En jaksa enää yrittää :(
Tämä on nyt valitusvirsi, olen kerta kaikkiaan ihan loppu. Yritän yleensä ajatella positiivisesti mutta tuntuu ettei enää jaksa pinnistää.
Olen kolmen lapsen totaaliyh, teen pienipalkkaista työtä ja yritän työn ohella lukea parempaa ammattia. Yritän tehdä töitä vähintään 45-50 tuntia viikossa, että saisin jotenkin rahat riittämään. Koskaan ei ole sekuntiakaan vapaa-aikaa, ja ehdin nukkua ihan hirveän vähän että saan kaiken edes jotenkuten hoidettua.
Olen pitänyt kunnia-asiana, että elätän itse perheeni ja että me pärjätään. Mutta ei me vaan enää pärjätä :( En saa lapsia kenellekään niin paljoa hoitoon, että voisin tehdä enää yhtään enempää töitä vaikka nyt sitten palkka laskee.
Miten te muut jaksatte päivästä toiseen...? Minusta alkaa tuntua, että en enää jaksaisi.
Kommentit (10)
Kolmen lapsen yh :(
Hae saikkua. Esim selkäkipu, mahakipu tms. Ettei joku tee lasua masennuksen takia. Lomaile pari viikkoa ja nauti.
Pysähdy sen verran, että istut pöydän ääreen laskemaan perheesi taloutta.
Harvoin neuvon ketään sossun asiakkaaksi, mutta nyt ihan oikeasti, lapsesi tarvitsevat sinua, ei työpaikka! Paljonko saat käteen nyt, paljonko saisit vaikka puolta vähemmillä tunneilla, paljonko tekemättä mitään. Ota huomioon mahdollisuus toimeentulotukeen.
Kun olet pienipalkkainen, arvelen, että et välttämättä saa käteen juurikaan enempää, kuin kotona ollessa.
Tietysti työstä ei kannata kokonaan luopua!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]Pysähdy sen verran, että istut pöydän ääreen laskemaan perheesi taloutta.
Harvoin neuvon ketään sossun asiakkaaksi, mutta nyt ihan oikeasti, lapsesi tarvitsevat sinua, ei työpaikka! Paljonko saat käteen nyt, paljonko saisit vaikka puolta vähemmillä tunneilla, paljonko tekemättä mitään. Ota huomioon mahdollisuus toimeentulotukeen.
Kun olet pienipalkkainen, arvelen, että et välttämättä saa käteen juurikaan enempää, kuin kotona ollessa.
Tietysti työstä ei kannata kokonaan luopua!
[/quote]
Just näin.
Kela maksaa ansiosidonnaista sairauspvärahaa!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]
Pysähdy sen verran, että istut pöydän ääreen laskemaan perheesi taloutta. Harvoin neuvon ketään sossun asiakkaaksi, mutta nyt ihan oikeasti, lapsesi tarvitsevat sinua, ei työpaikka! Paljonko saat käteen nyt, paljonko saisit vaikka puolta vähemmillä tunneilla, paljonko tekemättä mitään. Ota huomioon mahdollisuus toimeentulotukeen. Kun olet pienipalkkainen, arvelen, että et välttämättä saa käteen juurikaan enempää, kuin kotona ollessa. Tietysti työstä ei kannata kokonaan luopua!
[/quote]
Mitä sossu sanoo, jos vaan "huvikseen" tekee vähemmän töitä kuin mihin olisi mahdollisuus? Olin kuvitellut, että siitä saisi jotakin sanktiota...
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:41"]
Kela maksaa ansiosidonnaista sairauspvärahaa!
[/quote]
Mutta vasta kun omavastuuaika on kulunut, ja jos on pari viikkoa saikulla niin sitä ei ehdi saada...
Tarviiko sanoa että huvikses teet vähemmän, sanot ettei ole tarjolla ja että lapsenhoidolta et pysty!
Jää työttömäksi. Yksinhuoltajana saat hyvät tuet.