Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä etuuksista olet valmis luopumaan?

Vierailija
14.09.2015 |

Täh?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:58"]

Lomarahoista. Sairaan lapsen hoidosta riittäisi 80 % palkka, kuitenkin ilman ensimmäisen päivän karenssia. Omista sairaslomista ei pitäisi tippua Kelan päivärahoille jo yhdeksän päivän kuluttua. Karenssipäivä on ok.

Helatorstain ja loppiaisen palkallisuudesta voi luopua. Julkisella sektorilla lomien maksimimäärä voisi olla 35 päivää. Sunnuntailisät voisi puolittaa, mutta lauantaista pitäisi vastaavasti saada yhtä paljon palkkaa.

Omalla kohdallani suostuisin myös palkattomiin talkoovapaisiin, esim. pari viikkoa vuodessa. Hoito- ja opetusalalle ne eivät sopisi. Olen kuntapuolella töissä 8-16.

[/quote]

Miksi omasta sairastumisesta sinun mielestäsi pitää tullaa kovempi rangaistus kuin lapsen sairastumisesta?

Vierailija
22/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssipäivä saikutteluun käy mulle. Mutta sit sairastelun etua ei saa leikata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaraha on kiva, mutta ei mitenkään pakollinen. Jos sitä leikattaisiin tasaisesti kaikilta (myös kansanedustajilta) voisin olla mukana. Vappu, helatorstai ja loppiainen voisi olla palkattomat, jos näin olisi kaikilla muillakin. Voisin myös olla viemättä lapsiani päivähoitoon, jos olisin työtön, jos kuitenkin heille järjestyisi hoitopaikka heti työllistyttyäni. Lapsilisästä voisin ehkä luopua pakon edessä, jos se otettaisiin esim. kaikilta yli 2000 e ansaitsevilta pois. 38 päivän lomaa en ole koskaan nähnytkään (muuta kuin joillain työkavereilla), 30 riittää hyvin.

Vierailija
24/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään.

Saamme: 

-kuntoutustukea

-sairaspäivärahaa

-2x vammaistuki

-elarit kelalta

-lapsilisä

yht nettona 3065e 

Vierailija
25/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:04"]

En mistään.

Saamme: 

-kuntoutustukea

-sairaspäivärahaa

-2x vammaistuki

-elarit kelalta

-lapsilisä

yht nettona 3065e 

[/quote]

Lisäys 4 henkinen perhe

Vierailija
26/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:00"]

Lomarahoista. Sairaan lapsen hoidosta riittäisi 80 % palkka, kuitenkin ilman ensimmäisen päivän karenssia. Omista sairaslomista ei pitäisi tippua Kelan päivärahoille jo yhdeksän päivän kuluttua. Karenssipäivä on ok.

Helatorstain ja loppiaisen palkallisuudesta voi luopua. Julkisella sektorilla lomien maksimimäärä voisi olla 35 päivää. Sunnuntailisät voisi puolittaa, mutta lauantaista pitäisi vastaavasti saada yhtä paljon palkkaa.

Omalla kohdallani suostuisin myös palkattomiin talkoovapaisiin, esim. pari viikkoa vuodessa. Hoito- ja opetusalalle ne eivät sopisi. Olen kuntapuolella töissä 8-16.

[/quote]

Miksi omasta sairastumisesta sinun mielestäsi pitää tullaa kovempi rangaistus kuin lapsen sairastumisesta?

[/quote]

En ole aikaisempi kommentoija, mutta nykyäänkään ei ole lakiin kirjattu, että sairaan lapsen hoidosta saisi palkallisen vapaapäivän. Vapaapäivän kyllä. On siis työpaikkoja, joissa se on jo nykyään palkatonta.

Jos omasta sairaudesta ei saa palkkaa, tulee helposti tartuttamaan työkaverit. Lapsen sairauden kohdalla tätä ei tapahdu, koska olet itse terve. Voisi olla, että useampi miettisi vaihtoehtoisia lapsenhoitojärjestelyjä.

Vierailija
27/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:54"]Puoluetuesta, teollisuuden tuista ( jos yritys ei investoi  Suomeen), suuresta osista väylähankkeista toistaiseksi. Lisäksi veronkierto kuriin, nyt yritykset voivatmelkin laillisesti kiertää verotuksen. Tukkikaa porsaanreiät, niin sillä saadaan jo talous tasapainoon.
[/quote]
Samaa mieltä, mutta verokikkaileva pääministeri tuskin on...

Vierailija
28/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään, miksi minun pitäisi maksaa yrityspomojen sössimiset? Minä olen kyllä kuluttanut ihan kiitettävästi, ostanut suomalaista ja matkistanut Kreikassa, molemmat maat on hoidettu. Maksakoot ne jotka tämän taloustilanteen ovat sössineetkin, minun parin tonni palkkani ei tätä maata kaada, olen palkkani ansainnut.

Minusta jokainen yli 50 000 tiienaava voisi alentaa palkkansa 50 000, vielä tienaisi tuplaten sen kuin minä ja ihnan kohtuullista elämää minäkin elän, niukkaa mutta omilla tuloillani, jos joudun palkastani tinkimään voi olla että en omillani tule toimeen.

Vierailija
29/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukiin 10 % leikkaus ja lomarahat veks

Vierailija
30/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

Ei pidäkään, mutta nyt esitetyissä leikkauksissa omasta sairastumisesta rankaistaan rajusti ja lapsen sairastumisesta ei yhtään. Kohtuullinen omavastuu on ok. Käsittääkseni jo nyt on ongelma, että sairaita lapsia tuodaan päivähoitoon väkisin. 

Vierailija
31/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kotimaan päivärahat (mutta päivä usein silloin pidempi eli ylityökorvaukset tai mahdollisuus saldovapaaseen jäisi voimaan)

- asuntolainan korkovähennys

- ehkä vielä pieni vähennys lapsilisään

- helatorstai ja loppiainen lauantaiksi, ei kuitenkaan palkattomia vapaita

- sovituksia ajaksi (esim. kaksi vuotta) lomarahan puolitus

Vierailija
32/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:49"]

Lomarahoista. En ole koskaan tajunnut sitä, että kesälomalla, jolloin en edes ole töissä, saan lähes tuplapalkan.

[/quote]

TÄMÄ!!!! 

Sitten rikkaiden lapsilisät pois, myös puoluetuet on lakkautettava kokonaan tai +90% pois. En käsitä miten puolueet voivat saada miljoonia euroja kansalaisten pussista?!

Vierailija
33/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:08"]

En mistään, miksi minun pitäisi maksaa yrityspomojen sössimiset? Minä olen kyllä kuluttanut ihan kiitettävästi, ostanut suomalaista ja matkistanut Kreikassa, molemmat maat on hoidettu. Maksakoot ne jotka tämän taloustilanteen ovat sössineetkin, minun parin tonni palkkani ei tätä maata kaada, olen palkkani ansainnut.

Minusta jokainen yli 50 000 tiienaava voisi alentaa palkkansa 50 000, vielä tienaisi tuplaten sen kuin minä ja ihnan kohtuullista elämää minäkin elän, niukkaa mutta omilla tuloillani, jos joudun palkastani tinkimään voi olla että en omillani tule toimeen.

[/quote]

Huom: palkan alennus vähentää valtion ja kunnan verotuloja

Huom2: kuka tekisi vaativaa ja stressaavaa työtä, jossa pitkistä päivistä ei makseta mitään ylityökorvauksia, vaan kohtuullisen iso kk-palkka korvaa sitä? moni varmasti vaihtaisi kahdeksan tunnin työpäiviin, jos palkkakaan ei korvaisi menetettyä vapaa-aikaa

Vierailija
34/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 21:11"]

Sitten rikkaiden lapsilisät pois, myös puoluetuet on lakkautettava kokonaan tai +90% pois. En käsitä miten puolueet voivat saada miljoonia euroja kansalaisten pussista?!

[/quote]

siis -90%

Vierailija
35/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-jäsenmaksun verovähennys ja asuntolainan korkovähennys voitaisiin poistaa. Asumistukeen katto, nyt tuet menevät sijoittajille. Lomarahan puolitus. 38 lomapäivän menetys kirpaisee, mutta menköön sekin. Subjektiivinen päivähoito-oikeus sitä oikeasti tarvitseville eli ei niin, että isompi hoitoon ja itse vauvan kanssa kotona. Yksityislääkärikäynneistä voisi poistaa Kela-korvauksen. Opintotuki tuohon brittien mallin suuntaan lainaperustaisemmaksi. Tupakka- ja alkoholiveroa sekä makeisveroa voi korottaa. Muutamat arkipyhät normityöpäiviksi eli ei mitään keskellä viikkoa kirkollisvapaita (loppiainen ja helatorstai).

Vierailija
36/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaan ehtoja voi kiristää, esim. vaatia 25 vuoden työhistoriaa. Tai poistaa koko vapaat. Asuntolainojen korkovähennykset voi poistaa. Vanhempainvapaasta ei tarvitse kertyä lomaa. Julkiselta sektorilta pois se, että äitiysloman ensimmäiset neljä kuukautta ovat palkallisia. Lomien maksimi 30 päivään. Loppiainen ja helatorstai pois. 80 % palkkaa kaikilta sairasloma- ja lapsen hoitopäiviltä.

Vierailija
37/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3000 € eläkkeistä, kaikista bonuksista, johtajien isoista palkoista, veroparatiiseihin siirtyvitä voitoista, suomalaisten tytäryhtiöitten "lainankorkoina" ja "konserniavustuksina" ulkomaille siirtymistä voitoista.

Vierailija
38/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen sektorin pidemmät lomat ovat seurausta vanhasta neuvottelutuloksesta, jossa palkankorotusvaatimukset korvattiin pitkään töissä olleitten pidemmillä lomilla. Näitäkin on sittemmin leikattu, esim. talvikausipidennys on poistettu.

Vierailija
39/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiaisen ja helatorstain palkallisista vapaista, myös asuntolainan korkovähennyksestä ja parin seuraavan vuoden yleiskorotuksista olisin valmis luopumaan. 30 lomapäivää riittäisi minulle tässä taloustilanteessa, 38 päivään minulla olisikin ollut vielä 10 vuotta edessä. Lapsilisiin voisi mielestäni asettaa jonkinlaisen perheen tulorajan - tässä tilanteessa on mielestäni turhaa, että niitä maksetaan myös sellaisille, joilla ne automaattisesti siirtyvät lapsen säästötilille seisomaan. Me tienaamme yhdessä noin 5500e kuussa ennen veroja, ja vaikka meillä ne suoraan lapsen tarpeisiin menevätkin, koen että voisimme pärjätä ilmankin. Myös monista kunnallisista palveluista olisin valmis luopumaan tai maksamaan enemmän. Vuorolisiin en sen sijaan koskisi, koska mielestäni ne ovat ennenkaikkea korvaus menetetystä vapaa- ja perheajasta sekä epäsäännöllistä työstä. Jossain pitää mielestäni näkyä myös se, että esim. kolmivuorotyö kuluttaa ihmistä henkisesti ja fyysisesti enemmän päivätyöhön verrattuna. Itse teen 8-16 päivää, joten omaa lehmää ei vuorolisien suhteen ojassa ole.

Olen valmis osallistumaan talkoisiin joustamalla monestakin asiasta, mutta edellyttäisin vastaavasti, ettei Suomi voi toimia kansainvälisenä sosiaalitoimistona, kuten täällä on jo todettukin. Peräänkuuluttaisin myös vahvasti hallituksen ja eduskunnan moraalista velvollisuutta näyttää oikeaa esimerkkiä näissä talkoissa - ei pelkästään pieniä näennäisiä tekoja omaa minäkuvaa kiillottamaan.

Vierailija
40/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2 lapsisilta perheiltä lapsilisät pois. Jos noin palhon haluaa lisääntyä, niin se pitää olla valmis maksamaan täysin itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi