Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen innostunut kävelystä. Suunnittelen 65.n kilometrin matkaa.

Vierailija
29.03.2022 |

Tähän mennessä olen kävellyt vain 23 kilsaa putkeen. Nyt suunnittelen, että kävelisin kesällä kaverini luokse toiseen kaupunkiin. Sinne on 65 km. Jos lähtisi vaikka kuudelta aamulla, olisin illalla perillä. Miltä kuulostaa? :)

t. nainen 45 vuotta. (hieman ylipainoinen, mutta enpä oo enää kauan. kävely on kuin huume.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kengät, mieti millaisilla pinnoilla kävelet - askeltaminen suht tasaisella metsäpolulla aivan eri juttu kuin kovalla asvaltilla käveleminen. Polvet, nilkat, lonkat, selkä... 

Voimat voivat vähin erin siinä 60 km:n matkalla ehtyä, vaikka nyt sen yli 20 km oletkin mielestäsi hyvin jaksanut.

Energian ja veden tarve. 

Säätila. Lämmin kesäpäivä, aurinkoinen kesäpäivä, avonaisessa maastossa taivaltaminen... 

No, voit toki aina pyytää sen kaverin autolla vastaan.

Jos joku tykkää, että yllä oleva kommentti on joltakulta k-sipäältä joka haluaa lannistaa, niin väärässä olet. Kirjoittajalla on itsellä kokemusta pitkistä kävelyistä, maanteillä sekä metsäpoluilla. 

Vierailija
22/23 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Itse en pystyisi. Varmaan jostain adhd taipumuksia tai jotain, mutta kävely on liian hidas laji minulle. Kyllästyy lyhyemmilläkin lenkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat kannattaa huoltaa. Vaellusvinkki on käyttää kaksia sukkia päällekkäin. Monella joko alussukka tai ihan nailonsukka ja siinä päällä sitten joku urheilusukka. Estää kiertymiä ja rakkoja todella tehokkaasti. Pitkähköjä matkoja oletkin jo kävellyt, niin tiedät, miten pienikin kenhän kosketus varpaisiin alkaa jäytää. Eli riittävästi varvastilaa kengässä.

60 kilometriä on kolme kertaa pidempi matka kuin 20 kilometriä. Jos suhteuttaa vaikka maratoniin ja puolimaratoniin, niin voi ajatella että viimeiset 20 kilometriä ovat sitten tahtokilometrejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän