Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro minkälaiset lakisääteiset tauot sinulle on. Vertailun vuoksi.

Vierailija
15.09.2015 |

Ja ala myös, kiitos!
Toisessa ketjussa ihmetellään kun hoitsut syövät työajalla. Tiedoksi, hoitsulla on päivässä 2 taukoa, 10 min ja 20 min.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta monilla aloilla päivään kuuluu palkattoman ruokatauon lisäksi 2 kahvitaukoa, eli saman verran kuin hoitsuilla.
Itse hoitsu, pidän päivässä yhden tauon, ruokataon, jolloin teen yleensä töitä sanalla kun syön koska työaika ei muuten riitä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla olen, 7h45 min on päivittäinen työaika. Keskellä päivää on palkaton vähintään 30 min ruokatauko, saa olla syömässä myös tunnin. Kahvia saa juoda pitkin päivää määrättömästi (kunhan sen maksaa itse), mutta varsinaista kahvitaukoa ei ole.

Vierailija
42/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri. Kahvitauko 2 x 10min ja ruokatauko 30min. Ruokatauko ei kuulu työaikaan ja työpaikallani se vähennetään palkasta, kerkesit sitä pitämään tai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin palkaton lounastauko. Ei muita taukoja. Päivittäinen työaika 7 h 36 minuuttia. Viikossa 38 tuntia, plus lounaat.

Vierailija
44/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:56"]Kotiäidit ja elämänkoulun opiskelijat älkää vaivautuko vastaamaan. [/quote] Ahdistaako todella niin paljon se ettäme kotiäidit olemme sata kertaa ahkerampia kuin sinä ja teemme monesti päivän n.klo.7.00-19.00 ilman minkäänlaisia taukoja? Hahhah, vastaan jos haluan. Idiootti.

[/quote]

et sinä ole mikään spesiaali, monet naiset on oleet kotiäiteinä ja tekevät työpäivän jälkeen ns toisen työpäivän. Tässä vai kysyttiin niiltä, jotka ovat oikeissa töissä.

Vierailija
45/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ala. Alle 8h päivissä 2x12 min kahvitauko. Yli 8h päivissä lisäksi palkaton 30 min ruokatauko, pidettävä keskellä päivää.

Vierailija
46/48 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12min kahvitauko kahdesti päivässä palkallisina ja puolen tunnin palkaton lounastauko. Jos ei ehdi pitää ruokataukoa niin se on silti palkaton osa työaikaa. Ylitöistä ei makseta ja käytännössä ehtii juosten käydä vessassa ja tunkea ruokaa suuhun jotta ehtii siivota koko määrätyn alueen 8h työpäivän aikana. Vaikka yrittää parhaansa ei ehdi tehdä riittävää laatua joten valituksia tulee asiakkailta ja huutoa esimieheltä. Kaikki heijastuu myös kireänä ilmapiirinä työtovereiden kesken. Kytätään joten jos pitää kiinni kahvitauosta niin sen on todella oltava minuutilleen ellei halua vaikeuksia. T: Siivooja yksityisellä. Itsemurhaa olen useasti harkinnut.

Vierailija
47/48 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ala. Alle 8h päivissä 2x12 min kahvitauko. Yli 8h päivissä lisäksi palkaton 30 min ruokatauko, pidettävä keskellä päivää.

Olen myös kaupallisella alalla. Valitettavasti monet vuokratyöntekijät tai vakkarit joutuvat tiukoille lakisääteisten taukojensa kanssa. Jos joku kuorma tulee kesken sun palkattoman tai palkallisen tauon aikana, sun on vastanotettava kyseinen kuorma.

Työ on siis raasti sanottuna jatkuvaa työasioiden hoitamista, vaikka tauko olisi tarkoitettu lepäämistä varten. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?

Vierailija
48/48 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuutin ruokatauko jolloin pitää tarvittaessa kuitenkin lähteä töihin jos tilanne sitä vaatii. Lisäks 10 minuutin kahvitauko samoilla ehdoilla. Työkaverien kanssa usein porrastamme ruokatauon, jotta jokainen saa istua ja syödä rauhassa hetken. Kahvit juomme asukkaiden kanssa yhdessä.