Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Otsikossa kysymys

• ylös 0
  • alas 0

Sivut

Kommentit (34)

Kyllä minä olen itseäni pitänyt ihan perusduunarina. Ei varmaan tavallisempaa työtä (naisella) ole, kuin sairaanhoitajan hommat. Eikä vaadi erityistä älyä eikä pitkää koulutusta, palkkauskin kertoo ettei ole kyse mistään asiantuntijatason hommista.

Ylioistosairaalan sh, päivystysalue ja tehohoito

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
Koulutukseltaan "akateeminen", mutta henkisesti duunarimarttyyri.

Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia.

Vierailija
Vierailija

Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.

Ainakin meidän työpaikalla sh:t ovat eliittiä. Halusivat jopa oman kahvihuoneen, kun meidän muiden seura ei ilmeisesti kelvannut. T: lähäri

Vierailija
Vierailija
Vierailija

Tämäpä jännittävää. Saatat olla oikeassakin. Olen vain kuvitellut, että täysin samassa kampuksessa opiskelevat sisar-hento-valkoiset olisivat akateemisia siinä missä pertti-perus-insinööritkin.

Pertti-perusinsinöörikään ei ole akateeminen. Kuten ei taina-tradenomikaan. Sen sijaan Doris-diplomi-insinööri on akateeminen.

Vierailija
Ei, koska kyseessä on akateeminen tutkinto.

Hahahaha. Ei, kyseessä ei ole akateeminen tutkinto.

Mutta joo, olen itse oikeasti akateeminen, ja miellän itsenikin duunariksi tavallaan. Ammattini on melko käytännönläheinen.

On. Me kaikki olemme duunareita, Tai jos halutaan tämä sosilaidemkoraattinen vastakkainasettelu tyyliin 70-luku. Duunari, pomo ja yrittäjä, se pahin, hohhoijjaa... Minuta KAIKKI työtätekevät ovat duunareita. Minä ole duunari, ihan vaan puutarhatyöntekijä.

Vierailija
Ainakin meidän työpaikalla sh:t ovat eliittiä. Halusivat jopa oman kahvihuoneen, kun meidän muiden seura ei ilmeisesti kelvannut. T: lähäri

Sun työpaikka kuulostaa hirvittävältä. Meillä kaikki kahvittelevat ja syövät samassa tilassa ja samassa pöydässä. Niin lähihoitajat, sairaanhoitajat, perushoitajat, harjoittelijat kuin laitoshuoltajatkin. Hommat hoidetaan yhteistyössä. Vastuualueet ehkä hieman erit mutta kaikilla tavoite sama: siisti ja toimiva osasto jossa potilaat voi hyvin. Suosittelen sulle työpaikan vaihtoa ihan oman työhyvinvointisi vuoksi.

Vierailija
Vierailija
Vierailija
Vierailija

Pertti-perusinsinöörikään ei ole akateeminen. Kuten ei taina-tradenomikaan. Sen sijaan Doris-diplomi-insinööri on akateeminen.

Sanoo yliopistolainen? Sori, me perusinsinööritkin kuulutaan Akavaan.

Miten tämäkin on näin vaikeaa? Korkeakoulutettu on akateeminen. Muuten on olemassa duunareita ja ei-duunareita. Ja sitten on omistajat. Enempää en kerro.

Vierailija
Ei, koska kyseessä on akateeminen tutkinto.

Mistä näitä idiootteja tulee? :D

Ihmeellistä oman työn aliarviointia täällä. Minä olen sairaanhoitaja ja työni vaatii korkeatasoista hoitotyön asiantuntijuutta. Se on erittäin haastavaa. Fyysinen puoli rajoittuu siihen, että olen paljon jalkojeni päällä. Olen myös omassa vuorossani osaston lääke- ja elvytysvastaava sekä koordinoin osaston potilaspaikkoja. Minulla on myös kaksi akateemista loppututkintoa, enkä niiden töitä tehdessä ole koskaan joutunut ottamaan samanlaista vastuuta ja sietämään niin paljon painetta kuin sairaanhoitajan työssä.

Vierailija

Ihmeellistä oman työn aliarviointia täällä. Minä olen sairaanhoitaja ja työni vaatii korkeatasoista hoitotyön asiantuntijuutta. Se on erittäin haastavaa. Fyysinen puoli rajoittuu siihen, että olen paljon jalkojeni päällä. Olen myös omassa vuorossani osaston lääke- ja elvytysvastaava sekä koordinoin osaston potilaspaikkoja. Minulla on myös kaksi akateemista loppututkintoa, enkä niiden töitä tehdessä ole koskaan joutunut ottamaan samanlaista vastuuta ja sietämään niin paljon painetta kuin sairaanhoitajan työssä.

Lisään vielä, että sairaanhoitajan työ on asiantuntijatason työtä, hoitotyön asiantuntijuutta. Se ei ole paijailua taio kädestä pitämistä tai epäammatillista hoivaa, vaan Suomessa korkealaatuista hoitotyötä.

Vierailija

No ei ole akateeminen. Akateemisesti koulutetut valmistuu yliopistoista ja esim teknillisestä korkeakoulusta. No päivän parhaat naurut sai. Onko mielestäsi myös esim hammashoitaja akateeminen? Niinpä.

Sivut