Lataisitko ekaluokkalaisen puhelimeen pelejä?
Hankittiin koulun alkua varten puhelin lapselle, jotta saadaan soiteltua puolin ja toisin. Lapsi kinuaa koko ajan pelejä puhelimeensa ja taitaa kavereillaan ollakin. Lapsi vaan niin puhelimensa perään, etten ole halunnut laittaa pelejä jottei ole niiden kimpussa leikkimisen, lukemaan harjoittelun jne sijaan. Iltapäiväkerhossakaan vanhemmat eivät ole rajaamassa pyhelimen käyttöä.. Lapsi kiukkuaa että kaikilla muilla on pelejä, miksi hän eis aa edes yhtä!
miten tekisitte?
Kommentit (12)
No en todellakaan. En ole vielä edes raottanut tynnyrin kantta.
Tuota, hänellä ei siis ole internet yhteyttä puhelimessa? Koska jos on, niin ei se kyllä kovin kummoista hakkeria tarvitse että sinen ilmaisia pelejä saa ladattua. Meillä ekaluokkalaisella oli pelejä, joitain poistettiin kun olivat liian koukuttavia, osa peleistä on mielestäni erinomaisia kuten esim geometry dash, siinä voi tehdä omia tasoja eli opetella tuollaisten tekoa itsekkin. Hieman tuota iltistä ihmettelen, jos siellä oikeasti saa pelata, meillä kyllä koko koulupäivä (koulu+ iltis) oli ilman kännykkää ja sitä myös vahdiitiin aikuisten toimesta. Kotona sitten vanhemmat asettaa rajat, meillä on se max tunti päivässä.
Ohhoh. Äiti joka ei anna ekaluokkalaisensa ladata puhelintaan täyteen pelejä. On siis olemassa vielä fiksuja ihmisiä. Lataa nyt muutama ettei lapses jää ihan pihalle kavereiden jutuista mutta pidä aikarajat pelaamiselle.
Itse otan aina oman lapsen ja hänen kavereiden puhelimet talteen keittiöön kun tulevat meille etteivät vaan vetäydy suljettujen ovien taakse pelaamaan.
Tottakai, lataa itse pelejä, tosin vain ilmaisia. Koulussa ja ip kerhossa puhelinten käyttö kielletty, joten eivät siellä pelaile tai vertaile kännyköitä. Kotona harrastaa useana päivänä viikossa liikuntaa, joten kovin usein ei edes pääse pelaamaan. Eli pelimäärät ovat mielestäni hänellä täysin ok. Jos pelaa liikaa, rajoitan.
Kyllähän sitä varmaan voi yhden tai kaksi laittaa. Pitää vaan muistaa sopia säännöistä puhelimen käytössä että lapsi sitten tekee muutakin eikä vain sitä puhelinta räplää. Tuskinpa tuosta mitään haittaa on. Nettiyhteyttä en kyllä laittaisi,koska sitten notkuu siellä ja tilailee itse mitä tahansa pelejä.
Kyllä meidän ekaluokkalainen latasi ihan itse niitä pelejä puhelimeensa. Mä en tajua niistä hölkäsen pöläystä.
Ei kai kaikki pelit ole aina kategorisesti huonoja ja "vie aikaa järkevältä toiminnalta"..?
Lataa jokin lukemista ja laskemista kehittävä peli, niitä on vaikka kuinka paljon.
Leikki on lapsen työtä, se saa olla paitsi kehittävää niin myös hauskaa. Jotkut kännypelit on ihan hyvä keino siihen kehittymiseen.
Tietenkin lataan, tai siis yhdessä lataamme. Yksin en anna latailla ja siksi tarkistankin säännöllisesti, mitä kaikkea puhelimesta löytyy.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:08"]
Kyllä meidän ekaluokkalainen latasi ihan itse niitä pelejä puhelimeensa. Mä en tajua niistä hölkäsen pöläystä.
[/quote]
Olet huono vanhempi. Vastuutonta tuonlainen! Kyllä vanhemman pitää sen verran pysyä kehityksessä mukana, että osaa EKALUOKKALAISENSA puhelinta valvoa!!!
On nettiyhteys, muttei osaa käyttää muuta kuin youtubeen kirjoittaa robin tai anna abreu :)
mitjä olisi hyviä oppimispelejä tytölle? Ap