Miten vakityössä olevat pääsevät menemään haastatteluun uuteen työhön?
Jos hakee muuta työtä ja on töissä 8-16, niin miten he saavat järjestettyä ajan haastattelua varten?
Kommentit (17)
Laittamalla kalenterimerkinnän yksityiseksi.
Itse ainakin olen ollut haastattelupäivinä "kipeänä"
Ilmottaa vaan et tärkee meno siinä kohtaa.
Pyydät vain ajoissa esimieheltä lupaa poistua työpaikalta. Niin se onnistuu. Tosin olen kerran ollut itse työhaastattelussa perjantaina kello 16-18 ja sain työpaikan saman tien.
Ei työhaastattelun tarvitse olla virka-aikana. Pikkuveli oli työhaastattelussa eräänä lauantai iltana baarissa, kun siellä sattui olemaan eräs oman kylän yritysjohtajakin. Löytyi työtä vuosiksi hyvällä palkalla.
Meillä onnistuisi niin että ilmoittaisin työkavereille että mulla on meno klo x. Ja se olis siinä. Meillä ei tarvii esimiehelle mitään kesken päivän olevia menoja edes ilmoittaa.
Itse olen joskus saanut sovittua lounasaikaan haastattelun.
Itse käytin jemmaan jääneitä loma- ja vapaapäiviä. Voihan sitä sanoa pomolle, että on yllättävä ja yksityinen meno. Ei siihen haastatteluun koko päivää mene. Eikä se haittaa, jos on esim. iltapäivän poissa. Ei kukaan ole niin korvaamaton.
Riippuu työpaikasta,riittääkö että sanoo olevansa pari tuntia pois vai pitääkö vapaata pyytää henkilökohtaisia menoja varten. Ei kai pomolle tarvitse kertoa yksityiskohtaisesti sitäkään jos on menossa gynekologille kierukan vaihtoon. Eri asia jos sulla on koko ajan omia menoja. Jos joku tivaa syytä,sanot meneväsi hammaslääkäriin tai peräpukamien poistoon. Tai jotain yhtä ällöä.
Merkkaamalla kalenteriin out of office. Työni on itsenäistä ja monesti vain yksi vartin aamupalaveri koko päivänä, joten tuun ja meen miten lystään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta,riittääkö että sanoo olevansa pari tuntia pois vai pitääkö vapaata pyytää henkilökohtaisia menoja varten. Ei kai pomolle tarvitse kertoa yksityiskohtaisesti sitäkään jos on menossa gynekologille kierukan vaihtoon. Eri asia jos sulla on koko ajan omia menoja. Jos joku tivaa syytä,sanot meneväsi hammaslääkäriin tai peräpukamien poistoon. Tai jotain yhtä ällöä.
Voi sinua, et ole tainnut töissä koskaan ollakaan? Lääkärissä käynnistä työaikana pitää olla aina todistus. Ainakin oikeassa elämässä.
No nyt on sitä koronaa ja taisi olla noroakin eli oot vaan kipeä. Minä valitsisin ton noron. Koronasta pitää tuoda todistus. Ai niin tai oot kaatunut aamuisin on vielä paikkapaikoin liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, et ole tainnut töissä koskaan ollakaan? Lääkärissä käynnistä työaikana pitää olla aina todistus. Ainakin oikeassa elämässä.
Voi kulta pieni kun ei kaikissa paikoissa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina niin mahtavaa, kun joku besserwisser tulee pätemään ja heittämään alentuvia kommentteja. Mäkään en sitten kai ole ollut oikeassa elämässä työssä, kun olen voinut käydä lääkärissä ilman todistusta. 🙄
Jos on lomautettuna se käy helpommin. Mutta toki voi ihan suotta sanoa hakemuksessa että ei pysty tiettyyn klo aikaan tulemaan paikalle koska on silloin töissä. Tämähän nähdään pelkästään plussana, että on sitoutunut noudattamaan aiemman työpaikan aikatauluja. Näin ainakin itse olen huomannut. Ei se ole näyttänyt olevan mikään este.
Noin tyhmällä tuskin on vaaraa saada edes suojatyöpaikkaa.