Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muutan yhteen yrittäjän kanssa, tuleeko minustakin yrittäjä?

Vierailija
29.03.2022 |

En ole samalla alalla kuin mieheni. Mutta siis, jos jäisin työttömäksi, saisinko edes työttömyyskorvausta, jos avopuolisolla on yritys?
Kokemuksia niiltä, joiden puoliso on yrittäjä ja palkkatyössä oleva jäänyt työttömäksi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaankaan tule.

Voi jessus ...

Ei tuo mikään tyhmä kysymys ole. Aikuinen poikani asui luonani vielä jonkin aikaa opinnoistaan valmistumisensa jälkeen ja koska minä olin yrittäjä, meidän piti vakuuttaa TE-toimisto siitä, että hän ei työskentele minun yritykselleni. Yritys tarjosi asiantuntijapalvelua (koulutusta, konsultointia, työnohjausta) ja hän oli päättänyt ammattikoulun... moni olisi voinut ihan itse päätellä, ettei hän pysty sellaisia hommia tekemään, mutta niin vaan piti käydä paperisota läpi ennen kuin Te-toimistossa uskottiin.

Konsultointi juuri on sellainen ala jota voi tehdä minkä tahansa alan osaaja joten periaatteessa poikasi olisi aivan hyvin voinut tehdä firmasi lukuun oman ammattialansa konsultointia. Siksipä viranomaisten täytyi varmistaa että näin ei ole.

Vierailija
22/22 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa työkkärin oletus on, että voit työllistyä puolison yritykseen, ja se pitää erikseen osoittaa että ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi