Mikä mun peukaloa vaivaa?!
Osaako kukaan kertoa mikä mun peukaloa vaivaa?
Helvetillinen kipu, vaikee saada suoraksi, tuntuu niiku se siis koko ajan itestää vetäytys koukkuun. Ja sit siin ihon alla tuntuu semmonen kiintee möhkäle, kiinteä patti, joka kulkee peukalon koko alimman nivelen matkan. siis niiku sisäpuolella. Tää on alkanu iha yhtä äkkiä, äske huomasin..
Mikä tätä vaivaa ja miten mä saan sen parantumaan?!? Tää on perseestä.
Kommentit (5)
Missä ne kaikki palstalääkärit on, kun kerrankin niitä tarvittas?!? :D
En osaa sanoa. Luin netistä että on olemassa esim. hiihtäjän peukalo jolloin keskimmäinen nivel jotenkin hiihtäjän kaatuessa jää kiinni porkkaan siis siihen liittyvään kiinnitysnauhaan kiinni ja jää porkan allekko sitten peukku ja siihen kohtaan voi tulla
murtuma tms. Siellä peukussa on kanssa nivelsiteitä olemassa ja ne voi paukkua ja revähtää.. Minulle sanottiin päivystyksessä
että minulla ei pitäisi olla murtumia peukalossa kun noin viikko sitten otettiin
röntgen kuvaa, mutta nyt viikon päästä
kaatumisesta sieltä peukalon sisältä vain
särkee(minusta vähän niin kuin luusta) että jos joku nivelkapseli sitten on mennyt siellä rikki, (kuka noista voi sanoa mitään kun ei ole koulutettu, mutta päivystykseen eivät ota koska olen siinä jo käynyt ( että
päivystyksessä eivät ota kantaa saan mennä ja yrittää saada aikaa muualta heidän puolesta esim. terveyskeskusaikaa mutten taida saada sellaista että pitää yrittää työterveydestä ja sieltä saa ehkä vain pari niitä nopeita aikoja päivässä.. en oikein tiedä toimiiko homma jos päivystyksessä on lausuttu jotenkin sitten kuitenkin väärin asia, mutta kukaan ei katso toista kertaa sitä murtumamahdolisuutta vaikka kyllähän se tietty voi olla joku nivelkapselin hajoaminen jota en vain tunne asiaa eikä kukaan viitsi sitä edes sitten tarkistaa vaiko miten homma on nyt niin vaikeaa sitten vaikka ei ole kunnossa..
särkee sitten että en tiedä onko joku
nivelkapseli sitten räjähtänyt siellä sisällä
Miksi kukaan ei ole vastannut tähän?