Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhusten ulkoilu-, kauppa ym. apua aiotaan toteuttaa vapaaehtoistyönä, miksei meitä työttömiä palkata mieluummin?

Vierailija
28.03.2022 |

Olisi helppoa työtä, joka auttaisi työelämään siirtymisessä ja vähän sosiaalisia kontakteja elämään. Vaikka sitten puhelinta kautta jos ei muuten. Ja mitä kuulin radiosta, niin tämä apu liittyy ilmeisesti koronarajoituksiin. Eli autetaan niitä, joilla ei ole lähipiiriä, joka voisi auttaa. Itsekin voisin lähteä tuollaiseen hommaan, jos saisin vähintään nettona 10 e/h-palkkaa eli semmosta tyypillistä henk.koht.avustajan palkkaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, ettei kaikki tee vain rahasta, vaan on aitoa auttamisenhalua.

Vierailija
2/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on joka paikkaan niin hirmuiset vaatimukset. Kodinsiivoukseenkin tyyliin "onhan sinulla paljon kokemusta siivoamisesta..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei halua maksaa palkkaa tuosta 🤷

Ei edes sitä 10€/h...

Miksi maksaa palkkaa kun ilmaiseksikin saa?

Vierailija
4/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, ettei kaikki tee vain rahasta, vaan on aitoa auttamisenhalua.

Samaan aikaan työttömät joutuu olemaan kotona, kun joku muu tekee ilmaiseksi sen, mihin joku toinen (joka ei ole syntynyt niin lahjakkaaksi, että kelpaisi minne vain) voitaisiin palkata osa-aikaisesti. Nekin palkkarahat menisi takuuvarmasti kulutukseen kansantalouden rattaita pyörittämään eikä jäisi tilille makoilemaan.

Vierailija
5/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei halua maksaa palkkaa tuosta 🤷

Ei edes sitä 10€/h...

Miksi maksaa palkkaa kun ilmaiseksikin saa?

Niinpä, mutta itse olen semmoinen tapaus, että en kykene paljoa tuota ihmeellisempään hommaan. Olisi minusta edes se hyöty, mutta ei ole mitään järkee lähtee ilmaiseksi, kun jo bussi- ja junamatkatkin maksaa...

Vierailija
6/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset hae hoiva-avustajaksi tms? Töitä löytyy aivan varmasti. 

Vierailija
7/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tahansa ei niihin hommiin, muuten sinne hakeutuvat mummonryöstäjät. Pitää olla aidosti ystävällinen ja kunnollinen, kiinnostunut.

Vierailija
8/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut henk.koht.avustajaksi, mutta niissäkin pitäisi olla ajokortti ja auto käytettävissä. Joskus tulee jotain satunnaista vastaan, mutta ei mitään kovin pitkäkestoista.

ap

Vierailija
9/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä tahansa ei niihin hommiin, muuten sinne hakeutuvat mummonryöstäjät. Pitää olla aidosti ystävällinen ja kunnollinen, kiinnostunut.

Kaikki työttömätkö on rikollisia? Kas, en tiennytkään... Luulin, että ollaan ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
10/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut henk.koht.avustajaksi, mutta niissäkin pitäisi olla ajokortti ja auto käytettävissä. Joskus tulee jotain satunnaista vastaan, mutta ei mitään kovin pitkäkestoista.

ap

No hoiva-avustajalla tai hoitoapulaisella ei tarvitse olla.

Vierailija
11/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka heitä palkkaisi tiskin ne vanhukset itse ainakaan.

Vierailija
12/12 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen palkan teille maksaisi?

Perustakaa itse tuollaisia yksityisiä firmoja.  Anopillani käy avustaja, joka tekee vähän ruokaa, tiskaa ja käyttää anoppia kaikilla asioilla, kuten pankissa, kaupassa, optikolla, jopa lääkärissä.

Avustajalla on oma yritys, ja laskuttaa anoppia kerran kuussa.

Tuohon palveluun ei kuulu mikään varsinainen kotisiivous.

Eli ei kaupugilla ja kunnilla ole varaa hankkia vanhuksille muutenkaan ulkoilu-eikä siivousapua.

Vapaaehtoisista on apua sen verran kun  on.

Harva heitä edes uskaltaa edes kotiinsa päästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi