Työpaikkani homehtui ja sairastuin. Mitä teen?
Olen vakituisessa työpaikassa ja työpaikkani on homehtunut pahoin. Olen joutunut nostamaan peruslääkitykseni aivan tappiin ja silti en ole enää työkykyinen.
Mitä minun kannattaa tehdä? Hakeminen toiseen työpaikkaan kuulostaa teoriassa helpolta, mutta käytännössä ihan mahdotonta, koska hakijoita on aina noin 100 paikkaa kohti ja lisäksi alallamme lähes kaikki työpaikat ovat todella pahasti homeessa. Mitä teen?
Kommentit (21)
Tottakai, mikäs muukaan. Sairaanhoitajilla tai vastaavilla on kuitenkin mahdollisuus hakea homehtuneista kunnan tiloista vaikka yksityiselle puolelle töihin.
Millaista työtä teet? Olethan raportoinut asiasta työterveyteen? Meillä työkaverille järjestettiin työpiste viereisestä rakennuksesta, kun oireili niin pahasti. Onneksi kohta muutetaan koko porukka.
Vaihdat työpaikkaa, työtä, jäät kotiin tai kärsit, eihän siinä ole vaitoehtoja. Suurin osa julkisista rakennuksista on homeessa. Homeoikeudenkäynteihin on ihan turha lähteä.
sh, kotona
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:29"]
Tottakai, mikäs muukaan. Sairaanhoitajilla tai vastaavilla on kuitenkin mahdollisuus hakea homehtuneista kunnan tiloista vaikka yksityiselle puolelle töihin.
[/quote]
Yksityiset toimivat usein julkisissa raennuksissa. Eikä niitä töitä riitä kaikille sairaanhoitajille.
Näitä juttuja vastaan on turha taistella. Kun altistuu pahasti homeelle on elämä melkein pilalla. Minä olen eläkkeellä "mielenterveys"-syystä, kun tuosta oikeasta syystä ei eläkkeelle pääse. Niin on monet muutkin.
Minkä ikäisenä jäit mielenterveyssyystä eläkkeelle? Minkälaisen eläkkeen sait? Millä alalla olit?
ap
Millaista hullua sitä kannattaa sitten esittää, että pääsee mielenterveysoireiden vuoksi eläkkeelle, mutta ei joudu kuitenkaan suljetulle osastolle?
Mä hakisin vaan aina uudelleen sairaslomaa noiden homeoireiden takia. Ja sit hakisin jonkunlaista sisäistä siirtoa eri kouluun (jos siis käsitin oikein ja olet opettaja). Ainakin joillakin paikkakunnilla tuollainen mahdollisuus on olemassa, eli jos toisesta koulusta avautuu paikka, sinut siirretään sinne ja sun paikka laitetaan auki. Kannattaa tuotakin selvittää. Mutta terveytensä kustannuksella hometyöpaikassa oleminen oireisena ei kannata, eli sairaslomaa ensi hätään vaan!
Sipilän sairauslomajutut on kyllä ihan perseestä, jos sairastaminen johtuu työpaikasta. Meidänkin työpaikalla oirehtii yli puolet opettajista.
Mä jouduin myös syömään hometyöpaikallani koko ajan allergialääkkeitä ja homeenhaju siellä oli sietämätön. Onneksi sain uuden työpaikan.
Otan osaa. :( Opiskelen opeksi ja olen astmaatikko, joten huolestuttaa ja kovasti. Pitäisi varmaan keksiä joku muun työnkuva kuin perus koulussa opettaminen, jos haluan takuuvarmasti selvitä töistä yhtenä kappaleena. :/ Noh, ehkä perustan jonkun telttakoulun ja kuulette sitten minusta uutisten loppukevennyksessä joskus kymmenen vuoden kuluttua.
Käy kyllä sääliksi sinua, joka opiskelet opettajaksi ja jolla on jo astma. Itse kestin opettajan työtä 15 vuotta ja sen jälkeen astma puhkesikin homekoulussa. Nyt tuleva urani on ihan kysymysmerkki.
Minulla menee jatkuvasti kortisonia nenään, allergialääkkeita ja astmalääkkeitä maksimit ja silti en ole työkuntoinen.
Mitä työterveyslääkäri on asiaan sanonut?
Läheiselläni oli sama juttu. Työterveyslääkäri kielsi enää menemästä töihin kyseiseen paikkaan. Työnantaja joutui järjestämään töitä toisesta pisteestä.
Opettaja?