Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisäiti vastaa 15 min kysymyksiinne

Vierailija
03.10.2006 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö että me muut emme meinaa uskoa sitä :(

Vierailija
2/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö kukaan koskaan ikinä salaa käytä edes yhden ainokaisen kerran vaikka kondomia? Eikö todella? Mistä siitä voi olla niin varma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1 lapsi, joka nukkuu paraikaa, ja kotityöt on tehty, joten aikaa on. OLEN onnellinen, usko huvikses(:

ap

Vierailija
4/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä enemmän näkee " törkyä" kuin telkkarista.

Vierailija
5/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö pitkään sen takia ettet ihan heti tulisi uudelleen raskaaksi? Käytetäänkö tedän piireissä pitkää imetystä " ehkäisykeinona" ? Varmastikin, minä ainakin käyttäisin :)

Vierailija
6/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanhoillislestadiolainen

- kuudes lapsi mahassa

- hyvin kerkii välillä nettiin

- olen oikeasti, aidosti onnellinen

- olen katsonut telkkaria, ei se syntiä ole

- kyllä jotkut käyttää ehkäisyä (salaa?)

lest äiti2

Vierailija
7/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä. Olen 11 lapsisen perheen toiseksi vanhin.

Ehkäisystä.. vain Luoja yksin tietää, miten kukin OIKEASTI toimii, mutta aidosti uskomassaoleva ei käytä ehkäisyä. Ulkopuolisen on sitä mahdoton useimmiten ymmärtää, koska siinä asiassa sydäntä ohjaa usko, ei järki.

ap

Vierailija
8/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoina ihmisinä? Huonompina kuin te olette? Pääsemmekö me teidän mielestänne taivaaseen? Voiko teidän kanssa jutella ihan mistä asioista vaan vai loukkaako jonkun asian puheeksi ottaminen teitä? Voiko lestaadiolainen olla todella hyvä ystävä ei-lestaadiolaisen kanssa?

Olisi mukavaa jos voisit vastata näihin, olen juuri tutustunut lestaadiolaiseen äitiin ja toivoisin että voisimme olla ihan ystäviä mutta en yhtään tunne teidän tapojanne tms. joten vastauksesi olisivat kovasti avuksi. Kiitos.

Vierailija
9/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei voi mitään.

Vierailija
10/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

huonoina ihmisinä? Huonompina kuin te olette?

Emme todellakaan pidä. Emme yleensäkään pidä itseämme hyvinä ihmisinä saati parempana kuin muut.

Pääsemmekö me teidän mielestänne taivaaseen?

Onneksi tämä asia on Jumalan päätettävissä, ei ihmisten. Vai mitä?

Voiko teidän kanssa jutella ihan mistä asioista vaan vai loukkaako jonkun asian puheeksi ottaminen teitä?

Voi, ei meitä loukkaa mikään puheenaihe mikä ei ns. normaaliakaan ihmistä loukkaisi. Ehkä ei kannata viritellä keskustelua jostain tv-sarjasta tms., voi olla ettei paljon tule jutunjuurta ;)

Voiko lestaadiolainen olla todella hyvä ystävä ei-lestaadiolaisen kanssa?

Voi olla.

Vierailija
11/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana. 1v 10kk tulee ikäeroksi. Jotkut käyttävät imetystä vähän kuin ehk keinona, itse en imettänyt, eli en. Laite, telkkari tai tietsikka, ei ole syntiä. Netin käyttöä pitää valvoa. Molemmista turhaa törkyä kyllä..

EMME tosiaankaan pidä huonompina ei-vlliä! se on yleisimpiä harhaluuloja meistä. (ja surkuhupaisaa, että muut taas pitävät meitä hulluina!:) Mutta ehkä emme aina osaa olla niin luontevia muiden kanssa, kun on niin eri maailma... Ihan mistä vaan voi jutella, mutta tietysti se on kiinni aina ihmisestä, mitä kenenkin kanssa. Taivaaseen pääsee jokainen, joka uskoo ja uskoo syntinsä anteeksi. Mutta on vain yksi oikea usko. Olemme myös luterilaisia!

Vierailija
12/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ts. vain hänellä on oikeus päättää kuka tänne syntyy ja milloin, samoin kuin ihmisen kuolinpäivänkin.

lest äiti 2

Vierailija
13/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 3. vl-äiti :)

Vierailija
14/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ehkäisemättömyys perustuu myös luomistyön ja elämän kunnioittamiseen. Ehkäisy pyrkii estämään luomistyötä tai tuhoamaan jo alkanutta elämää, kun taas hed hoidot edistävät sitä. Ts ei ole väärin toimia elämän edistämiseksi mutta sen tuhoamiseksi kyllä. Kaikki hed hoidot ei tosin ole meille ok, esim sellaiset joissa käytetään vieraita soluja.

En tunne Aimo Mikkosta :) vl-äiti 2

Vierailija
15/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukujuhlissa käynti tuskaa aina..seuroihinkaan en uskalla mennä enää koskaan, kun kaikki tuijottaa ja supisee..voisin joskus käydä heränneellä tunnolla, mutta supina ja pilkka kääntävät pois..myöskin hirveää juoruilua esiintyy, miksi toimitte näin, etten voi edes harkita palaamista uskon pariin, koska se on niin rankkaa?

Vierailija
16/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoksasin muuten että tiedän tämän Aimo Mikkosen :) tai paremminkin hänen tyttärensä, nyt kun rupesit puhumaan että on opettaja

vl-äiti 2

Vierailija
17/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vain Hänellä on oikeus päättää kuka tänne syntyy ja milloin kuolee.

Miten tämä selittää hedelmöityshoitojen sallimisen?

Vierailija
18/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sukujuhlissa käynti tuskaa aina..seuroihinkaan en uskalla mennä enää koskaan, kun kaikki tuijottaa ja supisee..voisin joskus käydä heränneellä tunnolla, mutta supina ja pilkka kääntävät pois..myöskin hirveää juoruilua esiintyy, miksi toimitte näin, etten voi edes harkita palaamista uskon pariin, koska se on niin rankkaa?

En minä kyllä noin toimisi, ekä se oikein ole. Ehkä eivät osaa suhtautua? Oletko varma ettei susta vaan tunnu siltä?

Meidän sukujuhliin kyllä ei-vl sukulaiset osallistuvat mielellään.

vl-äiti 2

Vierailija
19/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja vain Hänellä on oikeus päättää kuka tänne syntyy ja milloin kuolee.

Samahan se on ahkäisyssä, mutta pointti onkin se, että on väärin yrittää estää Jumalaa luomistyössä kun taas ei ole väärin yrittää " auttaa" (huono sana, ei Jumala ihmisen apua tarvi mutten nyt keksi parempaakaan sanaa) sitä uuden elämän luomista.

2 vl-äiti

Vierailija
20/25 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle myös ihmetellään miksi en ole uskomassa, edes lasten vuoksi, ja kuiskitaan suvussa selän takana, mitä teen vapaalla ollessani (en käy baareissa tms.) On myös todettu suoraan päin naamaa, etten ole enää yhtä läheinen ihminen, koska en ole uskomassa enää, ja anoppi jaksaa kiusata seuroilla, ja kutsua puhujia kotiin, kun olemme kylässä heillä..silti kohtelevat kuin kakkosluokan kansalaista..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi