Olisitko mieluummin pahasti allerginen eläimille vai kyvytön saamaan lapsia?
Olettaen että sinulla ei olisi lapsia ennestään.
Todellakin olisin mieluummin hedelmätön. Eläimistä saa niin paljon enemmän iloa kuin ihmisistä (lapsista) ja voi sitä vaikka adoptoida jos ihan pakko olisi.
Kommentit (68)
Tällaiset ketjut tekevät minusta rankasti konservatiivisen. Itseasiassa tämä saa minut voimaan pahoin.
No kai se valtio tietää tästä etukäteen ja toivottaa tulijat tervetulleiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:21"]
On vähän eriasia hoitaa omia jälkeläisiä ja jatkaa sukuaan kun viettää elämä niin että elukat on sen keskipiste.paljonkos koiran keskiikä onkaan? Isoilla kuusi vuottakin on jo hyvä saavutus.
[/quote]Kaikilla ei ole tarvetta jatkaa omaa sukuaan (aika itsekäs asenne muuten) ja vaikka olisikin koira tai joku muu eläin, onko se elämän keskipiste? Ja jos on, vaivaako se sinua, jos niin miksi ihmeessä? Iloitse sinä jälkeläisistäsi ja anna muiden iloita eläimistään. Kumpikaan ei ole toista parempi tai huonompi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:26"]
Kyllä meiltä elukat lähti kun lapsia saatiin.Onhan ne todellakin lapsettomien lapsen korvikkeita..
Nuorena on kissoja ja koiria ja ne tuntuu taivaallisen ihanilta ja super tärkeiltä mutta kyllä se siitä ohitse menee kun tulee se kuuluisa vauvakuume!!Tsemppiä nuoret naiset..aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin..:)
[/quote]Ei meiltä lemmikit mihinkään lähteneet kun lapsia saimme. Miksi olisi lähtenyt - kas kun EIVÄT ole mitään korvikkeita.
[/quote]
Kyllä ne useimmille parikymppisille tyttösille on..ja kuvittelevat että eivät ikinä halua lapsia kun se kissa tai koira on niin ihku ja maailman tärkein.Niin ne oli mullekin..en sitä kiellä mutta kyllä se mieli siitä muuttu..
Se mikä nuorena tuntuu tosi tärkeeltä ei välttämättä ole enää kovin tärkeää vanhemmalla iällä..
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:30"]
Tällaiset ketjut tekevät minusta rankasti konservatiivisen. Itseasiassa tämä saa minut voimaan pahoin.
No kai se valtio tietää tästä etukäteen ja toivottaa tulijat tervetulleiksi.
[/quote]
Jesh!!!Joku järkeväkin täällä!Veit jalat suustani!
Lemmikkien pitäminen on vastoin omaa etiikkaani. Ei vain mahdu omaan oikeudenmukaisuuden käsitykseen, miten luontokappaleen voi vangita (jalostaa sairaaksi etc.) vain oman viihtymisen vuoksi. Eläimet luonnossa riittää mulle. Joten eläinallergialla ei mitään merkitystä. Lapsettomuuskaan ei haittaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:28"]
Kyllä meiltä elukat lähti kun lapsia saatiin.Onhan ne todellakin lapsettomien lapsen korvikkeita..
Nuorena on kissoja ja koiria ja ne tuntuu taivaallisen ihanilta ja super tärkeiltä mutta kyllä se siitä ohitse menee kun tulee se kuuluisa vauvakuume!!Tsemppiä nuoret naiset..aikansa kutakin sano pässi kun päätä leikattiin..:)
[/quote]Ei meiltä lemmikit mihinkään lähteneet kun lapsia saimme. Miksi olisi lähtenyt - kas kun EIVÄT ole mitään korvikkeita.
[/quote]
Kyllä ne useimmille parikymppisille tyttösille on..ja kuvittelevat että eivät ikinä halua lapsia kun se kissa tai koira on niin ihku ja maailman tärkein.Niin ne oli mullekin..en sitä kiellä mutta kyllä se mieli siitä muuttu..
Se mikä nuorena tuntuu tosi tärkeeltä ei välttämättä ole enää kovin tärkeää vanhemmalla iällä..
[/quote]Ja siinä vaiheessa ihanasta lemmikistä tuli elukka joka sai lähteä lasten tieltä. Kaikilla ei onneksi ole noin.
Olisin mieluummin kyvytön saamaan lapsia. Joka tapauksessa en luultavasti lapsia hanki, koska ei kiinnosta ja musta tulisi surkea äiti. Joten kohtuni on ihan turha. Ja jos jostain syystä haluaisinkin ja luonteeni yhtäkkiä muuttuisi, voin tietenkin adoptoida. Nyt mulla on kissa, enkä pystyisi luopumaan siitä. Se vähentää stressiä ja piristää mun arkea. N21
Kyvytön saamaan lapsia. Itseasiassa olisn halunnut olla, niin se olisi ollut tosi hyvä syy ei-hankkia lapsia eikä sitten ikinä vatvoa sitä, että olisko pitänyt. Ihan vilpittömästi sanon näin. Lisäksi nuoruuden rakkain harrastukseni hevostelu olisi sitten saanut jäädä väliin, jos olisin pahasti allerginen, joten vastaan kyllä tosiaan tuo kyvytön saamaan lapsia.
Onhan ne lapsetkin tuoneet jotain hyvää mun elämääni, mutta mä en ole ihan varma olenko mä heidän elämään ja enemmän mulla on tuskaa äitiyden kanssa ollut kuin ilon hetkiä. Odottelen toki, että josko sekin tässä vielä kääntyy. Kun terapiaa käyn etc.
Allerginen. Ja mitäp sinä tiedät lapsistani saamastani ilosta. Se on aivan järisyttävä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:40"]
Olisin mieluummin kyvytön saamaan lapsia. Joka tapauksessa en luultavasti lapsia hanki, koska ei kiinnosta ja musta tulisi surkea äiti. Joten kohtuni on ihan turha. Ja jos jostain syystä haluaisinkin ja luonteeni yhtäkkiä muuttuisi, voin tietenkin adoptoida. Nyt mulla on kissa, enkä pystyisi luopumaan siitä. Se vähentää stressiä ja piristää mun arkea. N21
[/quote]
Juuussst tätä mää tarkoitan!!!Voi lapset rakkaat kun on dramaattista!!Tiiätkö kun kaikista tuntuu tossa iässä just tolta?Et se kissa on niin lutu ihana ja paras..mutta kyllä se mieli siitä muuttuu...
Hirveesti lastenvihaajia vauvapalstalla
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:40"]
[/quote]
Juuussst tätä mää tarkoitan!!!Voi lapset rakkaat kun on dramaattista!!Tiiätkö kun kaikista tuntuu tossa iässä just tolta?Et se kissa on niin lutu ihana ja paras..mutta kyllä se mieli siitä muuttuu...
[/quote]
Voi muuttuakin, mutta silloin voin adoptoida. Joka tapauksessa on hyvin epätodennäköistä, että musta tulee yhtäkkiä mieleltäni terve ihminen, joka pystyy hillitsemään kiukkupuuskansa, nousemaan aikaisin aamulla ja elämään toista ihmistä varten meluisassa ja likaisessa stressaavassa ympäristössä. Jos joku raiskaisi minut ja Suomessa ei saisi tehdä aborttia, mä olisin hyvin todennäköisesti yksi niistä ravistelijaäideistä. Siksi en halua lasta. Vittuako se sulle kuuluu. Parempi, että on vähemmän ihmisiä tällä planeetalla. N21
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:47"]Hirveesti lastenvihaajia vauvapalstalla
[/quote]
Vapaaehtoinen lapsettomuus on eri asia kuin lapsiviha.
[/quote]
Tälläiset ihmiset oksettaa mua. Tietenkin ne eläimet lähtee tuollaisilta ihmisiltä kun kakara(t) saadaan. Tuollaisille "ihmisille" ei edes tulisi luovuttaa eläimiä. Oikea kysymys lienee, minkä takia ne eläimet alunperin on sinne talouteen edes hankittu?! Näillä edellämainituilla ihmisillä on korvien välissä todellista vikaa! Aivan kuin eläimet olisi jotain kertakäyttötavaraa!
Mulle eläimet ei todellakaan ole mitään lapsien korvikkeita ja ihan vapaaehtoisesti oon lapseton. Miksi pitää puhua kaikkien muiden puolesta?! Lapsien hankkiminen tähän maailmaan on sitäpaitsi äärimmäisen itsekäs teko. Varsinkin länsimaissa. Vauvakuumetta ei oo ollut, eikä varmasti tulekaan. 30 v. jo mittarissa. En pidä edes lapsista, varsinkaan vieraiden. Vielä vähemmän pidän lapsien vanhemmista. Joten ihan tulla lässyttämään tänne kaikkien naisten puolesta.
Vastaukseni on kyvytön saamaan lapsia, ilman minkäänlaista epäröintiä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:47"]Hirveesti lastenvihaajia vauvapalstalla [/quote] Vapaaehtoinen lapsettomuus on eri asia kuin lapsiviha.
[/quote]
Näin juuri. Itse koen tekeväni lapsille palveluksen sillä etten lisäänny itse.
Tietysti valitsisin hedelmättömyyden!
"Joten ihan turha tulla lässyttämään tänne kaikkien naisten puolesta."
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]Koskahan se mieli muuttuu aj minusta tulee jotain muuta kuin "rakas lutunen lapsi"? Olen nyt muutamaa vuotta vaille 50 ja yhä "jumaloin" eläimiäni. Ja rakastan myös lastani.
Allerginen! Olenkin jo nyt ollut koko elämäni, eikä ole mielestäni vaikuttanut millään tapaa negatiivisesti mihinkään. Jos ei omia lapsia taas voisi saada niin hyvin paljosta jäisi paitsi