Käyttääkö heteromiehet ihana-sanaa?
Kommentit (77)
”Ihana”on somelampaiden ylikäyttämä täytesana, aivan samaa tasoa kuin ”v i t t u”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi teille että ”ihana” kuuluu ns inhokkisanoihin.
Pitääkö siis ihmisten valita käyttämänsä sanat sun mieltymystesi perusteella? Miksi?
Inhokkisana tarkoittaa että merkittävä osa suomalaisista kokee sen inhottavana.
Jos meidän toimarista voi mitään päätellä, niin kyllä. Ihanaa, fantastista, jäätävän upeeta, erinomaista, sairaan siistiä, mieletöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö siis ihmisten valita käyttämänsä sanat sun mieltymystesi perusteella? Miksi?
Sama kysymys pätee edelleen. Mitä sitten, jos kokee? Esim. minä en koe, miksei minun mielipidettäni sitten otettaisi huomioon tässä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne joissain yhteyksissä voi sitä käyttää.
Niin, vaikka hassulta kuulostaa.
Oman mieheni mielestä kaikki mikä minusta on ihana, on hänestä "ihan kiva"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassumpaa on se, että joku miettii, että voinko mä nyt heteromiehenä sanoa näin.
Täälä on nyt tosi monta ihmistä tosi huonoja kielenkäytössä tahalteen persoonallisushäiriöidensä tukemana, mä epäilen et suurin osa teistä on akateemisia nuoria jollain muulla kun kielenkäyttöön liittyvällä alalla ja että teillä on huono itsetunto ja oikeassa oleminen on tärkeää.
Tämmönen sanojen arvottaminen tunteiden kautta on tosi yleinen tapa olla tosi äänekkäästi väärässä perusasioista.
Käytän, mutta vaan kun se liittyy naiseen. Tai Leijoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassumpaa on se, että joku miettii, että voinko mä nyt heteromiehenä sanoa näin.
En mieti, sitä sanaa ei vaan teeskentelemättä irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kysymys pätee edelleen. Mitä sitten, jos kokee? Esim. minä en koe, miksei minun mielipidettäni sitten otettaisi huomioon tässä?
Minä minä minä. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä. Ihanaa!
Eli et osaa vastata kysymykseen?
Muistan kuinka isoveljeni teini-ikäisessä kaveripiirissä ei voinut esim. sanoa "onpa kaunis auringonlasku". Tällaiset oletetusti tunteelliset ja feminiiniset sanat - kuten myös ihana - korvattiin sanalla "rento". Esim. jokin oli "aika rennon näköinen". Pirkanmaa, 90-luvun alkupuoli.
Kyllä. Voivat myös käyttää mekkoa, käydä pedikyyrissä ja meikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että toimintasi, tässä tapauksessa kielesi, herättää ihmisissä vastenmielisyyttä mikä ei varmasti ole sinulle mitenkään eduksi.
Siis neuvot ihmisiä elämään elämäänsä mielendäpahoittajien ehdoilla?
Joskus vahingossa. Ihmettelen sanomisiani jälkikäteen.
Minä sanoin ainakin erästä transnaista pannessani sitä ihanaksi. Ei siinä ole mitään homoa.
Se on vähän kuten R-sanakin. Voimakas ilmaus jota tulee harvoin käytettyä, mutta silloin kun tarkoittaa niin ihan ok. Se, etten tykkää hempeästä läyryämisestä normaaleissa asioissa ei tarkoita sitä ettenkö voisi käyttää koko suomen kauniin kielen koko ilmaisuskaalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että toimintasi, tässä tapauksessa kielesi, herättää ihmisissä vastenmielisyyttä mikä ei varmasti ole sinulle mitenkään eduksi.
Siis neuvot ihmisiä elämään elämäänsä mielendäpahoittajien ehdoilla?
No itke sitäkin niissä viikottaisissa terapioissasi.
En käy terapiassa. En myöskään romahda tai ryhdy aggressiiviseksi, jos kuulen sanan, josta en itse pidä. Ja toisaalta en myöskään koko ajan mieti, hyväksyykö enemmistö nyt varmasti kaikki tekemiseni. Suosittelen muillekin. Helpottaa elämää.