Lestadiolaisäiti vastaa 15 min kysymyksiinne
Kommentit (25)
Ei se sydämen usko katso sitä onko ihmisellä lapsia vi ei. Ja eihän sellaisella ulkokultaisella uskolla ole mitään merkitystä.
Luulen kuitenkin että läheisilläsi on huoli ja hätä sinun puolestasi, eivät vain osaa toimia oikein.
vl-ä2
Miksi sanoit, että hedelmöityshoidoissa luovutettuja ei " saisi" käyttää? Itsekkin olen vl, mutten äiti. Yli kome vuotta olemme " yrittäneet" vauvaa, muttei sitä vain näy eikä kuulu. Nyt ollaankin menty hoitoihin. Ensimmäinen hoito (inseminaatio) tehdäään tässä kuussa. Asia jäi todella vaivaamaan minua, koska itselläni (eikä miehellänikään) ole asia edes käynyt mielessä, enkä ole koskaan aikaisemmin kuullut mitään vastaavaa. Asiastahan ei juurikaan puhuta esim. seuroissa, mikä tekee vaikean asian entistäkin vaikeammaksi!
Olisiko ystävällinen ja vastaisit!
t. toinen vl
olen törmännyt useinkin siihen että vl:t sanovat ettei uskovainen voi käyttää luovutettuja sukusoluja. En tiedä, minäkin olen aina ajatellut ettei siinä ole mitään pahaa jos yrittää sitä lasta saada aikaiseksi omista värkeistä mutta ei tunnu oikealta sotkea siihen ulkopuolisten ihmisten aineksia.
vl-ä 2
En väitä että tämä mun käsitys on nyt lopullinen totuus asiasta.
vl-ä2
Olen pahoillani puolestasi.
vl-äiti 2