikka sanoma on ajankohtainen ympäri vuoden ja vielä on armon aikaa.