Ruotsin kuuntelusta 20 p. Voinko päästä läpi?
Alustavista siis 20 p ja b-ruotsi kyseessä. Vinkkejä?
Kommentit (7)
Mikä on kuuntelun maksimipistemäärä?
Olen itse ylioppilas vuodelta 79. Silloin oli sellainen sääntö, että piti saada joku minimipistemäärä jokaisesta osiosta, mutta se oli kyllä aika alhaalla. Muistaakseni kysymyksiä oli 30 ja olisikohan ollut niin, että 8 piti olla vähintään oikein.
No A:n on saanut noin 95-110 pisteellä. Oletko kirjallisissa yhtään vahvempi? Monellahan kuuntelu on heikoin.
Jos saisit vaikka luettujen monivalinnoista 22/50, luettujen avoimista 10/20, sanasto+rakenne 10/25, aukkotehtävä/produktiiviset 7/15, lyhyt kirjoitelma 12/33, pitkä kirjoitelma 27/66, niin eiköhän noilla A:n saa.
Oletko tehnyt vanhoja kokeita tai ollut abikurssilla, onko mitään mahdollisuuksia? Kirjallisessa ok monivalintapisteitä jaossa yhteensä 75, eli siinä hyvällä säkällä saa lottoamallakin jotain. Lisäksi luetuista saa apua kirjoitelmiin.
Tsemppiä, itsellä sama koitos perjantaina edessä, tosin vähän eri tavoitteella. :)
Siis kertoimineen sait 20p? Se on kyllä aika vähän, mutta läpi voi päästä vielä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:47"]
Mikä on kuuntelun maksimipistemäärä?
Olen itse ylioppilas vuodelta 79. Silloin oli sellainen sääntö, että piti saada joku minimipistemäärä jokaisesta osiosta, mutta se oli kyllä aika alhaalla. Muistaakseni kysymyksiä oli 30 ja olisikohan ollut niin, että 8 piti olla vähintään oikein.
[/quote]
Itse kun kirjoitin vajaat 10 vuotta sitten, niin opettaja silloin mainitsi, että noin on ollut ennen, mutta nykyään ei enää niin ole, ellei sitten sitten sellainen sääntö ole tullut jostain syystä takaisin. Tosin silloin kun itse kirjoitin, ei ollut mitään minimipisterajoja, vaan kaikilta huomioitiin kaikki osiot.
Up