Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä etuuksista olet valmis luopumaan?

Vierailija
14.09.2015 |

Täh?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea olen valmis pienentämään sillä ehdolla että tuloraja poistetaan ja lainan ehtoja muutetaan. Muista etuuksista en edes tiedä mitään.

Vierailija
2/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä, jotka eivät kosketa minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista. En ole koskaan tajunnut sitä, että kesälomalla, jolloin en edes ole töissä, saan lähes tuplapalkan.

Olisin myös valmis luopumaan palkallisista pyhäpäivistä.

t. insinööri

Vierailija
4/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivän lomaoikeudesta, vaikka vielä en ole sitä edes saavuttanut. 1,5 vuoden päästä olisi loma pidentynyt.

Sairaslomapalkasta ja ylityölisästä en suostuisi luopumaan, saati oikeudesta sopia työehdoista.

Vierailija
5/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Etuuksien karsiminen ei korjaa paskan vertaa taloustilannetta.

Vierailija
6/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuesta. Ei sillä vajaalla satasella ole niin suurta merkitystä, olenpahan nostanut kun kerran olen siihen oikeutettu.

Vierailija
7/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailta lapsilisät pois.

Vierailija
8/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä talouden katastrofaalisessa tilanteessa olen valmis luopumaan asuntolainan korkojen verovähennyksestä, osasta lomarahoja (esim. puolet) ja yleiskorotuksista parin vuoden ajan. Lisäksi olen valmis luopumaan suuresta määrästä yhteiskunnan tuottamia palveluja ja toimintoja mistä tahansa ei-kriittiseltä osa-alueelta. Tai siis olisin valmis luopumaan, ellemme päästäisi maahamme valtavaa määrää elintasosiirtolaisia. Koska kuitenkin päästämme, niin en ole valmis luopumaan vapaaehtoisesti yhtään mistään, koska ei meillä voi kovin paha tilanne ollakaan jos on kerran varaa toimia koko maailman sosiaalitoimistona.

Vierailija
9/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista mäkin. Aivan ihme systeemi. Saada nyt ylmääräinen toimintatonni loman kunniaksi.

Vierailija
10/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista ja lapsilisistä. Olettaen että ne lähtis tasapuolisesti kaikilta.

Vierailija
11/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoluetuesta, teollisuuden tuista ( jos yritys ei investoi  Suomeen), suuresta osista väylähankkeista toistaiseksi. Lisäksi veronkierto kuriin, nyt yritykset voivatmelkin laillisesti kiertää verotuksen. Tukkikaa porsaanreiät, niin sillä saadaan jo talous tasapainoon.

Vierailija
12/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ehdotuksista sairauslomapäivä ok ja loppiainen js helatorstai palkattomiksi. Työpäivääni en pidennä ja vuosilomaani lyhennä,elämässä on muutakin kuin työ

Vierailija
13/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaoikeudesta 38 --> 30 sekä lomarahojen puolittamisesta.

Luulen kyllä, että isompi palkkaiset eivät suostu lomarahojen pienentämiseen...

Mutta, mutta. Onkohan kukaan ehtinyt laskea, paljonko valtion ja kuntien verotulot pienenevät lomarahojen puolittamisesta? Työnantajille siitä olisi säästöä, mutta kenelle muulle. En usko, että tuolla perusteella tulisi yhtään uutta työpaikkaa.

Vierailija
14/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helatorstai, vappu, loppiainen, subjektiivinen päivähoito-oikeus muista kuin sosiaalisista tai lääketieteellisistä syistä.

Vierailija
15/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista, loppiaisen ja helatorstain vapaapäivistä, sunnuntailisistä, asuntolainan korkojen verovähennyksestä, lapsilisistä.

Vierailija
16/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuen voisi muuttaa samanlaiseksi kuin Briteissä. Eli tuki on isolta osin lainaa, mutta lainaa ei tarvitse maksaa takaisin ennen kuin vuositulot ylittävät n. 20 000 euroa. Syntyisi säästöjä, mutta yhdenkään opiskelijan loppuelämä ei olisi pilalla, jos töitä ei löytyisi.

Vierailija
17/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoista. Sairaan lapsen hoidosta riittäisi 80 % palkka, kuitenkin ilman ensimmäisen päivän karenssia. Omista sairaslomista ei pitäisi tippua Kelan päivärahoille jo yhdeksän päivän kuluttua. Karenssipäivä on ok.

Helatorstain ja loppiaisen palkallisuudesta voi luopua. Julkisella sektorilla lomien maksimimäärä voisi olla 35 päivää. Sunnuntailisät voisi puolittaa, mutta lauantaista pitäisi vastaavasti saada yhtä paljon palkkaa.

Omalla kohdallani suostuisin myös palkattomiin talkoovapaisiin, esim. pari viikkoa vuodessa. Hoito- ja opetusalalle ne eivät sopisi. Olen kuntapuolella töissä 8-16.

Vierailija
18/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:52"]

Tässä talouden katastrofaalisessa tilanteessa olen valmis luopumaan asuntolainan korkojen verovähennyksestä, osasta lomarahoja (esim. puolet) ja yleiskorotuksista parin vuoden ajan. Lisäksi olen valmis luopumaan suuresta määrästä yhteiskunnan tuottamia palveluja ja toimintoja mistä tahansa ei-kriittiseltä osa-alueelta. Tai siis olisin valmis luopumaan, ellemme päästäisi maahamme valtavaa määrää elintasosiirtolaisia. Koska kuitenkin päästämme, niin en ole valmis luopumaan vapaaehtoisesti yhtään mistään, koska ei meillä voi kovin paha tilanne ollakaan jos on kerran varaa toimia koko maailman sosiaalitoimistona.

[/quote]

Näistä minäkin oilsin valmis luopumaan jos ei toimittaisi koko maailman sosiaalitoimistona. Muutenkin olen matalapalkkainen (bruttopalkka 2200€/kk), joten en todellakaan halua tukea elintasosiirtolaisia. Maksamme kuitenkin täydet hoitomaksut eikä saada mitään tukia mistään.

Vierailija
19/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet pois tai ainakin niin, että ne ovat kiinteä summa. Nyt kaikki sossun rahoilla tuppaavat Rööperiin, mikä ensiasunnon ostajalle tarkoittaa holtittomia asuntojen hintoja sekä rahojen siirtoa veronmaksajien taskusta sijoittajien pussiin. Eli kaksinkertainen tappio nuorille aikuisille. Reilua?

Asumistuki voisi olla kiinteä 350 euroa. Olisi intressiä muuttaa vähän kauemmas, jolloin rahaa jäisi muuhunkin. Nyt on intressissä hankkia 650 euron yksiö, koska se on maksimisumma minkä saa. Halvempaa ei kannata, koska mitään ei itse hyödy.

Vierailija
20/54 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 20:52"]Rikkailta lapsilisät pois.
[/quote]
siis olet itse rikas kun olet valmis luopumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi