Vituttaa olla ilmainen tietotoimisto tutuille
Ja sitten loukkaannutaan, kun vastaan että "en minäkään tähän hätään muista, sähköpostissa se on tullut eli katso sieltä itse". AAAAGH.
Kommentit (4)
Minä olen töissä verotoimistossa, kirjanpitäjä tosin koulutukseltani. Mies on autokorjaaja, jolla on myös putkimiehen paperit. Olemme n. kolmekymppisiä, ei lapsia. Arvaatte varmaan että joka viikko olisi jollain tutun tutun tutulla vähän kysyttävää, tai miehen pitäisi sixpäkkiä vastaan tulla tekeen jonkun mökille putkityöt (kun ne putkimiehet veloittaa niin kamalasti) tai töidensä jälkeen katsoa kaverin kaverin autoa, kun se auton korjaaminenkin maksaa. Ja kun eihän meillä muutakaan ole, kun ei niitä lapsia ole. Pariin keraan on sanottu että ei kiitos työasioita vapaa-aikana, vähän aikaa toimii ja sen jälkeen unohtuu. Paras oli kun miehelleni soitti joku aivan tuntematon henkilö joka sanoi kuulleensa että hän oli huoltanut puoli ilmaiseksi Maken auton, että hän ottaisi saman setin. No Make nyt sattui olemaan mieheni velipuoli, joka ilmeisesti oli ohimennen vaan maininnut kyseiselle tyypille että olipa hyvä kun halvalla sai autonsa kuntoon.
Minä.taas.autan mielelläni asioissa, jotka tiedän ammattini kautta tai muuten. Ihan ketä vaan.
"Sinähän se muistat kuitenkin, mitenkäs se olikaan"
Juu tuttua.
Tästä lähin, et tiedä etkä muista mitään. Et vaikka maailma kaatuisi. Ensin ne suuttuvat ja kummastelevat että mikä on kun sinä et teidä kaikkea, aina olet ennen tiennyt. Mutta sitten, kun vaihtoehtoa ei enää ole, he oppivat ottamaan itse asiat selville ja muistamaan. Kuin lasta kasvattaisi...