Lue keskustelun säännöt.
Solgarin kelp ja vajaatoiminta
14.09.2015 |
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Syön siihen Thyroxinia, mutta mitään muita mahdollisia juttuja ei ole testattu eikä lääkäri halua niitä testata.
Syön vitamiineja ja kelpiä. Se selvästi piristää mua. Mutta hikoilen aivan mielettömästi, kun syön niitä. Ilman niitä en hikoile oikeastaan ollenkaan ja olen paljon väsyneempi. Samoin aina selkä alkaa menemään jumiin ja sitä särkee, kun en syö niitä. En tiedä voiko lääke vaikuttaa siihenkin, mutta tuntuu siltä.
Mahtaakohan tuo hikoilu tasoittua koskaan? Nyt mulla on ollut viikon tauko Kelpistä ja sitä ennen hikoilin noin kaksi kuukautta. Jopa imuroidessani alkoi kasvot hikoilemaan!
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tjaa-a, nyt kun googlasin niin sitä suositeltaisiinkin. Itse katsoin vaan Kelpamaxin kyljestä että ei kilpirauhaspotilaille. Tiedä sitten!
Varoitus on purkin kyljessä siksi, että kelp kiihdyttää kilpirauhasta eikä näin ollen sovi kilpirauhasen liikatoimintaa sairastaville. Vajaatoiminnassa sopii kohtuullisina annoksina.
Juuri luin Duodecimin artikkelin, missä LT Schalin sanoi, että mm. merilevän syöminen voi johtaa hypotyreoosiin!
Toisessa jutussa (Askel terveyteen) kehotetaan nauttimaan merilevää "hoitona" (lievään) vajaatoimintaan.