Paineen tunnetta hampaassa, menisitkö hammaslääkäriin?
Eli hampaassa tuntuu voimakasta painetta, siinä on kaksi isoa reikää joista toinen on todella iso ja syvä (peittää n. 1/4 purupinnasta) ja lisäksi yksi pienempi reikä. Kipua hampaassa on tuntunut maaliskuun lopusta asti mutta välillä se on ollut ihan oireeton. Pitäiskö mennä hammaslääkäriin?
Kommentit (14)
Hammaslääkäriin mokoman takia? Nehän nauraa sinut ulos.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:56"]Oletko idiootti?
[/quote]
Ei vaan mun hampaat on mennyt pilalle suurimmaksi osaksi syömishäiriöstä johtuvan oksentamisen takia enkä millään haluaisi että kukaan (edes hammaslääkäri) huomaisi mitään. Hävettää niin paljon.
Multa poistettiin viime viikolla poskihammas,johon juurihoito epäonnistui.Lääkäri sanoi,että toi paineen tunne on kipua! Hammas poistettiin,ikävä kyllä kipua on kestänyt jo viikon verran kun kuoppa jäi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:56"]Oletko idiootti?
[/quote]
Ei vaan mun hampaat on mennyt pilalle suurimmaksi osaksi syömishäiriöstä johtuvan oksentamisen takia enkä millään haluaisi että kukaan (edes hammaslääkäri) huomaisi mitään. Hävettää niin paljon.
[/quote]
Miksi kysyt että MENISITKÖ hml? Ei, en todellakaan menisi, jos koko hampaani olisi reikien peitossa useita kuukausia -.- en missään nimessä menisi -.-
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:56"]Oletko idiootti?
[/quote]
[/quote]
Miksi kysyt että MENISITKÖ hml? Ei, en todellakaan menisi, jos koko hampaani olisi reikien peitossa useita kuukausia -.- en missään nimessä menisi -.-
[/quote]
Koska mä meen vaan sillon jos on pakko esim. jos tulehdus voisi levitä leukaluuhun ja siitä vielä pidemmälle. Pelottaa ja hävettää niin hirveesti mutta kaipa tässä pitäisi jotakin tehdä...
Päivitystä tilanteeseen: kävin eilen särkypäivystyksessä ja juurihoito aloitetaan pian. Hammas oli pahasti tulehtunut ja siellä oli mätää joten hyvä että tuli käytyä.
-ap
Siis sä kävit SÄRKYpäiVystyksessä eilen paineen takia.
Eikö sinne mennä yleensä vähän eri asian takia?
Mulla on hampaasta iso pala irti ja sain ajan kolmen kuukauden päähän.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:54"]
Suosittelen, itselläni oli joskus samankaltaisia oireita ja tarvitsin juurihoidon.
[/quote]
Mulla ihan sama! Juurihoito tuli noilla oireilla.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 07:29"]Siis sä kävit SÄRKYpäiVystyksessä eilen paineen takia.
Eikö sinne mennä yleensä vähän eri asian takia?
Mulla on hampaasta iso pala irti ja sain ajan kolmen kuukauden päähän.
[/quote]
Kirjotin alotusviestissä että kipua oli tuntunut jo maaliskuusta asti eli särky oli jo aika kovaa. Ja kannatti mennä, hammas oli pahasti tulehtunut ja sen sisällä oli mätää.
Siinä vaiheessa kun tuntuu painetta, siellä on tosiaan jo mätää ja verenmyrkytyksen vaara ja siihen voi kuolla. Puolta vuotta ei todellakaan kannattaisi odotella.
Huonokuntoiset hampaat voivat jopa tappaa, joten hävettää tai ei niin ne -on hoidettava- kuntoon! Hampaiden tulehdukset voivat levitä mm. sydämeen ja verenkiertoon. Siksi on käsittämätöntä, että tiedostetaan hampaiden huono kunto mutta ei tehdä asialle mitään. Hyvä että ap rohkaistui vihdoin.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 15:07"]Huonokuntoiset hampaat voivat jopa tappaa, joten hävettää tai ei niin ne -on hoidettava- kuntoon! Hampaiden tulehdukset voivat levitä mm. sydämeen ja verenkiertoon. Siksi on käsittämätöntä, että tiedostetaan hampaiden huono kunto mutta ei tehdä asialle mitään. Hyvä että ap rohkaistui vihdoin.
[/quote]
Sen takia ja myös hygieniasyiden takia käsittämättöntä. "Pilluni haisee viidettä päivää, menisinkö suihkuun? Vähän kyllä hävettää että päästin hajun näin pitkälle, mutta..."
Aivan järjetöntä edes kysyä!
Suosittelen, itselläni oli joskus samankaltaisia oireita ja tarvitsin juurihoidon.