Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi veroilmoituksen saaminen kestää toisille niin kauan ja silti sama vika päivä?

Vierailija
29.03.2022 |

Kaikilla on se huhtikuun loppuun mennessä pitää olla ilmoitettuna asiat, mutta toisilla on jo kuukausi sitten voinut käydä ilmoittamassa ja itellä näy vielä mitään ja mitään ei ole pudonnut postiluukustakaan. Ärsyttää kun pitää venyttää viimeseen asti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko joillekuille muuten vielä paperinen veroilmoitus?

Vierailija
2/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika päivä ei ole kaikille sama. Osalla se on vasta toukokuussa, ja toukokuussakin on ainakin kaksi mahdollista päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omaverossa voi käydä pitkin vuotta ilmoittamassa vähennyksiä ja korjaamassa veroilmoitusta, ei tarvitse odotella sitä päätöstä.

Itse korjasin tietoni viime vuodelta jo helmikuussa suoraan sinne verotietoihin. Nyt on omaverossa päätös viime vuoden verotuksesta, eikä tarvitse korjata kun kaikki tiedot on jo oikein. 

Vierailija
4/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli eilen viesti Suomi.fi kautta. Vaimollakin oli ehdotus valmiina, mutta ei ollut saanut mitään viestiä siitä. Näille paperisten versioiden tilailijoille onkin oikein , että saavat odottaa.

Vierailija
5/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omaverossa voi käydä pitkin vuotta ilmoittamassa vähennyksiä ja korjaamassa veroilmoitusta, ei tarvitse odotella sitä päätöstä.

Itse korjasin tietoni viime vuodelta jo helmikuussa suoraan sinne verotietoihin. Nyt on omaverossa päätös viime vuoden verotuksesta, eikä tarvitse korjata kun kaikki tiedot on jo oikein. 

Näin on voinut tehdä iät ja ajat ja olen myös tehnyt. Mut mistä tähänkin putkahti tuo vastarannan kiiski alapeukkuineen?

Vierailija
6/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on voinut tehdä iät ja ajat ja olen myös tehnyt. Mut mistä tähänkin putkahti tuo vastarannan kiiski alapeukkuineen?

Miksi kehua sillä, että laittaa työmatkavähennykset Kelan työmarkkinatukien lisäksi jo helmikuussa  verottajan sivuilla?

Meillä osa tarvittavista papereista valmistuu vasta niin myöhään, että tuollainen aikataulu ei edes olisi mahdollinen. Lisäksi tarvitsen tiedot kaikista verottajan ennakkoon saamista tiedoista, ja nekään eivät ole aina saatavilla alkuvuodesta vielä.

Vierailija
7/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla ole sama. Esim. minulla se on kesäkuu.

Veroilmoituksia tehdään pitkin vuotta, yksityishenkilöiden lisäksi yritykset yms. veroilmoitus annetaan tilikausittain, joka ei ole kalenterivuosi.

Vierailija
8/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska viisas kryptoja mainaava ihminen jättää verot maksamatta ja laittaa ilmoitukseen vähennyksenä näytönohjain hankinnat ja ne sitten laskevat itse jääkö siitä mitään verotettavaa vai ei.

Vierailija
9/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä, kaikki kunnossa (osakkeet, vuokrat, kryptot) ja kertaheitolla. Kauheeta kikkailua pääomatulojen kanssa ja lopulta sain vielä tonnin takaisin :) Mahtavaa, että nuo pääomatulot ovat samassa "korissa" kaikki ja voi kikkailla ristiin niiden kanssa.

Vierailija
10/10 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma täällä, kaikki kunnossa (osakkeet, vuokrat, kryptot) ja kertaheitolla. Kauheeta kikkailua pääomatulojen kanssa ja lopulta sain vielä tonnin takaisin :) Mahtavaa, että nuo pääomatulot ovat samassa "korissa" kaikki ja voi kikkailla ristiin niiden kanssa.

Miten olet voinut tehdä aikaisemmin, verottajaltahan tuli juuri uudet ohjeet kryptojen verotukseen liittyen? Vähennyksiä poistettu ja muutenkin uudelleen tulkittu asioita veronmaksajien vahingoksi. Veikkaan, että laskelmasi menevät uusiksi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi