Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset eivät pysy enää kotona, vaikka koronaa on nyt eniten liikkeellä kuin koskaan

Vierailija
29.03.2022 |

Jokainen voisi tehdä oman osuutensa. Tehdä etänä töitä, tilata ruoat kotiin, harrastaa kotona liikuntaa, tavata ihmisiä Zoomin kautta.. mutta ei. Pakko päästä uimahallille, käymään kaverin luona jne.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotti katsoa kokoushotellissa viime lauantaina, kun ihmisiä tunkeili vastaanotossa ja koko hotelli oli loppuunmyyty. Onpa jännää ottaa riski sairastua ja levittää sitä edelleen. En jäänyt sinne sikojen joukkoon syömään, todellakaan.

Vierailija
42/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on saannut ihmisten mielet näin muuttumaan? Vuosi sitten ihmiset pelkäsivät koronaa ja osa jopa raivosi toisten maskittomuudesta :D 

Nyt korona jyllää pahempana kuin koskaan mutta enää ihmiset ei panikoi? :D 

Minä olen aina pitänyt koronaa pelkkänä flunssana, rokotuksia en ole ottanut, maskia en ole käyttänyt... Vuosi sitten minut olisi haukuttu pystyyn ja toilotettu että korona on paha mutta miksi ei enää? 

Nyt on rokotteet toisin kuin vielä vuosi sitten suurimmalla osalla ihmisistä.

Ja nykyiset variantit on lievempiä kuin aiemmat. Ja monet on jo sairastaneet ja saavat siitä vastustuskykyä.

Ja on tajuttu että ei korona tule koskaan loppumaan kuten flunssakaan. Ei ole järkeä ikuisesti elää karanteenissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kotoani mihinkään poistu, ellei ole pakko. V*tuttaa sopuli-ihmiset.

Vierailija
44/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kotona nyhjääminen auta. Itse olen ollut kotona koko korona ajan ja käynyt vaan pikaisesti lähikaupassa ja koiran kanssa lenkillä ja silti sain tämän taudin. En edes ymmärrä miten ja mistä.rappukäytävä ainoa paikka missä olen ilman maskia ollut.

Vierailija
45/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronahan ei katoa mihinkään sillä, että ihmiset eristäytyvät neljän seinän sisälle. Jos eristäydyttäisiin, jopa vaikka ihan täydellisesti, niin koronavirus vain odottaisi siihen saakka, että yhteiskuntaa alettaisiin avata ja kontaktit lisääntyisivät, ja sitten se ryöpsähtäisi valloilleen. Se tulee menemään yhteiskunnan läpi, sitä ei voi estää - rajoituksilla ja eristäytymisellä sitä voi korkeintaan lykätä eteenpäin, mutta sitä ei voi estää. Johan nämä kaksi vuotta on osoittaneet, etteivät rajoitukset ja eristäytyminen saa koronaa häviämään mihinkään. Mitä järkeä olisi vain lykätä eteenpäin asiaa, joka on joka tapauksessa jossain vaiheessa kohdattava? Parempi ennemmin kuin myöhemmin, jotta vihdoinkin päästään normaaliin elämään kiinni. Ne, joille korona on kolmesti rokotettunakin vakava riski, voivat itse harkita mahdollista eristäytymisen tarvettaan, mutta koko yhteiskuntaa ei voi eikä pidä heidän takiaan rajoittaa. Jos sille tielle lähdettäisiin, niin yhteiskuntahan olisi kiinni lopullisesti.

Vierailija
46/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvotti katsoa kokoushotellissa viime lauantaina, kun ihmisiä tunkeili vastaanotossa ja koko hotelli oli loppuunmyyty. Onpa jännää ottaa riski sairastua ja levittää sitä edelleen. En jäänyt sinne sikojen joukkoon syömään, todellakaan.

Ja sinä tungit vastuuttomasti kokoustamaan hotelliin koska...? Vai muiden pitäis ymmärtää pysyä kotona jotta sä saat mennä ja pitää turvallisuusharhasi?

Vierailija
47/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona häviä mihinkään, se jää kiertämään influenssan tavoin ja kaikki sen tulevat saamaan ennemmin tai myöhemmin. Kaikki halukkaat ovat nyt ehtineet ottaa rokotukset ja moni on sairastanut koronan - jotkut jo useampaan kertaan. Aika palata normaaliin. Neljän seinän sisällä kukkiminen seuraavat 10 vuotta ei ole vaihtoehto.

Vierailija
48/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mua ei kiinnosta, mulla on kolme rokotetta ja lievä tauti sairastettuna hiljattain eikä mulla ole mitään pelättävää. Jos jotakin pelottaa, niin kantsii pysyy kotona tosiaan ja tilata ne ruuat oven taa.

Vierailija
49/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tämän eristätymisen on loppua, mikään yhteiskunta ei pysy normaalina, jos kaikki vaan kyyhöttää kotona. Nyt on omasta lähipiiristä ja työyhteisöstä ollut todella moni koronassa ja kaikki riskiryhmäläisetkin selvinneet suht hyvin.

Vierailija
50/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt viimenään sovittaisi, että ne suojautuu, jotka katsovat sen tarpeelliseksi. Jokainen tietää omat sairautensa ja arvioi tilanteen sen perusteella.

Joillakin kirjoittajalla tuntuu kyllä olen jotain häikkää korvien välissä. Liekö sairastettu korona jo aiheuttanut aivoihin muutoksia.

Vierailija
51/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan on rokotteetkin otettu, että voi siirtyä normaaliin elämään. Ei ikuisuuksia voi eristäytyä. Itse elän lähes normaalisti. En kuitenkaan baareissa tai vakijoukoussa muutenkaan hirveästi käy

Maski käytössä. Työni on potilastyötä, joten ihmisiä tulee tavattua töissäkin. Tietysti turvavälit ja maskit.

Vierailija
52/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi et vain itse pysy kotona? Mitä hiivattia muiden ihmisten liikkumiset sulle kuuluu, kun PYSYT VAIN ITSE KOTONA. Korona ei tartu, jos suojaat itse itsesi. Huolehdi vastedes vain itsestäsi ja jätä muiden arvostelu. Ja piti oikein huutaa, kun kysyt kuitenkin tätä ensi viikolla uudelleen. Oletko muuten tutkituttanut pääsi, jos vielä haukut ketjuun vastanneita narsisteiksi? Ihan järjetöntä tuokin. Jos vastaukset ei tyydytä, pysy myös poissa palstalta.

Vierailija
53/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rokotteita. Sairastettu lievänä lokakuussa, ei noussut edes kuume ja yleisvointi oli hyvä. Lähinnä se eristys vähän nyppi. 

Homo

Käyttääkö joku vielä vuonna 2022 tosissaan homoa jonain haukkumasanana? Luulin, että sitä harrasti ala-asteikäiset pojat joskus 20 vuotta sitten, kun itse olin ala-asteella. Noloa, epäkypsää ja mautonta.

Homous on luonnotonta, sairaus, mielenterveysongelma, naurettavaa että tänä päivänä on ihan okei olla mieleltään sairas

No, miten se tähän liittyy? Onko korona aiheuttanut sulle dementian ja aivosumun?

Itse nostit asian esille kuukautiskivuissasi

Vierailija
54/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rokotteita. Sairastettu lievänä lokakuussa, ei noussut edes kuume ja yleisvointi oli hyvä. Lähinnä se eristys vähän nyppi. 

Homo

Käyttääkö joku vielä vuonna 2022 tosissaan homoa jonain haukkumasanana? Luulin, että sitä harrasti ala-asteikäiset pojat joskus 20 vuotta sitten, kun itse olin ala-asteella. Noloa, epäkypsää ja mautonta.

Homous on luonnotonta, sairaus, mielenterveysongelma, naurettavaa että tänä päivänä on ihan okei olla mieleltään sairas

No, miten se tähän liittyy? Onko korona aiheuttanut sulle dementian ja aivosumun?

Itse nostit asian esille kuukautiskivuissasi

Korona on todellakin aivosairaus, joillekin. 🙄

Miten korona tähän liittyy?

Vierailija
55/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe juuri sairasti koronan, ja oli meillä lievä tauti. Tällä hetkellä näen tärkeämpänä opettaa 7-vuotiasta uimaan ja ylipäätään totuttaa uimahalliin, ja opettaa muutenkin ihan tavallisia arkiasioita, kirjastossa käymistä, ravintolassa syömistä..

Meidän pienempi lapsi täyttää kohta kolme. Hän ei muista edes aikaa kun ihmiset eivät kaupoissa käyttäneet maskeja, hänelle tämä korona-aika on "normaalia". Hänenkin kohdallaan näen tärkeänä esimerkiksi kerhot, liikuntaharrastukset, yms. Hän on niin harvoin päässyt kauppaan mukaan, että Prismassa käynti on iso elämys.

Tämä ylen kolumni oli tosi hyvä:

https://yle.fi/uutiset/3-12374010

Mitä ihmeen väliä sillä on muistaako joku kolme vuotias maskitonta aikaa? Hän ei yleensäkään tule muistamaan elämästään paljon mitään ennen kouluikää, joten älä viitsi liioitella myöskään muissa asioissa lapsen kautta. Ja ihan hyvin ne lapset ovat voineet käydä siellä Prismassa koko ajan, ainakin lapsia on näkynyt kaupoissa.

Sanoisin, että huomattavan paljon isompi asia tämä on ollut isommille lapsille, esimerkiksi abeille, joiden nuoruudesta ja normaalista elämästä etäkoulu vei todella ison osan.

Ensimmäiset kolme vuotta on lapsen kehityksessä määrääviä.

Vierailija
56/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nyt Euroopan korkein korona-kuolleisuus. Suurimmassa osassa Eurooppaa pidetään maskeja eikä lähdetä koronassa kodin ulkopuolelle toisin kuin täällä. Pienillä toimenpiteillä esim hepa-suodattimet koululuokkiin ja ravintoloihin saataisiin jo huomattava parannus tilanteeseen.

Vierailija
57/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa ei olisi ollenkaan Suomessa jos olisi pidetty rajat kiinni, mutta pitäähän minä minä minä mammojen päästä ulkomaille

Vierailija
58/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä pelottaa että tässä on nyt melkoinen riski että tämä muuttuu vaarallisempaan suuntaan.

Seuraavalle variantille on kyllä otolliset olosuhteet, rokotteet jotka ei oikein toimi,sairastellaan rokotteesta huolimatta, kukaan ei oikein enää välitä, kaikki kohta sairastaa ja ei edes tiedä mitä variantia, sota, jne. kunnon booli. Delta ja Omikronhan on jo yhdistyny. Deltakron.

Vierailija
59/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalainen tutkimus kertoi että ne nuoret jotka sairastivat koronan epidemian alussa pelkäävät vähiten koronaa.

Vierailija
60/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nyt ei ole kyseessä sama koronan muoto kuin 2020. 

Meillä koko perheellä kolme rokotusta ja jokainen sai koronan helmikuussa: kahden päivän yskä ja "ihan kuin kuume nousisi, mutta ei noussut" -olo.

Joten ei todellakaan pelota mikään omikronin uudelleen tarttuminen. Onneksi elämä palaa jo normaaliin.

Ja ketä edes kiinnostaa koko korona, kun on muitakin tappavia imbesillejä lähistöllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän