Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarhan sijainen - lakkoon?

Vierailija
13.09.2015 |

Olen päiväkodissa hoitajasijaisena, töihin tarvittaessa kutsuttava. Pitääkö minun mennä töihin yleislakkopäivänä 18.9? Siis saisinko lakkoilla vai pitääkö mennä, jos tulee pula työntekijöistä? Tai esimerkiksi, jos on kaupankassalla vuokratyöntekijänä. Tarviiko silloin mennä pyydettäessä töihin? Kysyn vain teoreettisesti, toki voisin vain sanoa, etten muuten vaan pääse hlökohtaisista syistä :D Olen nuori ja tyhmä, suokaa anteeksi oudot kysymykseni. En muutenkaa ymmärrä näistä lakkoilun pelisäännöistä mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun. Ei oo lakko, se on luvaton poissaolo

Vierailija
2/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitolle pitää ilmoittaa lakkoilusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin liittoon kuulut?

Vierailija
4/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:40"]

Mihin liittoon kuulut?

[/quote]

En mihinkään, en ole koskaa kuulunut. Teen vain satunnaisia sijaiskeikkoja sivuduunina opintojen ohella. Kannattaisiko pätkätyöläisenkin kuulua aina johonkin liittoon? Pienestä palkasta sellaseenkin vielä menisi rahaa kaiken maailman verojen ja tyellien lisäksi. Ei houkuttele.

Vierailija
5/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit et voi mennä lakkoon. Kuumet kuulu liittoon.

Vierailija
6/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuulua liittoon, jos haluut lakotella

Vierailija
7/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina ei ole mikään yleislakkopäivä!

Vierailija
8/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:40"]

Mihin liittoon kuulut?

[/quote]

En mihinkään, en ole koskaa kuulunut. Teen vain satunnaisia sijaiskeikkoja sivuduunina opintojen ohella. Kannattaisiko pätkätyöläisenkin kuulua aina johonkin liittoon? Pienestä palkasta sellaseenkin vielä menisi rahaa kaiken maailman verojen ja tyellien lisäksi. Ei houkuttele.
[/quote]
YKT, ns. Loimaan liitto, siihen kannattaa kuulua. Se on siis pelkkä kassa, ei ammattiliitto. Maksu on pieni, ja voit muiden ehtojen täyttyessä joskus saada ansiosidonnaista.

Tutki nyt tuo itse netistä, kannattaako liittyä, kun tulosi ovat ilmeisesti pieniä ja satunnaisia. Mutta myöhemmin varmasti kannattaa.

Vierailija
9/9 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi oikea lakko, eli työrauha ei olisi voimassa, niin lakkovahdit eivät varmaan päästäisi sinua töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän