Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset eivät pysy enää kotona, vaikka koronaa on nyt eniten liikkeellä kuin koskaan

Vierailija
29.03.2022 |

Jokainen voisi tehdä oman osuutensa. Tehdä etänä töitä, tilata ruoat kotiin, harrastaa kotona liikuntaa, tavata ihmisiä Zoomin kautta.. mutta ei. Pakko päästä uimahallille, käymään kaverin luona jne.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, miten joku edelleen jaksaa pauhata jostain koronasta? Minua ei korona ole kiinnostanut pätkääkään kevään 2020 jälkeen. Korona on etenkin nykyään lähes kaikille lievempioireinen kuin flunssa. Sinun elämä on kyllä aika rajoittunutta jos pelkän flunssan takia aiot vuosikausia piileskellä omassa kodissasi. No, ei ole minun ongelma.

Lähes kaikille. Niinpä niin, mutta ei kaikille. Sairaalassa on tälläkin hetkellä hoidossa koronan takia liki 1000 ihmistä Suomessa ja voit uskoa, että ei sinne sairaalaan oteta hoitoon pelkän nuhan takia. Koronaan kuolleita on yli 3000.

Minäkään en ole piielekellyt kotona näiden kahden vuoden aikana muuten kuin silloin, kun perheenjäsen oli kaksi vuotta sitten todella kipeä, mutta olisi todella lapsellista sanoa, että korona ei olisi vakavaa.

Vierailija
22/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä narsisteja täynnä koko palsta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minua kiinnostaisi muut ihmiset? 

Miksi minua kiinnostaisi millään tavalla, että joku jossakin päin Suomea kuolee koronaan tai mihin tahansa muuhun asiaan maailmassa?

Voit toki itse valita eristäytymisen, mutta järkevä ihminen elää elämäänsä niin kuin haluaa elää.

Vierailija
24/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy kuin kaupassa.

En todellakaan halua koronaa.

Minä en käy kaupassa, koska en halua koronaa!

Tilaan ostokset oven eteen.

Vierailija
25/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaako maksaa mun loisiminen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkäitä narsisteja täynnä koko palsta

Niin on.

Mitä aiot tehdä asialle?

Puhdistaa saastan

Vierailija
26/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy kuin kaupassa.

En todellakaan halua koronaa.

Mutta mitä todennäköisimmin tulet sen kuitenkin jossain välissä saamaan. Jollet sitten ole jo oireettomana sitä sairastanut. En minäkään koronaa halunnut (kukapa haluaisi olla kipeänä?) mutta niin vain sen sairastin. Asun isolla paikkakunnalla, on oikeasti mahdotonta välttyä saamasta flunssaa, tässä tapauksessa koronaa.

Vierailija
27/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rokotteita. Sairastettu lievänä lokakuussa, ei noussut edes kuume ja yleisvointi oli hyvä. Lähinnä se eristys vähän nyppi. 

Vierailija
28/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa enää? Korona ei tule katoamaan mihinkään, vaan tulevaisuudessakin mennään tartunta-aallosta toiseen niin että välillä tilanne on vähän pahempi ja välillä taas parempi. Loppuikänsäkö tässä pitäisi olla eristyksissä?

Ei kukaan jaksakaan. Meillekin riittää 2v kurimus ja kaiken välttely kun harrastukset ja kaikki kiinni. Etätyötä en voi tehdä,mies tekee, käyn kaupassa tai tilataan, käydään uimassa ja tavataan myös tuttuja. Ei voi loputtomiin elää niin rajoitetusti.

Vierailija
29/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rokotteita. Sairastettu lievänä lokakuussa, ei noussut edes kuume ja yleisvointi oli hyvä. Lähinnä se eristys vähän nyppi. 

Homo

Vierailija
30/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta pelkäsin saavani koronan ja varoin sitä kaikella tapaa paksu maski naamalla töissä ja vapaa-ajalla miltei kaikkea vältellen. Kyllä tuo Ukrainaan hyökkäys osoitti miten järjetöntä kaiken varominen ja himmatusti eläminen on. Niin kauan kuin täällä ei ole Putinin joukot, aion nauttia elämästä ja tehdä kaikkea mahdollista mitä vaan ikinä haluan ja voin. Joka aamu katson surullisena mitä Ukrainassa on tapahtunut ja mietin työstressit ja muut stressit on yhtä tyhjän kanssa. Meillä on korkeintaan jotain pikku hankaluuksia niin kauan kuin meillä on lämmin turvallinen koti, ruokaa pöydässä ja Suomeen ei ole hyökätty. Pitää muistaa se. Aikalailla suhteellista omat asiat verrattuna Ukrainasta on paennut 4 miljoonaa ja 20 miljoonaa menettänyt kotinsa.

Vierailija
31/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta on pitkä aika elämästä. Moni on turtunut eikä jaksa enää pelätä tai jättää elämättä/menemättä koronan pelossa, kun se jyllää joka tapauksessa enemmän tai vähemmän. Aina on uutta varianttia jne eikä tavallinen ihminen voi sille juuri mitään. 

Vierailija
32/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riskiryhmäläinen kolmella rokotteella ja olen tähän asti välttynyt koronalta vaikka olenkin käynyt uimahallissa, nähnyt ihmisiä ja kömyt ravintoissa syömässä. Pari kertaa jopa viihteelläkin. En jaksa enää eristäytyä. Ei elämää voi jättää elämättä. Jostain luin että jos haluaa välttää koronan pitää eristäytyä autiolle saarelle. Ja tartteehan sinnekin ruokaa. Kyllä se korona tulee jos on tullakseen. Sen takia en enää välttele ihmisten ilmoilla käymistä, mutta toki pidän maskia julkisissa ja kaupoissa.

Vierailija
33/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta pelkäsin saavani koronan ja varoin sitä kaikella tapaa paksu maski naamalla töissä ja vapaa-ajalla miltei kaikkea vältellen. Kyllä tuo Ukrainaan hyökkäys osoitti miten järjetöntä kaiken varominen ja himmatusti eläminen on. Niin kauan kuin täällä ei ole Putinin joukot, aion nauttia elämästä ja tehdä kaikkea mahdollista mitä vaan ikinä haluan ja voin. Joka aamu katson surullisena mitä Ukrainassa on tapahtunut ja mietin työstressit ja muut stressit on yhtä tyhjän kanssa. Meillä on korkeintaan jotain pikku hankaluuksia niin kauan kuin meillä on lämmin turvallinen koti, ruokaa pöydässä ja Suomeen ei ole hyökätty. Pitää muistaa se. Aikalailla suhteellista omat asiat verrattuna Ukrainasta on paennut 4 miljoonaa ja 20 miljoonaa menettänyt kotinsa.

Miksi katsot joka aamu mitä tapahtuu jossakin päin maailmaa, mille sinä et voi yhtään mitään?

Ei tuossa ole mitään järkeä. Ukrainassa soditaan joo on ikävää (?), mutta mikään ei muutu paremmaksi sen vuoksi, että sinä juuri kyyläät uutisia joka päivä. Älä sitten ainakaan ihmettele jos olet ahdistunut/pelokas ym. vastaavaa, koska sitä uutiset juuri aiheuttavat (tarkoituksella) ihmiselle.

Vierailija
34/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku uus ukrna, ja sieltä tulee mukana polio, tubi, märkärupi, hyppykuppa, hiv yms. tulijaista.

Uus rokotusrumba tulossa. Wait and see.

Eu saatiin sekasin. Vielä enemmän.

Vierailija
35/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää jaksa. Jotkut on eläneet normaalisti jo viimeiset kaks vuotta. Mä meen nyt kans.

Vierailija
36/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa korona vieläkin, en halua tulla sairaaksi, vaikka se ei olisikaan kovin hirveä tauti. En vaan halua tulla kipeäksi, ahdistaa ajatus ihan hirveästi. Joten olen kotona, mutta muut saavat mennä miten haluavat.

Vierailija
37/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias ja 3 rokotetta otettu; riskini vakavaan koronaan on todella pieni. Lisäksi käytän ihmisten ilmoilla FFP2-maskia, joka vähentää tartunnan todennäköisyyttä merkittävästi. Ravintolaruuat syön kotona, mutta muuten käyn esimerkiksi museoissa normaalisti. En ole saanut tartuntaa vaikka asun maassa, jossa on lähes koko pandemian ajan ollut huono tilanne.

Vierailija
38/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on saannut ihmisten mielet näin muuttumaan? Vuosi sitten ihmiset pelkäsivät koronaa ja osa jopa raivosi toisten maskittomuudesta :D 

Nyt korona jyllää pahempana kuin koskaan mutta enää ihmiset ei panikoi? :D 

Minä olen aina pitänyt koronaa pelkkänä flunssana, rokotuksia en ole ottanut, maskia en ole käyttänyt... Vuosi sitten minut olisi haukuttu pystyyn ja toilotettu että korona on paha mutta miksi ei enää? 

Vierailija
39/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös rokotukset suojaa.

Vierailija
40/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan on voinut elää normaalia elämää käisä pesten ja ihmisiä väistellen. Surullista, jos sinulla on edelleen pelkotiloja, mutta se liittyy sitten jo muihin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi