Oletko lukenut koko Raamatun?
Mielipiteitä?
Minulle se oli lähinnä kulttuurihistoriallisesti mahtava kirjoituskokoelma myyttien ja legendojen maailmaan.
Myönnän lintsanneeni VT:n sukuluettelot...
Kommentit (33)
Kysy ensin, mikä on "oikea" Raamattu. Katolisen kirkon ja luterilaisen kirkon Raamatut esimerkiksi poikkeavat toisistaan.
Olen usempaankin kertaan. Tunnustan myös harpponeeni VT:n sukuluettelot.
Pääosin olen lukenut kokonaan, en muista montako kertaa.
Uuden testamentin luen aina kokonaan, vanhasta testamentista olen hypännyt yli joitain kohtia esim. temppelin rakentamisen ohjeet.
Yritän lukea Raamattua päivittäin, nyt se on kyllä vähän valitettavasti jäänyt. Pyrin lukemaan sitä systemaattisesti läpi.
Aina sieltä jotain uutta aukeaa vaikka kuinka monta kertaa olisi lukenut samat kirjoitukset.
Olen lukenut muutamaan kertaan läpi. Nyt luen päivittäin mm. Psalmeja.
Olen lukenut läpi muutaman kerran . Pääasiassa luen uutta testamenttia, psalmeja, Jeremiaa ja Jesajaa sekä Jobia.
Uuden Maailman Käännös on paras käännös. Siihen on palautettu Jumalan nimi Jehova.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
En ole enkä pysty, vaikka olen sitkeä lukija ja luen paljon. Raamatun lukemisen olen aloittanut muutaman kerran, mutta nuo satojen sivujen puuduttavat sukuselvitykset ovat joka kerta johtaneet siihen että lopetan turhautuneena.
Joku on neuvonut, että lukee ensin vaikka Uuden Testamentin, mutta ei, minä luen kirjat alusta loppuun enkä sieltä täältä hyppimällä. Nyt olen jo konmarittanut Raamattuni enkä enää edes yritä. Toki sen voisi lukeaa sähköisenäkin useista vaihtoehdoista valiten.
Olen lukenut suurimman osan, mutta en lineaarisesti kannesta kanteen. Kuten ap:kin, sukuluettelot skippasin ihan suosiolla.
En ole. En jaksa lukea sellaista joka ei kerta kaikkiaan kiinnosta.
Sinänsä historia kiinnostaa paljonkin, ja olen lukenut paljon raamatun ajan historiaa ihan faktapohjalta.
Toisaaltas ekään ei mitenkään 100 % luotettavaa ole, koska historiakin kirjoittaa kulloinkin vallalla olevat auktoriteetit.
Koulussa piti opetella jopa ulkoa jotain mitä en enää muista. En koskaan opetellut enkä muista mitään. Turhaa ajanhukkaa.
Luen kyllä paljon mutta vain sitä mikä kiinnostaa.
Olen. Superpaska teos, en voi suositella kenellekään.
Voi rakas lapsi, jo useaan kertaan ja niin kuuluisi kaikkien muidenkin tehdä.
Ekat 7 sivua, halusin lukea kokonaan ymmärtääkseni vankilassa olevaa tuttavaani (hurahti linnauskoon luettuaan Raamatun) paremmin mutta ei vaan pystynyt, ei millään.
En.
Terveisin Raamatun tutkimuksen dosentti
Juudaz Izkariot kirjoitti:
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
AHHAHAH taas tää pellle joka aina laittaaa tän saman viestin :DD Etsi nyt välillä joku muu raamatunkohta mitä spämmiä, me osataan tuo jo ulkoo :)
Olen lukenut, samalla tavalla kuin moni muukin: jätin osan niistä vanhan testamentin sukuluetteloista ihan silmäilyn varaan.
Lopputulos? Ensin minusta tuli agnostikko ja sen jälkeen ateisti. Tykkään fantasiakirjallisuudesta tiettyyn rajaan asti, mutta sadut on kuitenkin satuja. Pari ihan kivaa scifi-kohtaa siellä oli, mm. se avaruushangaari-kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Juudaz Izkariot kirjoitti:
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."AHHAHAH taas tää pellle joka aina laittaaa tän saman viestin :DD Etsi nyt välillä joku muu raamatunkohta mitä spämmiä, me osataan tuo jo ulkoo :)
Hhaista kuule viiiittu...hahhahahahahaha
Olen. En toki ihan joka sanaa, esim. sukuluettelot hyppäsin yli. Mutta varsin mielenkiintoinen teos, Kauniit ja Rohkeatkin jää joskus kakkoseksi 😁.
En ole.