Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi ihmiset eivät pysy enää kotona, vaikka koronaa on nyt eniten liikkeellä kuin koskaan

Vierailija
29.03.2022 |

Jokainen voisi tehdä oman osuutensa. Tehdä etänä töitä, tilata ruoat kotiin, harrastaa kotona liikuntaa, tavata ihmisiä Zoomin kautta.. mutta ei. Pakko päästä uimahallille, käymään kaverin luona jne.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi nyt onnistuu naamatusten tapaaminen kaikenlaisissa lääkärikeskuspalveluissakin joita aiemmin tehtiin vaan puhelimen kautta koska korona.

Vierailija
2/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy kuin kaupassa.

En todellakaan halua koronaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jonnekin ulos voi mennä, mutta outoa parveilu ja kosertit influaikoina. Ostoskeskuksessa hankala asioida edes harvoin, jos ihmiset ovat joukkoina siellä. Ja muut julkiset tilat.

Vierailija
4/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi tehdä etänä eikä tilata ruokaa kotiin.

Vierailija
5/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika moni sairastanut sen äskettäin. Eivät tällöin sairastu uudestaan, eikä näin ollen vie tautia muille.

Vierailija
6/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe juuri sairasti koronan, ja oli meillä lievä tauti. Tällä hetkellä näen tärkeämpänä opettaa 7-vuotiasta uimaan ja ylipäätään totuttaa uimahalliin, ja opettaa muutenkin ihan tavallisia arkiasioita, kirjastossa käymistä, ravintolassa syömistä..

Meidän pienempi lapsi täyttää kohta kolme. Hän ei muista edes aikaa kun ihmiset eivät kaupoissa käyttäneet maskeja, hänelle tämä korona-aika on "normaalia". Hänenkin kohdallaan näen tärkeänä esimerkiksi kerhot, liikuntaharrastukset, yms. Hän on niin harvoin päässyt kauppaan mukaan, että Prismassa käynti on iso elämys.

Tämä ylen kolumni oli tosi hyvä:

https://yle.fi/uutiset/3-12374010

Vierailija
7/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut koko ajan aivan normaaliin tapaan kodin ulkopuolella, käynyt töissä, kaupoissa, harrastuksissa, mökillä jne. Minulla ei ole ollut koronaa vielä ja perheestäni se on ollut vain yhdellä lapsista, joka sai sen koulusta muutama viikko sitten.

Vierailija
8/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi nyt onnistuu naamatusten tapaaminen kaikenlaisissa lääkärikeskuspalveluissakin joita aiemmin tehtiin vaan puhelimen kautta koska korona.

Tuo pisti ajattelemaan ihan hulluja ajatuksia, kuten korona aikana olisi tosi helppo valehdella, että joku käy lääkärivastaanotolla. Kuvitella, tehdään jotain feikkivideoita lääkärivastaanotoista, feikkidiagnoosit ja lääkitykset. Paitsi ihan utopiaahan tuo olisi. Mitä tuollaisella pelleilyllä voisi saada aikaan tai miksi joku ryhtyisi tuollaiseen.

Vierailija
9/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korona ei suurimmalle osalle ole enää perusnuhaa kummempi. Mun 3 perheenjäsentä sairasti sen juuri (2 rokottamatonta, 1 rokotettu). Kaikilla oli lievät oireet, vanhimmalla (60+, rokottamaton) kaikkein lievimmät. Taisin itsekin olla koronassa muutama viikko sitten (kotitestit näytti negaa, mutta altistusta tuli niin vahvasti, että eiköhän se sitä ollut) ja oikeastaan ainut oire oli kipeä/kummallisen tuntuinen kurkku n. viikon ajan (olen rokottamaton). Ollaan toki kaikki tiettävästi perusterveitä ja itse olen ns. alkuperäisen koronan sairastanut jo keväällä -20.

Rajpitan edelleen menemisiäni silti, mutten ihmettele, miksi moni muu on jo lopettanut koronan pelkäämisen.

Vierailija
10/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt kaksi vuotta vapaaehtoisessa karanteenissa. Tässä on ollut ihan tarpeeksi aikaa ottaa rokotteet, jos sairaalareissua pelkää. Jos se ei ole mahdollista, niin se on hyvin harmillista, mutta en aio viettää seuraavatkin kaksi vuotta yksiössäni, siltä varalta että samaan uimahalliin sattuu osumaan joku riskiryhmäläinen, joka ei voi jostain syystä ottaa rokotteita eikä voi pysyä poissa sieltä hallistakaan.

Vierailija
11/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme rokotusta ja sairastettu korona. Ei paljon kiinnosta enään himmailla rokotevastaisten suojelemiseksi.

Vierailija
12/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa enää? Korona ei tule katoamaan mihinkään, vaan tulevaisuudessakin mennään tartunta-aallosta toiseen niin että välillä tilanne on vähän pahempi ja välillä taas parempi. Loppuikänsäkö tässä pitäisi olla eristyksissä?

Vierailija
13/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jokainen huolehtisi itsestään.

Vierailija
14/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet otettuna, ja korona sairastettuna kahden päivän nuhakuumeena. Jos naapurin mummolta on jäänyt piikit väliin, kun uskoo pelotteluja, voi voi. Ei ole minun ongelmani. 

Vierailija
15/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat alkaneet käydä jumpassa, konserteissa, teatterissa, oopperassa, sauvakävelyllä, ym.

Kunpa jokainen huolehtisi itsestään.

Vierailija
16/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe juuri sairasti koronan, ja oli meillä lievä tauti. Tällä hetkellä näen tärkeämpänä opettaa 7-vuotiasta uimaan ja ylipäätään totuttaa uimahalliin, ja opettaa muutenkin ihan tavallisia arkiasioita, kirjastossa käymistä, ravintolassa syömistä..

Meidän pienempi lapsi täyttää kohta kolme. Hän ei muista edes aikaa kun ihmiset eivät kaupoissa käyttäneet maskeja, hänelle tämä korona-aika on "normaalia". Hänenkin kohdallaan näen tärkeänä esimerkiksi kerhot, liikuntaharrastukset, yms. Hän on niin harvoin päässyt kauppaan mukaan, että Prismassa käynti on iso elämys.

Tämä ylen kolumni oli tosi hyvä:

https://yle.fi/uutiset/3-12374010

Mitä ihmeen väliä sillä on muistaako joku kolme vuotias maskitonta aikaa? Hän ei yleensäkään tule muistamaan elämästään paljon mitään ennen kouluikää, joten älä viitsi liioitella myöskään muissa asioissa lapsen kautta. Ja ihan hyvin ne lapset ovat voineet käydä siellä Prismassa koko ajan, ainakin lapsia on näkynyt kaupoissa.

Sanoisin, että huomattavan paljon isompi asia tämä on ollut isommille lapsille, esimerkiksi abeille, joiden nuoruudesta ja normaalista elämästä etäkoulu vei todella ison osan.

Vierailija
17/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en vaan jaksa enää eristäytyä. Rokotteet otettuna ja tauti sairastettu. Se tuli lapsen koulusta, joten ei siltä pysty eristäytyä. Ja kyllä aion lähteä kylpylään viikonloppuna.

Vierailija
18/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asiantuntijakin ehti jo tokaisemaan, että nyt tärkeämpää huolehtia mielenterveydestä kuin Koronasta.

Vierailija
19/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä hoidan potilaat kotisohvalta käsin

Vierailija
20/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pysyn kotona. Ei mulla ole ketään ihmistä jota tapaisin. Miks sanot että en pysy kotona, kun nimenomaan pysyn ja tiukasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän