Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työkkärin työvalmennuksen voi lopettaa?

Vierailija
29.03.2022 |

Haluaisin ystävälliseti lopettaa

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi sietämätön, niin ne potkivat sinut pihalle.

Vierailija
2/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään jos et halua menettää kelakorvausta. Jos korvauksen menettäminen ei haittaa, jätä vaan väliin koko p askan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään jos et halua menettää kelakorvausta. Jos korvauksen menettäminen ei haittaa, jätä vaan väliin koko p askan.

Olen työömarkkinatuella ja työkkäri pakotti johonkin valmennukseen. nyt sain jotain kotiläksyjä ja ahdistaa koko paska! Pommittivat soitoilla ja kutsuilla viikottain!

Vierailija
4/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä valmennuksessa nyt on niin kamalaa?

Vierailija
5/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Ne pakottaa johoki kouluun "kun et oo löytänyt töitä" ja sit pitää selvitellä kaikkea minne oon hakenut, ja sit ne valittaa "joo, nää ei oo tarpeeks hyviä" Kamalaa ja alistavaa. Lisäksi pitäis mennä johonki orja työharjoittteluu niiden käskystä !

Vierailija
6/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, oletko koskaan ollut itse? se on ajan ja rahan ja vaivan haaskausta. Jonni joutavaa paskan jauhamista. Ei edistä kenenkään muun paitsi valmentajan työllistymistä. Aikuisten oikeesti. Nekin rahat voisi käyttää työttömän palkkatukeen, jossain puljussa jolla ei ole vara palkata ketään, mutta töitä olisi.

Vierailija
7/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä? Teet tehtävät, haet työtä ja siinä se. Ei ihme että meitä työttömiä syrjitään kun osa on tuollaisia patalaiskoja vä tyksiä.

t. työtön joka tekee kaikkensa saadakseen työtä

Vierailija
8/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työömarkkinatuella ja työkkäri pakotti johonkin valmennukseen. nyt sain jotain kotiläksyjä ja ahdistaa koko paska! Pommittivat soitoilla ja kutsuilla viikottain!

Moni väärinymmärtää tuon "pakotuksen". Se ei välttämättä ole ollut mitään pakotusta vaan on voinut olla vain painostusta. Tosin nyt, kun nimi on paperissa, niin asia on miten on.

Mutta kuten yllä jo joku sanoi, niin kannattaa vetää homma lekkeriksi. Älä enää vastaa puhelimeen, jätä kotiläksyt tekemällä tai tuherra niihin jotain epäasiallista ja anna muutenkin mahdollisimman epämotivoitunut kuva itsestäsi. Kun teet sen oikein, niin sinulle ei voida antaa karenssia koska teknisesti ottaen kuitenkin osallistut toimintaan, mutta hommasta tulee täysi vitsi eivätkä valmentajat jaksa katsella sellaista.

Vierailija
9/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni väärinymmärtää tuon "pakotuksen". Se ei välttämättä ole ollut mitään pakotusta vaan on voinut olla vain painostusta. Tosin nyt, kun nimi on paperissa, niin asia on miten on.

Mutta kuten yllä jo joku sanoi, niin kannattaa vetää homma lekkeriksi. Älä enää vastaa puhelimeen, jätä kotiläksyt tekemällä tai tuherra niihin jotain epäasiallista ja anna muutenkin mahdollisimman epämotivoitunut kuva itsestäsi. Kun teet sen oikein, niin sinulle ei voida antaa karenssia koska teknisesti ottaen kuitenkin osallistut toimintaan, mutta hommasta tulee täysi vitsi eivätkä valmentajat jaksa katsella sellaista.

Pääsekö enää koskaan työkkärin asiakkaaksi jos tekee näin?

Vierailija
10/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on työkkärin työvalmennus? TE-palveluissa tunnetaan työhönvalmennus, mutta onko sekin liian vaativaa sinulle? Kamalaa, jos joutuu soittamaan työnantajalle?

Vierailija
11/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pakottaa johoki kouluun "kun et oo löytänyt töitä" ja sit pitää selvitellä kaikkea minne oon hakenut, ja sit ne valittaa "joo, nää ei oo tarpeeks hyviä" Kamalaa ja alistavaa. Lisäksi pitäis mennä johonki orja työharjoittteluu niiden käskystä !

Valmentaja ei ole viranomainen. Eli sillä ei ole valtuuksia pakottaa sinua mihinkään. Tosin viranomainen (kuten työkkärivirkailija) ei myöskään voi pakottaa ihmistä jos ei ole lakipykälää joka sallisi juuri sellaisen pakottamisen. Esimerkiksi kouluun ei voi Suomessa pakottaa ketään muuta paitsi niitä alaikäisiä joita koskee oppivelvollisuus.

Vierailija
12/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se edes tarpeen, jos ei halua töihin? Saadaanhan etuus katkolle.

Vierailija
13/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap.

Sulla on sielä työkkärissä tehtynä se suunnitelma, jonka tekoon olet itse osallistunut, ja sen hyväksynyt joko netissä tai ihan allekirjoittanut paikanpäällä, yhtä lailla, olet sitoutunut siihen suunnitelmaan, se on sopimus mitä sun pitää noudattaa että olet oikeutettu saamaan työttömyysetuutta.

Sun omasta tilanteesta nyt sitten riippuu paljon, eli minkä ikäinen olet, minkälainen koulutus, minkälainen terveys jne. Oletko typin asiakas vai et.

Mutta muuten, jos haluat työhönvalmentajan asiakkuuden lopettaa kesken, sun pitää pyytää siihen lupa työkkäriltä, muuten saat 3kk karenssin. Voit ehkä hakea sairaslomaa jos niin kovasti ahdistaa. Mutta, joka tapauksessa, jos et pysty käymään edes työhönvalmentajalla, joka yrittää parhaansa mukaan auttaa sua pääsemään elämässä eteenpäin, niin miten voit olla edes työkykyinen? Töissä ollessakin pitää tehdä aina kaikenlaista, ja kaikki ei aina ole kivaa ja mieluista.

Siihen suunnitelmaan vielä. Siinä on pakollista se, että se suunnitelma pitää tehdä ja se pitää sun hyväksyä. Siinä suunnitelmassa pitää olla että haet töitä tai sopivaa koulutusta. Käytännössä mikään muu ei ole pakollista. Siihen ei ole pakko laittaa että "menen työkokeiluun" mutta siinä pitää jotain olla, niinkuin nyt tuo työhönvalmennus sulla siinä on tehtävä joka edistää sitä että joskus pääsisit töihin. Jos sua ei niiden ammattilaisten ehdotukset nappaa, sun pitää itse keksiä jotain tilalle, mitä sä haluat itse tehdä että saisit paremmin työpaikan. Susta se on kiinni.

Vierailija
14/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pääsee. Ei sitä voi kieltää. Tosin tuossa ei edes ehdotettu työkkäristä eroamista. Työkkäristä eroaminen onnistuu paljon helpommin ihan vaan tekemällä siitä ilmoituksen työkkärin nettisivuilla.

Vierailija
15/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmentaja ei ole viranomainen. Eli sillä ei ole valtuuksia pakottaa sinua mihinkään. Tosin viranomainen (kuten työkkärivirkailija) ei myöskään voi pakottaa ihmistä jos ei ole lakipykälää joka sallisi juuri sellaisen pakottamisen. Esimerkiksi kouluun ei voi Suomessa pakottaa ketään muuta paitsi niitä alaikäisiä joita koskee oppivelvollisuus.

Juuri näin. Ja kun ei ole koulutusta eikä osaamista eikä työkokemusta eikä halua mennä opiskelemaan, niin silloin joutuu hyväksymään sen, että ohjataan ikäviin töihin. Onneksi kieltäytyminen on työttömän oikeus.

Vierailija
16/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun ole pakko olla työkkärin asiakas

Vierailija
17/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat usein ihan hukassa työkkärin kanssa eivätkä tiedä alkuunkaan omia oikeuksiaan. Saati että osaisivat toimia niin, että maksimoivat oman etunsa. Monille aivan hallintojärjestelmän peruskäsitteet kuten virkamies tai lakitekstin sanatarkka velvoittavuus ovat hepreaa.

Vierailija
18/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, oletko koskaan ollut itse? se on ajan ja rahan ja vaivan haaskausta. Jonni joutavaa paskan jauhamista. Ei edistä kenenkään muun paitsi valmentajan työllistymistä. Aikuisten oikeesti. Nekin rahat voisi käyttää työttömän palkkatukeen, jossain puljussa jolla ei ole vara palkata ketään, mutta töitä olisi.

Tuo työttömien pompottamisessa eniten ärsyttääkin, kun maassa olisi oikeasti tarpeellistakin hommaa tehtävänä, myös julkisella puolella. Mutta ei, mieluummin maksetaan palkkaa työttömänpompottajalla kuin vaikka vanhuksen luona käyvälle kotihoitajalle.

Vierailija
19/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja kun ei ole koulutusta eikä osaamista eikä työkokemusta eikä halua mennä opiskelemaan, niin silloin joutuu hyväksymään sen, että ohjataan ikäviin töihin. Onneksi kieltäytyminen on työttömän oikeus.

Niille joilla on koulutuksessa tai CV:ssä ongelmaa ei ole enää vuosikymmeniin ollut kysyntää työmarkkinoilla.

Vierailija
20/70 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa! Simputusta on koko homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi