Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikahikoilu

Vierailija
13.09.2015 |

Olen 21-vuotias ja kärsinyt liikahikoilusta jo monta vuotta. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Ihan normaalitilanteissa kainaloni alkavat hiota. Vaikken siis harrastaisi liikuntaa. Saatan olla vaikkapa käymässä ystävälläni, kaupassa tai vain koulussa, kainaloni ovat märät ja paitoihin ilmestyy ikävät läntit. Tämä rajoittaa vastevalintojani. Olen myöskin testannut pyöräilyä kouluun rauhallisella tahdilla, ilman kiirettä. Siitäkin huolimatta koulussa puskee järkyttävä jälkihiki.
En usko että tämä johtuu mistään sosiaalisten tilanteiden pelosta, sillä hikoilua esiintyy myös yksin kotona ollessani. Kainaloiden sheivauksen jälkeen hikeä puskee 2x enemmän.
Ärsyttää kun joudun pesemään vaatteitani koko ajan, myös sellaisia joita ei tarvitsisi jokaisen käyttökerran jälkeen pestä.
Välillä on rauhallisempia kausia ettei hikoilua esiinny.
Onko muilla tällaisia ongelmia, mitä tehdä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 32v jolla sama ongelma! :( Joskus käytän apteekin absolut torr dödä mutta on niin tujua että kerran poltti kainalot. Päivittäin pestävä kainalot aamuisin ja jos illalla on menoa niin sillon uudestaan. Ja dödöä kuluu... plus pyykkiä tulee kun paidat menee pesuun päivittäin. Rasittavaa tää on mutta minkäs teet :/

Vierailija
2/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla absolut torr on auttanut. Etenkin aluksi voi tuntua epämiellyttävältä ja kirvellä, mutta on ainakin tehokasta. Eikä sitä tarvitse laittaa usein.

Vierailija
4/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö yhdistelmäehkäisypillereitä? Mulle tuli yasmin-merkkisestä pilleristä liikahikoilua. En ole kuitenkaan lopettanut niitä, kun ei muuten oo pahempia oireita. Lääkärikin sanoi että jos ei kauheesti häiritse niin turha vaihtaa. Aiemmin en siis hikoillut nimeksikään. Nykyään esim. kädet litimärät jatkuvasti, ja vaihdan sukat kolmesti päivässä. Eihän tää normaalia ole, mutta hiki ei onneksi haise.

Vierailija
5/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.
[/quote]

Miten tämä tulee tutkia?
Nyt lähiakoina on myös alkanut ilmenemään myös alapään hikoilua. Housut ovat reisivaosta nihkeät/märät. Mistähän tämä sitten johtuu? -ap

Vierailija
6/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:05"]Syötkö yhdistelmäehkäisypillereitä? Mulle tuli yasmin-merkkisestä pilleristä liikahikoilua. En ole kuitenkaan lopettanut niitä, kun ei muuten oo pahempia oireita. Lääkärikin sanoi että jos ei kauheesti häiritse niin turha vaihtaa. Aiemmin en siis hikoillut nimeksikään. Nykyään esim. kädet litimärät jatkuvasti, ja vaihdan sukat kolmesti päivässä. Eihän tää normaalia ole, mutta hiki ei onneksi haise.
[/quote]

En syö. -ap

Vierailija
7/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä. Määräävät sut varmaan kilpirauhastesteihin eli verikoe. Harvalta sieltä mitään löytyy mutta kannattaa ne tsekata silti. Itselläni todettiin liikatoiminta, sitä ennen laitettiin kainaloihin botoxia kun ei vielä tiedetty että johtuu tästä. Kysy jos tarvit apua, voin auttaa.

Vierailija
8/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.
[/quote]

Miten tämä tulee tutkia?
Nyt lähiakoina on myös alkanut ilmenemään myös alapään hikoilua. Housut ovat reisivaosta nihkeät/märät. Mistähän tämä sitten johtuu? -ap
[/quote]
Kuinka paljon sitä ylipainoa on?

Vierailija
9/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kärsin liikahikoilusta. Hikoan helposti ja hikeni myös haisee pahalle, harva deodorantti auttaa. Tosi kiusallista olla aina kainalot märkinä, vaikken olisi mitään erityisen hikoiluttavaa tehnytkään. Kilpparit yms. mulla testattu muunkin takia ja lääkäri vaan totesi, että jotkut hikoavat enemmän kuin toiset, ja hien hajuun voi vaikuttaa jonkin verran kiinnittämällä huomiota ruokavalioonsa, toki sekään ei ihmeitä tee. Absolut Torr oli mulla käytössä tyylillä 1-2 krt viikossa, muuten tavallista antipespiranttia tai dödöä. Absolut Torr kuitenkin ärsytti mulla kainaloita ihan kauheasti ja nyt samantapainen Stop 24-voide käytössä. Hellävaraisempi iholle, mutta tehoa löytyy ihan mukavasti tämän astisen käytön perusteella.

Vierailija
10/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botoxia kainaloihin.

Vierailija
11/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.
[/quote]

Miten tämä tulee tutkia?
[/quote]

Mulla myös tätä vaivaa. 173cm / 65kg (t. Se 32v vastaaja ) Ei siis johdu ylipainosta. Mulla kilppariarvot tutkittu tässä vuosien varrella monta kertaa ja normaalit on. Monesti saunassa käynnin jälkeen tulee jälkihiki ja vaikka pitäs olla putipuhdas ni alkaa haista alapäähieltä. Todella masentavaa. No niin ku sanoin aina myös aamuisin käytävä suihkussa että pääsee raikkaana töihin...

Vierailija
12/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salvia divinorum. Ja muuta et sitten tarvitsekaan.

Vierailija
13/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.
[/quote]

Miten tämä tulee tutkia?
[/quote]

Mulla myös tätä vaivaa. 173cm / 65kg (t. Se 32v vastaaja ) Ei siis johdu ylipainosta. Mulla kilppariarvot tutkittu tässä vuosien varrella monta kertaa ja normaalit on. Monesti saunassa käynnin jälkeen tulee jälkihiki ja vaikka pitäs olla putipuhdas ni alkaa haista alapäähieltä. Todella masentavaa. No niin ku sanoin aina myös aamuisin käytävä suihkussa että pääsee raikkaana töihin...
[/quote]
Botoxia! Sattuuhan se mutta kyllä kannattaa! Itse olin 15 kun mulle laitettiin ja kestin.
Kainaloihin ei puudutusta ja vain ensimmäisen kerran ilmaista
Käsiin ja jalkapohjiin puudutus ja kaikki kerrat ilmaisia.
Mulle laitettiin kainaloihin noin 50 pistosta yhteensä, siihen tottui ja tuntui hyvältä kun oli ohi.

Vierailija
14/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta. [/quote] Miten tämä tulee tutkia? Nyt lähiakoina on myös alkanut ilmenemään myös alapään hikoilua. Housut ovat reisivaosta nihkeät/märät. Mistähän tämä sitten johtuu? -ap [/quote] Mulla myös tätä vaivaa. 173cm / 65kg (t. Se 32v vastaaja ) Ei siis johdu ylipainosta. Mulla kilppariarvot tutkittu tässä vuosien varrella monta kertaa ja normaalit on. Monesti saunassa käynnin jälkeen tulee jälkihiki ja vaikka pitäs olla putipuhdas ni alkaa haista alapäähieltä. Todella masentavaa. No niin ku sanoin aina myös aamuisin käytävä suihkussa että pääsee raikkaana töihin... [/quote] Botoxia! Sattuuhan se mutta kyllä kannattaa! Itse olin 15 kun mulle laitettiin ja kestin. Kainaloihin ei puudutusta ja vain ensimmäisen kerran ilmaista Käsiin ja jalkapohjiin puudutus ja kaikki kerrat ilmaisia. Mulle laitettiin kainaloihin noin 50 pistosta yhteensä, siihen tottui ja tuntui hyvältä kun oli ohi.

[/quote]

Salvia divinorum.

Vierailija
15/15 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:00"]Johtuu kilpirauhasen liikatoiminnasta.
[/quote]

Miten tämä tulee tutkia?
[/quote]
Kuinka paljon sitä ylipainoa on?
[/quote]

Ihan kuule normaalimitoissa olen. Pituutta 160cm ja painoa 55. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän